Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

LeaveMeAlone skrev 2013-09-26 10:04:37 följande:

Jahapp då ska man till sjukgymnasten idag och få lite övningar att göra för att stärka ryggen. Får se hur det går. Vaknade mitt i natten idag av extrem värk i ryggen då jag lagt en kudde som stöd för magen men lagt den under hela magen/midjan så jag blev helt stel. 

Går in i vecka 25 idag och bebben börjar kännas tung neråt redan. Det trycker en hel del på blåsan nu och jag har svårt att tömma den helt men springer och småskvätter, jäkligt irriterande, fler som känner så?
    Sen är det obehagligt när den sparkar neråt. Känns emellanåt som att den ska ploppa ut en fot där nere :P Betydligt mysigare när jag känner sparkar uppåt naveltrakten. 

Andra graviditeten hade jag också så att det kändes som bebisen typ skulle ramla ut mellan benen.
  • popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-09-26 10:46:53 följande:

Har en lite fundering som inte rör bebis i sig, men är en kul och bra grej. En bra kamera! Vad fotar ni med? Hade en nikon systemkamera med sonen och har nu bara en stryk och vattentålig kompaktkamera. Vi funderar på att köpa en kompakt systemkamera så den ändå är smidig men vi får bra bilder på barnen :)

Vi har en kompakt systemkamera. Såååå mkt smidigare än den vanliga systemkameran vi hade innan. Har en nikon j2 eller vad den nu heter ;)
  • popcornplaya

Heeeelt slut ikväll. Städat hemma hela förmiddagen och roat två barn. Sen handlat mat på eftermiddagen.

Nu blir det kvällsmat och sen lär jag däcka i soffan.

• popcornplaya

Bm besök idag. SF mått 25, fosterljud 150. Hb lite lägre nu, 104 så får nog äta lite järn. Gått upp 11kg :/

• popcornplaya
    Mamma891124 skrev 2013-09-26 23:00:38 följande:

Jag o sambon ha alltid haft problem med bonusbarnens mamma så hon inte hör av sig vissa gånger fast vi ha kommit överens om att varje onsdagar ska vi skicka ett sms till varandra o bestämma tid för lämning o hämtning på fredagar.
    Eftersom att sambon o jag få gå halva stan för att hämta barnen så ha vi ansett de att de e bättre att mötas halva vägen så att de bli lika för alla men deras mamma e imot detta eftersom att hon påstår att de e jobbigt för henne att gå men jag som e gravid o börja bli stor och som redan ha ont i rygg o höfter ska utsätta mig för att gå hela stan för att hämta barnen. 
    Deras mamma skickade idag o sa att hon lämna barnen hemma hos oss imon då hon inte orka gå utan ha fått boka in en kompis som kommer att köra henne varje gång hon ska lämna barnen, hon anser därför att sambon o jag ska lämna barnen hos henne.
    Vi sa de att vi få gå jämt medans hon få skjuts.

Vilket e logiskt?? Att hon ska få skjuts till oss för att lämna barnen eftersom hon inte orka gå medans vi ska gå o lämna barnen. 

Kan tillägga att hon ha sakt att hon behöver motionera!!!!! 

Det bästa är väll att när hon ska lämna så får hon lösa det hur hon vill och när ni ska lämna så får ni lösa det.
  • popcornplaya
    Oh baby skrev 2013-09-27 10:44:32 följande:

Jag var där i tisdags v 25. Sf 24, fosterljud 150, hb 116 (kanon för att vara jag), socker 5 (efter frukost) och vikt +3 kg :)
    Hade också 5 i socker. Själv är jag i v.26.
  • popcornplaya
    Burberry skrev 2013-09-27 10:49:30 följande:

Läst några sidor här i tråden, oj vad alla verkar boa o längta efter bebis.. Är jag den enda udda som inte alls ännu verkar ha fattat att en bebis är på kommande?

Vet inte varför, men planerar inte alls ännu för bebis, känns som om jag ännu har gott om tid på mig. Kanske är det för att jag vet vi i princip redan har allt vi behöver, kanske är det för att jag har fullt upp med att hålla koll på barnen, renovering, sommarhusbygge o resor, julklappar, vet inte. Kanske bara för att jag mår så bra att jag glömmer bort att jag är gravid. Men känner mig ändå lite konstig som inte alls boar ännu, verkar helt sakna den instinkten smile2.gif

Jag tycker det känns lite overkligt att vi ska ha en till. Är nog därför jag vill boa, för att göra det mer verkligt liksom. Och att ha nått att fördriva tiden med.
  • popcornplaya
    Fjällan skrev 2013-09-27 14:15:23 följande:

Är i vecka 23 och dom senaste dagarna har jag som molvärk i både rygg och blygdben typ. Vet inte om de är växtvärk men tillräckligt obehagligt så får äta alvedon

Låter som foglossning.
  • popcornplaya
    Fjällan skrev 2013-09-27 14:39:28 följande:

Popcornplaya
    Har man ständigt ont då eller kan de komma och gå? Idag är de bättre och har inte behövt äta värktabletter.

Har man bara lite känningar så behöver man inte känns hela tiden utan mer om man ansträngt sig lite extra.
  • popcornplaya
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-27 14:54:54 följande:
    Kom på vad det var nu. Vet inte om jag gjort rätt men iom att det stod att man inte kunde få ersättning de där 11 dagarna innan bf så räknade jag alltså 60 dagar innan de 11. Kanske blev helfel egentligen. Men aja, de får höra av sig från FK om de tycker jag tänkt helt fel. Handlar ju bara om någon veckas skillnad hit och dit iaf. 

Idag var jag hos läkaren på mvc igen. Var en annan läkare än sist och den här var mycket trevligare och inte så ifrågasättande. Fortsatt sjukskrivning fram tills 4 november då jag hoppas på gå på gp. Om inte skulle hon sjukskriva mig på heltid då sa hon. Känns skönt!

Känns som det är jättelångt tills jag ska till bm. 10/10. Men det är väl sen som besöken kommer bli tätare antar jag.  
    Ja det blir ju oftare och oftare ju längre gången man är.

Själv ska jag dock tillbaks redan om två veckor igen men bara för att kolla hb eftersom det va lite för lågt idag.
Svar på tråden BF januari 2014