Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

Med dottern gjorde vi könsul och det syntes tydligt att det va en tjej men jag hade ändå med mig neutrala kläder i bb väskan ifall att. Är oftast osäkrare med tjejer än om man ser en snopp.

Denna gång såg vi själva väääääääldigt tydligt både snopp och pung ut olika vinklar så där e jag allt 100% säker på att det är en pojk.

• popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-08-30 09:24:44 följande:

Är det inga mer UL nu efter RUL? Känns så tråkigt, haha! Flört

Det beror på. I vissa kommuner görs ett tul. Annars som i den region jag bor i så görs inga mer ul om det inte är nån komplikation. Men inga mer inbokade.
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-08-30 11:18:34 följande:
    Vad skönt med tentorna. :)

Jag fick min bola igår. Men när jag står upp räcker den bara till nedanför brösten. Har trott att den ska hänga över magen?

Hur hänger din? :)
    Min hänger nere vid magen. Du har nog fått lite för kort kedja.
  • popcornplaya
    kallemaja skrev 2013-08-30 11:59:05 följande:

Ok intressant att höra alla era RUL historier om könet! Själv funderar jag ev på ett extra könsultraljud om det inte blir TUL.

Förresten vet nån vem som får göra TUL? Och varför gör man det...?

Är det bara vissa som får göra det pga att magen inte växer som den ska eller hur funkar det ?

I vissa län får alla göra ett tul. I andra gör dom bara om dom misstänker att bebisen är för stor/för liten.
  • popcornplaya

Precis beställt en bärsele från ellos med 300kr rabatt och sen en amningskudde med 50% rabatt. Älskar att shoppa, haha.

• popcornplaya
    Jossehaugen skrev 2013-08-30 12:32:28 följande:

Vad menas med TUL?
    Ja tillväxt ultraljud där dom gör en uppskattning på hur stor bebisen är och om den då är större eller mindre än genomsnittet.
  • popcornplaya
    Burberry skrev 2013-08-30 12:56:23 följande:

Någon här som har erfarenhet av Belly Bandit? Efter förra graviditeten drog magen ihop sig dåligt, köpte efter ett tag någon maggördel från Lindex (eller KappAhl?) men tyckte nu inte den hade så stor effekt.

Löns det satsa på en Belly Bandit denna gång och ta med den redan till BB? Och hur är det, om man skulle bli snittad, kan man alls använda den då? Någon med barn från förr som har erfarenhet av dem?

Tror inte det hjälper så mkt ner än att det kan va skönt att ha på sig.
  • popcornplaya
    M Hedell skrev 2013-08-30 19:21:20 följande:
    En amningskudde skulle jag behöva införskaffa oxå, har du länk? Eller du kanske hade rabattkod på den? smile1.gif

Bm sa ju tjej på våran lilla och vi litar på hennes omdöme, men ska tillbaka på ett till UL om 1½ vecka och ska fråga igen då om det ff är en tjej smile5.gif Kommer ta med lite neutrala kläder i bb-väskan oxå utifall att, men är det en grabb ändå trots allt så tror jag inte att vi kommer ha svårt att ställa om oss faktiskt, det känns inte så iaf smile1.gif
    Beställde från ellos.se. Dom har lite olika att välja på. Hade en 50% rabatt där som jag använde.
  • popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-08-30 20:10:29 följande:

Idag har jag fått smaka på ännu en graviditets baksida...
    jag har fått sån fruktansvärd foglossning fram i blygdbenet..kan inte sitta eller ligga utan smärta ..gå är omöjligt utan att hålla i mig eller att stapla fram som en gammal tant och jag måste ha hjälp av min man för att ta mig upp ur sängen eller soffan ...jag gråter av smärta när jag går =(
    fy fan säger jag bara , jag har rensat och vikt kläder och röjt på övervåningen så jag hoppas detta är tillfälligt och blir bättre annars kan jag ju absolut inte jobba mer denna graviditet..

tänk jag ska ringa bm på måndag direkt, måste ha ett bälte..tror ni det hjälper?  kan jag köpa ett bälte någon annanstans imorgon? var..

tacksam för svar. 

Bälte hjälper. Sen ska du ta det lugnt, fysisk aktivitet förvärrar. Och när du ligger i soffan/sängen så ha en kudde mellan benen.
  • popcornplaya

Angående foglossningsbälte så kan bm skicka remiss till sjukgymnast dör man jan få det. Så slipper man betala så mkt.

Svar på tråden BF januari 2014