Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

LeaveMeAlone skrev 2013-09-27 15:09:51 följande:
    Jo det mins jag från sonens graviditet men kommer inte ihåg exakt. Dom pratade om att jag skulle få göra sån där sockerbelastning för att kolla så jag inte har graviditetsdiabetes eftersom sonen var så stor vid födseln. Fast denna läkare verkade inte så orolig över det. 
    Huuuu sockerbelastning fick jag göra med sonen. Smakar skit!
  • popcornplaya
    Belgien skrev 2013-09-27 16:05:53 följande:

Jag tror jag gjorde ett sånt prov häromdagen.. fick inte äta ngn frukost (redan där var jag tillräckligt upprörd) sen stack dom mig 4 ggr på 2 timmar. Helt öm i armarna efteråt :( Hatar nålar!
    Man får även dricka sockervatten.
  • popcornplaya
    vilja89 skrev 2013-09-27 18:29:41 följande:

Hittade den här bilden på Google.com.

Såhär stor är min bebis nu i v.26 :D

Går in i v.27 på Söndag! phpCAkk6t13898.jpg

Va det verkligen en v.26 bebis!?
  • popcornplaya
    Belgien skrev 2013-09-27 21:39:23 följande:

Jaa, jag fick ej äta ngn frukost, sen gå dit. ta 1 blodprov, direkt efter dricka en hel flaska utav ngt, smakade gott men MASSA socker sen bad dom mig komma tillbaka efter 30min. De första 30min var hemska, mådde sååå illa efter allt de där sockret på tom mage. sen 1 blodprov till efter åter 30min. sen 1h o då sista provet... väldigt segt. 
    När jag gjorde fick jag komma dit på fastande mage. Så tog dom blodprov och så fick jag sen dricka två glas ljummet vatten med MASSA socker i. Sen vänta där i två timmar och sen tog dom blodprov igen.
  • popcornplaya

Våra svärföräldrar bor 10 min bilfärd härifrån men då dom andra förlossningarna gått snabbt har vi våra grannar som hoppar in tills svärisarna hunnit hit. Har som tur är bara 2 min till förlossningen också ????

• popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-09-28 15:00:57 följande:

Idag har jag köpt bb kittet :) Efter att ha sett alla som handlat så var jag bara tvungen att köpa de kittet på maxi. Har spanat på de i flera veckor men inte kunnat bestämma mig om de blir för flickigt eller pojkigt. Men de skogmönstret är bara för sött :) Var även inne på pop för att åter igen se om jag kunde hitta någon bra ullmössa och tossor. Men då sa hon att kommer bebisen ligga nerbäddad i vagnen så behövs inte tossorna så nu är de bara mössan kvar då :) Gott! 
    Sen ska jag ta ett race bland de få kläderna jag har kvar ifrån sonen och se om något av de är använtbart :) Så nu känns de som man är igång. Har inte riktigt haft lusten att handla till bebis innan... Men känner att de börjar bli dags.

En fråga till er som varit i ullared. Nån som sett om de haft några åkpåsar? Hade en till sonen därifrån som var superbra och varm och gå så tänkte satsa på de till denna lille/a med.  

Dom har flera olika sorters åkpåsar i Ullared.
  • popcornplaya
    Burberry skrev 2013-09-30 07:30:17 följande:

Bor på landet, men kan ändå välja mellan 4 sjukhus. Till tre av dem är det runt en timmes väg, till den närmsta där jag gjort ultraljuden är det en halvtimmes väg. 3 av dem är ganska tvåspråkiga, en helt finskspråkig.

Vet inte helt säkert vart jag far och föda. Lutar mot samma lite större sjukhus 70 km härifrån där jag födde tvillingarna, personalen på förlossningen var superbra (bb personalen var ganska otrevliga, men siktar på att inte stanna där så länge.) Och behövs det så finns det ett superbra neo där.

Men blir det planerat kejsarsnitt så föredrar jag det lilla sjukhuset närmast trots att det ska läggas ner till sommaren. Känner läkarna där o alla undersökningar under graviditeten har gjorts där. Till nackdelen hör att bb är väldigt för amning, vet de inte kommer att gilla att jag inte tänker amma.

Eftersom januari är en lugn månad så räknar jag med att det inte kommer vara trångt på någon av sjukhusen, och att jag med lite tur får eget bb-rum eller familjerum.

Här finns det egentligen bara ett alternativ. Eller det går ju att åka till Gbg 40 min men till hemmasjukhuset har vi väldigt nära. Det ligger tvärs över vägen typ.

Men har vart nöjd med näl. Och nu har dom byggt om förlossning och bb sen jag födde sist.
  • popcornplaya
    Tokfrans skrev 2013-09-30 09:50:50 följande:
    haha ne, tidigt är de väl inte, men har än den nojan att nått kan gå fel så sitter vi där med ett bebisrum utan bebis. Så har valt att vänta liiiite till xD
    Fast om man resonerar så då kan man ju inte köpa nått fören bebisen är ute egentligen. Och knappt då med tanke på psd och allt möjligt.

Visst att det hade vart jättehemskt att stå där med en massa grejer och ingen bebis men samtidigt hade det varit hemskt att inte ha något och ingen bebis. Som om bebisen aldrig funnits liksom.....
Svar på tråden BF januari 2014