Inlägg från: popcornplaya |Visa alla inlägg
  • popcornplaya

BF januari 2014

englasmamma86 skrev 2013-09-22 18:28:08 följande:
    ha ha det är inte så att jag brukar pilla på den =) men nu gjorde jag det av nyfikenhet och den var ju inte som innan så blev lite orolig bara.
    På mig kollade dom med vul. Tror som sagt det är rätt omöjligt att med egna fingrar känna hur lång den är.
  • popcornplaya
    Burberry skrev 2013-09-22 21:33:12 följande:
    Måste fråga nu när du skriver om kudde; har det igen ändrats, alltså rekommenderas det numera att använda kudde?

2009 skulle man nämligen absolut inte använda kudde åt bebisar.
    Jag fick barn 08 och 10 och då skulle man allt ha kudde.
  • popcornplaya
    syskonlängtan14 skrev 2013-09-23 09:25:55 följande:

De är lite frågan som var gällande kläder till sonen. Svärmor hon dumförklarade de jag fyndade på tradera och loppisar i klädväg. Men ändå berömde hon dem ofta och då tryckte jag till ja de fyndade jag på tradera ;) Sen har vi mina systrar som kunde förstå det vi köpte nytt och den  ena tyckte jag var helt knäpp för att jag bara älskar molo och pop kläderna och ville ha mycket av dem sorterna. Självklar har jag inte bara de sorterna till sonen absolut inte men de icke dagiskläderna är lite märkeskläder. Men jag slutade "försvara" mig mot båda och nu nämner dem de inte längre. 

Jag hade gärna köpt mer secondhand om de hade passat in i vårt hem och om jag hade orken att måla m.m. ;) så handlar vi något i möbelväg blir de oftast nytt.

Summa av kardemumman är ALLA ÄR VI OLIKA! ;) Bara att endel måste trycka ner nån annan bara för att de själva ska höjjas. 

Ja tur vi är olika. Tänk om alla bara ville köpa nytt och från samma affär :)
  • popcornplaya

Åh en vän födde barn imorse, blir ju inte alls sugen själv...... Måste börja boa lite här hemma till bebisen så man får något att göra.

• popcornplaya
    sagalo skrev 2013-09-23 16:43:55 följande:

Går in i v 26 imorgon och idag var jag på första mvcbesöket sen i juni.. Fått en ny bm som verkade trevlig och vettig :) Alla värden såg fortfarande bara fina ut, förra grav fick jag börja med neferix efter halva tiden men det behövdes inte nu! Peppar, peppar ;) hjärtslag på 140 och lillgrabben fick såklart in en rejäl kick mot dopplern då vi lyssnade :D sen låg sfmåttet på 22cm. Kollade hur måttet såg ut då jag väntade dottern och då låg det på 26cm i slutet på v 26.. Kan det stämma att det är så mkt mindre denna gång eller hörde jag galet? :o Hursomhelst så låg måttet kring medel så är ju inget jag oroar mig för isf :)

Jag låg mkt lägre andra gången men barnen var typ lika stora ändå.
  • popcornplaya
    Belgien skrev 2013-09-23 23:29:05 följande:

De 2 senaste veckorna när jag är ute o motionerar börjar det "sträcka" och trycka jätte mycket i nedre delen utav magen och magen blir stenhård. Så har börjat gå i mycket lugnare takt nu men skulle något "bälte" eller något hjälpa för just detta? Det är rätt så obekvämt..

Låter som du får sammandragningar.
  • popcornplaya
    sunshine93 skrev 2013-09-24 17:41:38 följande:

Vecka 26 (25+4) och jag har börjat läcka,trodde man inte började läcka så här tidigt...eller okej jag är inte jättetidig i graviditeten men jag trodde det skulle komma senare ...speciellt då jag är förstföderska Tungan ute

Nu har jag iallafall börjat kolla på barnvagn,meen herreguuud det är inte enkelt....det finns såå såå många att välja bland och de vagnar som jag mest fastnat för är Crescent Comfort och Brio Happy.
    För mig är det viktigt att vagnen går bra att använda i vinter och att den är enkel att bära upp då vi bor i lägenhet...

Vilken vagn kommer ni att köpa/har köpt? Glad

Vi har köpt en brio smile. Vill ha svängbara framhjul och lufthjul.
  • popcornplaya

Håller på att bli tokig, vill bara förbereda här hemma, ta fram vaggan och bädda m.m..... Vill boa! Men har lovat mig själv att jag ska få bädda vaggan när jag gått in i v.30. Packa bb väskan när jag gått in i v.35.

Vagnen får vänta med att bli bäddad tills efter julafton.

Roar mig med att skriva listor istället. Inköpslistor till bebis, packlista till bb väskan m.m

• popcornplaya
    84Johanna skrev 2013-09-25 17:17:36 följande:

Snart dag för ett Ullaredsbesök =) Trots att vi väntar 2:an måste man ju shoppa liiite nytt ;)

Elin 101016
    Här blir det nog att åka i slutet av oktober.
  • popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-09-25 22:01:15 följande:

Jaha, då har min lillskrutt åkt på lunginflammation :( Feber sjunde dagen och en hemskt hosta och tillslut fick v ingen tid på vc så vi fick åka på jourtid.. En 10 dagars kur med kåvepenin, kräktes upp skiten gjorde han på en gång.. Så vi får se om han tar det imorrn igen eller om jag måste be att få nått annat.. 

Usch då :( och Kåvepenin är den som smakar värst. Och inte alltid det funkar heller. Sämsta penicillinet.

Sist min son fick så blandade jag i en hel del oboypulver i det och då fick han faktiskt i sig det utan kväljningar.
Svar på tråden BF januari 2014