• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • englasmamma86
    vartjagängår skrev 2013-08-06 21:26:15 följande:
    Måste bara höra med er som har egen doppler.. Tycker hjärtat slår så långsamt? Om man jämför med vad det gjorde förra grav hos bm. Samma för er eller är det bara jag? Hör ju skillnad på mitt hjärta & bebisens & det slår ju snabbare än mitt men tycker iallafall det känns långamt..
    är du säker på att det är hjärtat du hör och inte din puls? vilken v är du i?
  • SB2011
    vartjagängår skrev 2013-08-06 21:26:15 följande:

Måste bara höra med er som har egen doppler.. Tycker hjärtat slår så långsamt? Om man jämför med vad det gjorde förra grav hos bm. Samma för er eller är det bara jag? Hör ju skillnad på mitt hjärta & bebisens & det slår ju snabbare än mitt men tycker iallafall det känns långamt..

De beror väl på vad den sysslar me där inne? Bebisens puls kan variera stort precis som våran! Vet att me sonen låg jag ofta me cgt å det variera mellan 118-204 beroende på om den sov eller levde rövare där inne!
  • Magda85

Ja den här koden gick det bra med iaf, den var ju personlig
    Det finns en kod som ger 10% oxå om man anger Gratislandet, den funkar oxå på reavaror :) Alla sånna koder går ju dock inte på alla varor.

Ja 7000:- kändes lite väl saftigt för bara sittdelen annars. I övrigt älskar jag go, hade den till vår yngsta förrut med bara som sittvagn så det blir kul att testa den som liggvagn oxå

• vartjagängår
    30maj skrev 2013-08-06 21:32:39 följande:
    men då är de nog ingen fara eftersom du hör bådas hjärta och de slår snabbare än ditt, ser du inte hjärtslagen på dopplern??:)

Är en sån billig från teknikmagasinet så den visar inte antal slag.
  • vartjagängår
    englasmamma86 skrev 2013-08-06 22:05:16 följande:
    är du säker på att det är hjärtat du hör och inte din puls? vilken v är du i?

Är i vecka 15. Det låter precis som det gör hos barnmorskan, fast långsammare. Som en galopperande häst typ. Mitt hjärta låter ju bara dunkdunk typ. Men jag vet inte? Är en billig doppler & är väl inte direkt orolig, mest en tanke bara..
  • vartjagängår
    SB2011 skrev 2013-08-06 22:08:16 följande:
    De beror väl på vad den sysslar me där inne? Bebisens puls kan variera stort precis som våran! Vet att me sonen låg jag ofta me cgt å det variera mellan 118-204 beroende på om den sov eller levde rövare där inne!

Ja det är nog ingen fara heller, det är inte överdrivet långsamt heller tror jag. Eller så är det nå helt annat jag hör haha :)
  • SB2011
    vartjagängår skrev 2013-08-06 22:16:18 följande:
    Ja det är nog ingen fara heller, det är inte överdrivet långsamt heller tror jag. Eller så är det nå helt annat jag hör haha :)
    Bra sett att kolla så de inte e din egen puls du hör e att samtidigt som du lyssnar hålla ett finger på halsen där du känner din egen puls! Då vet man direkt om de e sin egen eller bebbens! Min puls låter olika beroende på varit jag hör den! På vissa ställen dunk dunk å andra mer ett swichande ljud!

Tror inte heller de e nån fara me din bebbe! Den e kanske bara en lugn typ;)
  • Josefine02

Eller hur, brio go är ganska dyr öht! Som sagt, fick liggdel, babyskydd osv. för 8000 beg. i 2013 årsmodell. Fortfarande dyrt men mer överkomligt än att köpa en sprillans ny. Kan inte tänka mig att köpa någon annan!

• vartjagängår
    SB2011 skrev 2013-08-06 22:20:59 följande:
    Bra sett att kolla så de inte e din egen puls du hör e att samtidigt som du lyssnar hålla ett finger på halsen där du känner din egen puls! Då vet man direkt om de e sin egen eller bebbens! Min puls låter olika beroende på varit jag hör den! På vissa ställen dunk dunk å andra mer ett swichande ljud!

Tror inte heller de e nån fara me din bebbe! Den e kanske bara en lugn typ;)

Bra tips! Får testa det om några dagar :)
  • vilja89

Någon som vet var man köper ett halsband med en sån där plinga på? Funkar sådant? :)

Svar på tråden BF januari 2014