• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Chaplin89

Enligt vardguiden.se kan cellprov tas innan 15 veckan. Senare i graviditeten kan provsvaret bli missvisande. Andra risker finns inte menar de, men jag skulle absolut tacka nej!

• Siiran

Ska på möte imorgon om ett ev. nytt jobb. Bör jag berätta att jag är gravid? Känns som det är negativt i arbetsgivarens ögon, men de blir kanske sura om man säger det efter man skrivit avtal osv. Vad tycker ni?

• Magda85

Guuuuud va glad jag blev nu!! Fick reklamutskick från lekmer.se om deras rea, där sålde dom ut bl.a. Brio Go sittvagn för 4299:- ist för tidigare 6995:-, dessutom fick jag för ett tag sedan en rabattkod från dom på 15% som plåster på såren för strul med vara, så för en helt ny brio go betalar jag nu bara 3654:- liggdel är ju lätt att hitta på tex blocket billigt, lovely!

• FrökenFrida
    Siiran skrev 2013-08-06 18:19:27 följande:
    Ska på möte imorgon om ett ev. nytt jobb. Bör jag berätta att jag är gravid? Känns som det är negativt i arbetsgivarens ögon, men de blir kanske sura om man säger det efter man skrivit avtal osv. Vad tycker ni?
    NEJ! 
    Din kompetens och dina erfarenheter har inget att göra med om du är gravid eller inte. 
    Arbetsgivaren har inte rätt att fråga ens.
    Jag vet allt för många exempel där kvinnor inte fått jobb på grund av sin graviditet. Det fungerar så, även fast det inte får göra det.
    Det är djungelns lag ute i arbetslivet.

KÖR DITT RACE!

LYCKA TILL! :) 
  • Siiran
    FrökenFrida skrev 2013-08-06 18:57:52 följande:
    NEJ! 
    Din kompetens och dina erfarenheter har inget att göra med om du är gravid eller inte. 
    Arbetsgivaren har inte rätt att fråga ens.
    Jag vet allt för många exempel där kvinnor inte fått jobb på grund av sin graviditet. Det fungerar så, även fast det inte får göra det.
    Det är djungelns lag ute i arbetslivet.

KÖR DITT RACE!

LYCKA TILL! :) 
    Tack! Jag håller tyst om det då :) Hade varit väldigt trist att bli nekad jobb på grund av graviditet. Skönt att det går att dölja fortfarande ;)

• stuvadvitkål
    Magda85 skrev 2013-08-06 18:24:40 följande:

Guuuuud va glad jag blev nu!! Fick reklamutskick från lekmer.se om deras rea, där sålde dom ut bl.a. Brio Go sittvagn för 4299:- ist för tidigare 6995:-, dessutom fick jag för ett tag sedan en rabattkod från dom på 15% som plåster på såren för strul med vara, så för en helt ny brio go betalar jag nu bara 3654:- smile2.gif liggdel är ju lätt att hitta på tex blocket billigt, lovely!

Fast får man använda rabattkoder på reavaror?
  • vartjagängår

Måste bara höra med er som har egen doppler.. Tycker hjärtat slår så långsamt? Om man jämför med vad det gjorde förra grav hos bm. Samma för er eller är det bara jag? Hör ju skillnad på mitt hjärta & bebisens & det slår ju snabbare än mitt men tycker iallafall det känns långamt..

• 30maj
    vartjagängår skrev 2013-08-06 21:26:15 följande:
    Måste bara höra med er som har egen doppler.. Tycker hjärtat slår så långsamt? Om man jämför med vad det gjorde förra grav hos bm. Samma för er eller är det bara jag? Hör ju skillnad på mitt hjärta & bebisens & det slår ju snabbare än mitt men tycker iallafall det känns långamt..
    men då är de nog ingen fara eftersom du hör bådas hjärta och de slår snabbare än ditt, ser du inte hjärtslagen på dopplern??:)
  • HimmelHav

Wiii!! Äntligen har jag också känt rörelser!! Är mitt i v 17 nu. Vet att jag kände runt v 19 förra gången, men nu vet jag ju hur det ska kännas gjorde som nån sa, satt helt still, sjönk tillbaka i soffan och blundade. Var flera timmar sen jag åt och magen var still för övrigt. Långt ner, nästan mot blygdbenet kändes två små puffar. Så kul!!

Svar på tråden BF januari 2014