• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Flikkan
    SaraKarla skrev 2013-08-06 23:13:33 följande:
    Vad gillar ni för kill/tjejnamn?
    Alicia, Melina, Milla, Emmy.

Viggo, petter, philip, (svårt men killnamn)

En Melina blir det här om det visar sig en flicka på RUL
    Killnamn är ej bestämt. 
  • sagalo
    vilja89 skrev 2013-08-06 22:45:21 följande:

Någon som vet var man köper ett halsband med en sån där plinga på? Funkar sådant? :)

Har inget sånt smycke själv, och vet inte heller om de verkligen funkar. tycker dock det är en fin grej, och fint smycke om inte annat :) Bola heter det iaf, verkar finnas en del webshopar som säljer såna :)
  • Magda85

Vi har en Alicia och en Noel sedan tidigare och dom namnen blev favoriter tidigt, den här gången känns det svårare... Vill ha nåt liknande, internationellt men ändå inget konstigt som får folk att rynka på näsan Leah gillar jag, men det känns inte som det riktigt rätta, än iaf. Nathalie skulle sonen hetat som tös och det gillar vi men det känns nästan som hans namn ändå, att det var tänkt till just honom. Samma sak med dotterns namn om hon skulle varit en kille, då skulle hon hetat Liam. Milo är superfint annars men har två vänner som döpt sina killar till det så det går bort. Svårt med namn!

• vilja89

Vi gillar stilrena svenska okonstlade namn. :)
    Filippa, Clara, Ottilia
    Frank, Charles/Charlie, Ralph/Ralf, Conrad/Konrad

Filippa eller Clara lär det bli om det visar sig vara en flicka i Januari. Pojke är svårare, men Frank är en favorit just nu!

• c4trin
    Någon som vet var man köper ett halsband med en sån där plinga på? Funkar sådant? :)

Jah vet att de finns i vissa affärer, iaf i Hbg. Köpte dock min på www.silvermama.se Älskar min bola! Det sägs att bebisen hör den o att när den e född ska den känna trygghet i ljudet. Vet inte riktigt vad jag tror men min e fin (svart i hjärta) och det e alltis roligt med ett snyggt smycke ;)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011
    SaraKarla skrev 2013-08-06 23:13:33 följande:

Vad gillar ni för kill/tjejnamn?

Sonen vi har heter Theo och har sen släkt namn som andra å tredje namn. Boo efter min morfar som dog medans jag väntade theo och Arne efter sin farfar!

Blir de en flicka denna gången ska hon heta Julia i förnamn och Abigale i andra namn.

Pojke vet vi inte än men bollar just nu med namnen Benjamin, Oliver och Isaac
  • sunnydays
    jag googlade på gravidbola så kom det upp lite olika webshoppar, så köpte jag från en av de.
    Vet inte om det funkar eller inte, men tycker det är en fin grej. De borde ju funka lite om man har den på sig hela tiden, som mammans röst och sånt den hör så mycke kan ge trygghet.
Svar på tråden BF januari 2014