• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 30maj
    Siiran skrev 2013-08-07 11:31:20 följande:

Var på intervju i morse och fick nytt jobb :D Sa inte att jag är gravid och kommer behöva någon timme ledigt på torsdag nästa vecka (första veckan) för rul. Känns sådär!

Grattis!!!:) ja skulle inte säga att de va rul utan att du behövde ledigt för en läkartid helt enkelt:) lycka till!!
  • 30maj
    SB2011 skrev 2013-08-07 11:21:35 följande:
    Va skönt att höra nån som känner som mig! Känns lite tabu att hoppas på ett visst kön! Skulle givetvis inte älska ungen mindre om de va en pojk men skulle så gärna vilja ha en av varje!

Som du så har man ju allt för en pojke i kläd å leksaksväg och vet att de kanske hade blivit lättare att dom kanske kan dela rum allt sånt! Men ja skulle vilja uppleva hur de e att ha en tjej med! Men de känns nästan skamligt att erkänna de!:/
    Åh ja känner som er, vill också ha en av varje!:) hade ja fått en tös först hade ja givetvis velat ha en pojk nu:) skulle va så mysigt med båda könen:)
  • vilja89
    Var på intervju i morse och fick nytt jobb :D Sa inte att jag är gravid och kommer behöva någon timme ledigt på torsdag nästa vecka (första veckan) för rul. Känns sådär!
    Stort stort grattis Siiran!! :)
  • sunnydays

Grattis Siiran :)

Jag skulle inte heller säga att det var för rul, inte så man vill säga till nya chefen att man är graivd.

• SB2011

Grattis!!
  • Siiran

Tack så mycket alla! Nej ska inte säga att det är rul, väntar med att berätta tills det inte går att dölja mer ;) tror inte de kommer bli så glada

• Endag

Grattis!! Skrattande
  • annadenise

Jag förstår dig, och att det känns jobbigt, men en arbetsgivare får inte diskriminera pga graviditet. Vi är gravida, inte sjuka. vi kan ju inte gå hemma och vara arbetslösa bara för att vi är gravida. Stå på dig och säg att du har ett läkarbesök. Efter rul kan du berätta om graviditeten och om dom frågar varför du inte berättade innan, så säger du att du ville bara säker på att allt stod rätt till innan du berättade.

Lycka till!!
  • Magda85

Grattis siiran!! Min chef kommer nog inte heller hoppa jämnfota av glädje misstänker jag men vi kan ju inte avstå från att bilda familj bara pga vad chefen tycker, tyvärr kan ju inte männen sköta graviditeten åt oss

Shit vad jag fyndar! Har nu inhandlat vagnen med sittdel och babyskyddet med bas helt nytt för 4800:- totalt. Liggdel hittade jag för 300:- skönt att ha dom största grejerna klara.

Sa jag förresten att vi berättade för svärisarna igår? (Minne som en guldfisk).. Skönt att ha det sagt iaf. Rul på onsdag så berättar väl på jobbet på torsdag och sen ska heeeela världen få veta

Har oxå svårt med sömnen. Svårt att somna och när jag väl somnar sover jag som en klubbad säl men vaknar tidigt ist. Inatt låg jag vaken till 1:30 och klev upp strax innan kl 8:00 efter att ha legat och vridit mig länge, vanliga fall borde jag vara mer död än levande men inte nu inte.

• hundenhubbe

Har ultraljud om 1 ½ vecka och är så nervös över att bebisen inte ska leva där inne. Tycker brösten inte gör ont (Sen några veckor tillbaka) men de är fortfarande stora och tunga. Mår illa till och från, har ont i huvudet och ryggen och är så extremt trött! Vet inte om magen blir större men den är iaf där och är ganska hård. Känner livmodern. Är i vecka 18 idag. Någon som vet något om barn som dött och man märkt de på ultraljud? Är de vanligt att de händer? Är så oroligt

Svar på tråden BF januari 2014