• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    hundenhubbe skrev 2013-08-07 17:45:12 följande:

Har ultraljud om 1 ½ vecka och är så nervös över att bebisen inte ska leva där inne. Tycker brösten inte gör ont (Sen några veckor tillbaka) men de är fortfarande stora och tunga. Mår illa till och från, har ont i huvudet och ryggen och är så extremt trött! Vet inte om magen blir större men den är iaf där och är ganska hård. Känner livmodern. Är i vecka 18 idag. Någon som vet något om barn som dött och man märkt de på ultraljud? Är de vanligt att de händer? Är så oroligt smile4.gif

Visst de händer men inte spec ofta! Du har ju symptom fortfarande och du känner att livmodern är större. Jag förstår att du e nervös, de e nog alla in för rul men jag har inget tvivel på att de kommer vara en fin liten söt krabat där inne som sprallar och mår bra när du kommer på rul! Tuttarna gör inte ont hela graviditeten, mina e som dina tunga å stora men gör inte ont!
  • verkar
    hundenhubbe skrev 2013-08-07 17:45:12 följande:
    Har ultraljud om 1 ½ vecka och är så nervös över att bebisen inte ska leva där inne. Tycker brösten inte gör ont (Sen några veckor tillbaka) men de är fortfarande stora och tunga. Mår illa till och från, har ont i huvudet och ryggen och är så extremt trött! Vet inte om magen blir större men den är iaf där och är ganska hård. Känner livmodern. Är i vecka 18 idag. Någon som vet något om barn som dött och man märkt de på ultraljud? Är de vanligt att de händer? Är så oroligt

Klart de ser det på ul om det är så men du har ju graviditets symtom och har inte ont eller blöder. Allt är bra ska du se
    Ursäkta min dyslexi
  • englasmamma86

Alla jag möter på ska titta och fråga om min mage (jag berättade för alla i v 9 för jag kunde inte dölja min mage) och sen kläcker precis ALLA ur sig hoppas det är en pojke! ..jag säger alltid till svar att jag önskar att den är frisk.

bara för jag har en flicka sedan innan är det väll inte tvunget att jag vill att det ska bli en pojke ,och det känns som att om man inte presterar det då tillhör man inte den bra Svensson normen?.. ingen annan som får såna kommentarer? 

i övrigt så tar jag jätte gärna en flicka till. 

• hundenhubbe

Haha, ett tag efter jag skrivit dedär tror jag att jag kände bebisen! Kom typ 4 bumpar!! Helt otroligt om de var den :D

• sagalo
    englasmamma86 skrev 2013-08-07 18:41:07 följande:

Alla jag möter på ska titta och fråga om min mage (jag berättade för alla i v 9 för jag kunde inte dölja min mage) och sen kläcker precis ALLA ur sig hoppas det är en pojke! ..jag säger alltid till svar att jag önskar att den är frisk.

bara för jag har en flicka sedan innan är det väll inte tvunget att jag vill att det ska bli en pojke ,och det känns som att om man inte presterar det då tillhör man inte den bra Svensson normen?.. ingen annan som får såna kommentarer? 

i övrigt så tar jag jätte gärna en flicka till. 

Jag har också en flicka sen innan, och får liknande kommentarer. Vissa är liksom helt insnöade på att det ska bli en pojke, och det känns som om de tycker att en av varje är det ultimata?! För min del spelar kön absolut ingen roll, precis som du säger så är min enda önskan att barnet är frisk :) Nästan så jag hoppas på att det är en flicka trots allt bara för att typ få knäppa folk på näsan!
  • 30maj

Hubbenbubben och sagalo förstår inte er frustration?! Då ni har samma dilemma som oss med pojkar bara åt andra hållet, båda har vi något vi inte kan säga för de är en skamm?! Så ingen bitterhet är behövlig.

• Kramardig

Jag kan förstå att vissa vill ha en av varje men jag är inte en av dom. För mig spelar det absolut ingen roll om vi får en till son eller en dotter.

Tyvärr så hoppas alla vi känner att vi ska få en dotter så vi får en av varje. Både jag och sambon blir bara sjukt irriterade. Varför ska man måste vela ha en av varje? Vad är skillnaden? Jag kommer ändå inte inreda en flickas rum som ett prinsessrum. Jag kommer inte klä en flicka som en prinsessa med en massa glitter och bara rosa och lila.

Nu har vi börjat räkna upp alla "fördelar" med att sonen får en lillebror och vi säger åt dom som är värst att vi bara villha en pojke, skulle der bli en flicka sätter vi upp en bytesannons på BB. Självklart skojar vi men vi blir så jäkla irriterade! Sambons pappa sa att vi får försöka tills det blir rätt. Vadå rätt?! Samma sak säger min farmor. "Hoppas det blir en flicka nu så ni inte behöver försöka igen"...helt korkat!

• sagalo
    30maj skrev 2013-08-07 21:20:34 följande:

Hubbenbubben och sagalo förstår inte er frustration?! Då ni har samma dilemma som oss med pojkar bara åt andra hållet, båda har vi något vi inte kan säga för de är en skamm?! Så ingen bitterhet är behövlig.

Hmm, förstår nog inte riktigt vad du vill ha sagt nu? känner varken frustration eller skam? Jag känner igen det englasmamma skrev om att folk gärna påpekar att de hoppas att det är en pojke, likväl som jag förmodar att de som har en son sen tidigare kan få höra motsatsen. Jag känner själv att det inte spelar någon som helst roll vad bebisen har för kön, men jag har förståelse för att vissa kan ha en viss önskan. Om det nu ens var det detta handlade om?
  • verkar
    Kramardig skrev 2013-08-07 21:43:59 följande:
    Jag kan förstå att vissa vill ha en av varje men jag är inte en av dom. För mig spelar det absolut ingen roll om vi får en till son eller en dotter. Tyvärr så hoppas alla vi känner att vi ska få en dotter så vi får en av varje. Både jag och sambon blir bara sjukt irriterade. Varför ska man måste vela ha en av varje? Vad är skillnaden? Jag kommer ändå inte inreda en flickas rum som ett prinsessrum. Jag kommer inte klä en flicka som en prinsessa med en massa glitter och bara rosa och lila. Nu har vi börjat räkna upp alla "fördelar" med att sonen får en lillebror och vi säger åt dom som är värst att vi bara villha en pojke, skulle der bli en flicka sätter vi upp en bytesannons på BB. Självklart skojar vi men vi blir så jäkla irriterade! Sambons pappa sa att vi får försöka tills det blir rätt. Vadå rätt?! Samma sak säger min farmor. "Hoppas det blir en flicka nu så ni inte behöver försöka igen"...helt korkat!

Dumma kommentarer, vi har tre flickor sedan innan. Bebisarna i magen är enäggstvillingar så antingen två flickor till eller två pojkar. Vi är lika glada för det, jag alla andra verka vist hoppas på pojkar oss kvittar det.
    Ursäkta min dyslexi
  • hundenhubbe
    30maj skrev 2013-08-07 21:20:34 följande:
    MEnar du mig nu :-P ? För mig spelar de ingen roll vad de blir? Tror inte ens jag nämnt de i en kommentar :-P
Svar på tråden BF januari 2014