• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • hundenhubbe
    30maj skrev 2013-08-07 21:20:34 följande:
    Hubbenbubben och sagalo förstår inte er frustration?! Då ni har samma dilemma som oss med pojkar bara åt andra hållet, båda har vi något vi inte kan säga för de är en skamm?! Så ingen bitterhet är behövlig.
    Har inte heller barn sen innan så har ingen aning vad du menar nu Tungan ute ?
  • sagalo
    hundenhubbe skrev 2013-08-07 21:57:48 följande:
    MEnar du mig nu :-P ? För mig spelar de ingen roll vad de blir? Tror inte ens jag nämnt de i en kommentar :-P
    Haha, jag antog att hon syftade på mig och englasmamma? Kan bli rörigt med alla nick ;)
  • hundenhubbe
    sagalo skrev 2013-08-07 22:00:34 följande:
    Haha, jag antog att hon syftade på mig och englasmamma? Kan bli rörigt med alla nick ;)
    HAha, ja de måste varit någe sånt xD :P
  • Baby2014
    hundenhubbe skrev 2013-08-07 17:45:12 följande:
    Har ultraljud om 1 ½ vecka och är så nervös över att bebisen inte ska leva där inne. Tycker brösten inte gör ont (Sen några veckor tillbaka) men de är fortfarande stora och tunga. Mår illa till och från, har ont i huvudet och ryggen och är så extremt trött! Vet inte om magen blir större men den är iaf där och är ganska hård. Känner livmodern. Är i vecka 18 idag. Någon som vet något om barn som dött och man märkt de på ultraljud? Är de vanligt att de händer? Är så oroligt

Tänker också som du. För någon vecka sen kände jag de första buffarna men bara i två dagar sen dess har jag inte känt något.

Är sjukt orolig att barnet inte lever längre, har RUL den 21:a.

Detta är min fjärde grav och jag tycker att det borde ju kännas något varje dag iaf. Jag misstänker att moderkakan sitter i framvägg men barnet är så pass starkt nu att jag tycker att jag borde känna NÅGOT varje dag sen de första sparkarna.

Låg och buffade på magen en bra stund igår men fick inget gensvar...
  • 30maj
    sagalo skrev 2013-08-07 22:00:34 följande:
    Ja så kanske de blev:P jag kanske missförstod hela konversationen i sånna fall?? I vilket fall vill ja bara ha sagt att man ska få önska eller tänka vad man vill om sitt kommande barn utan att nån annan har något att lägga sig i det oavsett:)
  • Kattamaja

Jag blir också irriterad på alla kommentarer om att "nu är det väl tjejen som ska komma?" Eller "är det flickan ni väntar nu?" Och värst av alla; "men nu vill ni väl ändå få en tjej!" Grrr... Visst skulle det var kul med en tjej, men alla verkar tro att vi skaffar ett barn till bara för det. (Har två grabbar)

Men så är det inte, redan när jag låg på förlossningen och höll på föda tvåan tänkte jag att det här är inte sista gången, jag är inte färdig än!

Med alla hormoner i omlopp hettar man ju extra lätt också, förmodligen menar folk inget illa, men shit så irriterande det är med alla kommentarer.

• sunnydays
    Baby2014 skrev 2013-08-07 22:09:44 följande:

Tänker också som du. För någon vecka sen kände jag de första buffarna men bara i två dagar sen dess har jag inte känt något.
    Är sjukt orolig att barnet inte lever längre, har RUL den 21:a.
    Detta är min fjärde grav och jag tycker att det borde ju kännas något varje dag iaf. Jag misstänker att moderkakan sitter i framvägg men barnet är så pass starkt nu att jag tycker att jag borde känna NÅGOT varje dag sen de första sparkarna.

Låg och buffade på magen en bra stund igår men fick inget gensvar...
    Nog ingen fara. Jag är i v 19 och har inte känt något alls. Bm sa när jag lyssnade på hjärtljudet att jag nog har moderkakan i framvägg och att de flesta börjar känna efter RUL.
    Lillen kanske låg på något sätt då som gjorde de lättare att känna bara?
  • sommar79

Jag går in i vecka 18 idag och kan inte påstå att jag med säkerhet känt av knodden. Är just nu mycket orolig för att allt inte är som det ska. Har ni känt av er bebis och i så fall i vilken vecka? Lugna mig tack. Kram

• englasmamma86
    30maj skrev 2013-08-07 21:20:34 följande:
    Hubbenbubben och sagalo förstår inte er frustration?! Då ni har samma dilemma som oss med pojkar bara åt andra hållet, båda har vi något vi inte kan säga för de är en skamm?! Så ingen bitterhet är behövlig.
    det ät helt okej om man önskar ett speciellt kön av olika anledningar men för mig spelar det ingen roll alls och jag tar gärna två flickor ,det jag blir irriterad på är att alla andra tycker att man måste ha en av varje ,dem som kommer fram och pratar med mig då alltså.!?..då kan dem fråga istället ,vad hoppas du på? istället för att säg -hoppas det är en pojke ..eller för er tvärtom..

detta är bara påhitt vi blivit inprintade med sedan vi var små ,i alla reklamer,filmer mm att en kärnfamilj består av en man och en kvinna som förälder och 2 barn ,en flicka och en pojke ..men det finns ju faktiskt dem som inte vill ha det så eller som inte bryr sig vad det blir ..sen är det ju väldigt individuellt och har man en pojke och önskar en flicka så är det inte fel heller ,bara att andra behöver inte önska nått åt mig..så känner jag iaf.

nummer ett är ändå önskan om ett friskt barn =) 
  • annadenise
    englasmamma86 skrev 2013-08-07 18:41:07 följande:
    Alla jag möter på ska titta och fråga om min mage (jag berättade för alla i v 9 för jag kunde inte dölja min mage) och sen kläcker precis ALLA ur sig hoppas det är en pojke! ..jag säger alltid till svar att jag önskar att den är frisk.

bara för jag har en flicka sedan innan är det väll inte tvunget att jag vill att det ska bli en pojke ,och det känns som att om man inte presterar det då tillhör man inte den bra Svensson normen?.. ingen annan som får såna kommentarer? 

i övrigt så tar jag jätte gärna en flicka till. 

Jag förstår dig! jag är dock gravid med första barnet och alla frågar mig och min sambo, vad vill ni ha? pojke eller flicka? då svarar vi alltid att vi vill ha vår bebis, och önskar att den är frisk. Altlså, vi vill ha vår bebis, dvs vi blir glada oavsett kön. Jag förstår inte varför folk envisas med denna fråga hela tiden...
Svar på tråden BF januari 2014