• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sagalo
    30maj skrev 2013-08-07 22:10:19 följande:
    Ja så kanske de blev:P jag kanske missförstod hela konversationen i sånna fall?? I vilket fall vill ja bara ha sagt att man ska få önska eller tänka vad man vill om sitt kommande barn utan att nån annan har något att lägga sig i det oavsett:)
    Haha ja, det blev nog nått missförstånd :) Och jag håller helt med dig på den punkten!
  • Magda85

Vi har våra två första barn ganska tätt, 1,5 år emellan. Första är en flicka och när vi väntade nr sa typ hälften hoppas ni får en pojke medan andra hälften sa tvärtom med tanke på att dom är så jämngamla. Sen när lillebror föddes blev det desto mer irriterande kommentarer, "en av varje, ja då behöver ni ju inte skaffa fler sen" har nästan varenda en sagt. Maken önskade sig en flicka första grav och en pojke andra (å fick ju som han ville), för mig har könet inte haft någon betydelse och jag har inte direkt känt någon önskan om något av dom men oavsett vilket så har vi haft samma önskan som varit viktigast av allt och det har ju så klart varit ett friskt och välmående barn :) vad andra tycker att vi borde och inte borde få det skiter vi i

• LeaveMeAlone

Håller med om att det är tjatigt med frågor om kön. Väldigt mycket pojkar bpde i min och sambons familj så en flicka skulle uppmärksammas enormt. Själva kunde vi inte bry oss mindre. Men tror frågorna handlar mycket om ren nyfikenhet. Man vet ku absolut inget om vem den är lik eller så. Jag är nästan mest nyfiken på ögonfärg.

• LeaveMeAlone

Håller med om att det är tjatigt med frågor om kön. Väldigt mycket pojkar bpde i min och sambons familj så en flicka skulle uppmärksammas enormt. Själva kunde vi inte bry oss mindre. Men tror frågorna handlar mycket om ren nyfikenhet. Man vet ku absolut inget om vem den är lik eller så. Jag är nästan mest nyfiken på ögonfärg.

• Baby2014
    sunnydays skrev 2013-08-08 09:12:13 följande:
    Nog ingen fara. Jag är i v 19 och har inte känt något alls. Bm sa när jag lyssnade på hjärtljudet att jag nog har moderkakan i framvägg och att de flesta börjar känna efter RUL.

Lillen kanske låg på något sätt då som gjorde de lättare att känna bara?

Så är det nog säkert men iom att jag kände mina två sista barn från v.16 och framåt så tycker jag att jag borde känna detta barn nu. Moderkakan sitter nog säkert i framvägg denna gång.

Snart får vi se det lilla livet iaf.
  • englasmamma86

ska ni ta reda på kön förresten? vi ska kolla på RUL om den visar sig ,annars ska vi boka extra köns UL.
    jag har nämligen inte handlat någonting alls och väntar på att få veta av den anledningen, val av färg på vagn och allt sånt spelar in för oss.
    sen har jag ju en tös sedan innan och jag har jätte mkt kvar av kläder mm sedan hon var liten ,jag är ganska extrem och tror nog bara det finns rosa kläder i den högen .

jag är ganska säker på att det är en flicka till i magen ,jag har sån stark känsla på det och det återstår att se ,känner ni någon känsla? 

• sunnydays

Baby, ja det är nog ingen fara. Man kan inte jämföra sina graviditeter så. Jag vet en som väntar sitt tredje barn och har moderkakan i framvägg nu. Hon kände inget förns efter v 20någonting.
    Men jag längtar också tills jag kan känna lillen :)

Vi ska ta reda på kön. Hoppas det syns på rul på onsdag för vi är så sjukt nyfikna. Syns det inte så hade vi endå tänkt kolla 3d sen, och då borde det synas tycker jag. Det spelar ingen som helst roll vilket det blir, vill bara ha en frisk liten bebis som mår bra. Vill vänta med att fixa barnrum och shoppingen tills jag vet.

• annadenise
    sommar79 skrev 2013-08-08 09:15:21 följande:
    Jag går in i vecka 18 idag och kan inte påstå att jag med säkerhet känt av knodden. Är just nu mycket orolig för att allt inte är som det ska. Har ni känt av er bebis och i så fall i vilken vecka? Lugna mig tack. Kram
    Jag är i v.19 (18+1) och jag har inte ens kännt fladder eller bubblor eller buffar. Du kan va lugn. många känner inte buffar förän i v.20-22
  • vartjagängår
    englasmamma86 skrev 2013-08-08 10:32:55 följande:
    ska ni ta reda på kön förresten? vi ska kolla på RUL om den visar sig ,annars ska vi boka extra köns UL.

jag har nämligen inte handlat någonting alls och väntar på att få veta av den anledningen, val av färg på vagn och allt sånt spelar in för oss.

sen har jag ju en tös sedan innan och jag har jätte mkt kvar av kläder mm sedan hon var liten ,jag är ganska extrem och tror nog bara det finns rosa kläder i den högen .

jag är ganska säker på att det är en flicka till i magen ,jag har sån stark känsla på det och det återstår att se ,känner ni någon känsla? 

Vi ska också kolla kön vid rul & går det inte bokar vi ett nytt. Är väldigt 'anti-hen' så har typ bara blåa kläder till min son och blir detta en tjej så blir det garanterat bara spets & ljusrosa. Sån är jag! Så det enda jag beställt är en vit burberryoverall & ett par uggs, de kommer jag använda vilket kön det nu skulle bli!

Sen är vi så 'hemska' att vi hoppas på en tjej denna gången bara för att få en av varje. Skulle inte göra ett dugg om det blev en till pojke men man kan väl få hoppas? Blir bara detta barn vilket som, vad det än blir. :)
Svar på tråden BF januari 2014