• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Magda85

Grattis till pojken popcornplaya! :)
    Å va mysigt att ha hört hjärtljuden K87, då kan man slappna av på ett helt annat sätt :)

Jag velar med att kolla kön eller inte... Har inte kollat det med dom andra två och det har vi varit jättenöjda med, men samtidigt är det här sista barnet och som dessutom förmodligen ska tas ut med snitt, inbillar mig att det inte alls är detsamma då som när man får upp sin bebis på magen och själv får kika efter men jag har ingen erfarenhet alls av snitt heller så :) sen gillar jag det där pojkiga och flickiga oxå (inte för den sakens skull prinsessa vs tuffing), och att shoppa ;)

• englasmamma86
    popcornplaya skrev 2013-08-08 11:07:48 följande:
    Vart på rul idag. Allt såg jättebra ut, väldigt livlig bebis där inne. Och vi såg vääääääldigt tydligt att det var en pojk denna gång.

Så nu ska jag sälja av dotterns kläder m.m så får vi mer pengar till nytt ;) men nu ska vi ändå åka och fira med att köpa första klädesplagget till denna bebisen.
    vad mysigt =) grattis till att allt såg fint ut.
  • kallemaja

Ni alla som har kollat kön denna graviditeten? Vore kul om ni skrev här vad det blir :) Och hur säkra är egentligen BM på kön vid UL i v 18? Vågar man lita på att det stämmer? Jag har mitt om två veckor, första barnet- vill ta reda på det men har också en känsla av att benen kommer ligga i vägen ;) isf får det bli ett extra könsultraljud..är såå nyfiken! Innan velade jag framochtillbaka om jag verkligen vill veta, men jag är en nyfiken person! Så vi ska ta reda på det!

• popcornplaya
    kallemaja skrev 2013-08-08 13:32:51 följande:

Ni alla som har kollat kön denna graviditeten? Vore kul om ni skrev här vad det blir :) Och hur säkra är egentligen BM på kön vid UL i v 18? Vågar man lita på att det stämmer? Jag har mitt om två veckor, första barnet- vill ta reda på det men har också en känsla av att benen kommer ligga i vägen ;) isf får det bli ett extra könsultraljud..är såå nyfiken! Innan velade jag framochtillbaka om jag verkligen vill veta, men jag är en nyfiken person! Så vi ska ta reda på det!

Det är olika hur säkra dom är och oftast är det osäkrare om det är en tjej för snoppen kan gömma sig.

Vi såg själva pung och snopp vääääääääldigt tydligt idag ur flera vinklar så hos oss finns nog ingen tvekan alls att det är en pojk.
  • londonsvenska

Sköterskan som utförde vårt ultraljud vid v13 var nästan helt säker på att vi väntar en liten pojke, kändes jätte tidigt att får reda på det redan då men han kunde som sagt inte lova något!! Men det syntets tydligt på skärmen en liten snopp så därför frågade vi om det var vad vi trodde det var och då sa han JA!! Så vi får väl se om de bekräftar det vid RUL om 2 veckor :)

• MizzMyzig83
    popcornplaya skrev 2013-08-08 11:07:48 följande:
    Vart på rul idag. Allt såg jättebra ut, väldigt livlig bebis där inne. Och vi såg vääääääldigt tydligt att det var en pojk denna gång.

Så nu ska jag sälja av dotterns kläder m.m så får vi mer pengar till nytt ;) men nu ska vi ändå åka och fira med att köpa första klädesplagget till denna bebisen.
    Grattis till pojken=)

Grattis till er andra oxå som har varit på rul=)
  • MizzMyzig83

Har fått ett stort dilemma. Är arbetslös sen en månad tillbaka och söker aktivit jobb givetvis och ska nu på intervju nästa vecka och då kommer jag vara i v20 och jag har inte nämnt i personliga brevet att jag är gravid.

SKa man ta upp det på intervjun då eftersom det går inte att dölja magen plus att fogarna och sammandragningarna har börjat ge sig till känna och det känns dumt att man inte säger något då eller?

• dosed
    MizzMyzig83 skrev 2013-08-08 14:47:56 följande:
    Har fått ett stort dilemma. Är arbetslös sen en månad tillbaka och söker aktivit jobb givetvis och ska nu på intervju nästa vecka och då kommer jag vara i v20 och jag har inte nämnt i personliga brevet att jag är gravid. SKa man ta upp det på intervjun då eftersom det går inte att dölja magen plus att fogarna och sammandragningarna har börjat ge sig till känna och det känns dumt att man inte säger något då eller?

Jag har tyvärr fått inställningen att absolut inte berätta, detta pga av att jag nu inte får fortsatt vik pga min graviditet samt andra av mina vänner som blivit lovade jobb men sen inte fått de då de sagt att de är gravida. Så ser verkligheten tyvärr ut
  • Trollfia

När jag väntade tvillingarna sist, då sa de först att det var två pojkar, andra gången en pojk och troligtvis en flicka och tillslut en pojke och en flicka.
    Den här gången får det bli en överraskning :)

• moto

Satt och räknade lite nu och får inte bf att stämma, har ni koll på om era stämmer? Den här gången hann vi inte med så många försök, det gick på 2:a försöket att bli gravid!

Testade med äl-test och hade Plus 10-11 mars, mens 27 mars och sedan fick jag inget direkt utslag på testerna när jag testade 11-13 april så jag vet inte riktigt när ÄL var men hade på dag 18-19 första månaden så då är det lite snabbt att ha ÄL igen 1 april för att få bf 22/12

Rörigt men nää stämmer inte så nu får jag väl ställa in mig mentalt på nyår igen Gråter

Ska på 3D-UL nästa vecka får väl se om de säger ytterligare ett datum!?

Svar på tråden BF januari 2014