• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vartjagängår

Någon som vet om tittut i sthlm fortfarande gör 3Dul? Har för mig att nån sa att dom slutat för de inte hade nå bm.. Eller finns det något annat ställe man kan göra det på i sthlm/uppsala-trakten?

• popcornplaya
    moto skrev 2013-08-08 18:35:22 följande:

Satt och räknade lite nu och får inte bf att stämma, har ni koll på om era stämmer? Den här gången hann vi inte med så många försök, det gick på 2:a försöket att bli gravid!

Testade med äl-test och hade Plus 10-11 mars, mens 27 mars och sedan fick jag inget direkt utslag på testerna när jag testade 11-13 april så jag vet inte riktigt när ÄL var men hade på dag 18-19 första månaden så då är det lite snabbt att ha ÄL igen 1 april för att få bf 22/12

Rörigt men nää stämmer inte så nu får jag väl ställa in mig mentalt på nyår igen Gråter

Ska på 3D-UL nästa vecka får väl se om de säger ytterligare ett datum!?

Du kan ju fått tidig äl men även att ägget fäste väldigt tidigt. Och bf datumet är ju aldrig nån exakt dag det är ju alltid bara ett ungefär.
  • c4trin
    moto skrev 2013-08-08 18:35:22 följande:
    Satt och räknade lite nu och får inte bf att stämma, har ni koll på om era stämmer? Den här gången hann vi inte med så många försök, det gick på 2:a försöket att bli gravid!

Testade med äl-test och hade Plus 10-11 mars, mens 27 mars och sedan fick jag inget direkt utslag på testerna när jag testade 11-13 april så jag vet inte riktigt när ÄL var men hade på dag 18-19 första månaden så då är det lite snabbt att ha ÄL igen 1 april för att få bf 22/12

Rörigt men nää stämmer inte så nu får jag väl ställa in mig mentalt på nyår igen Gråter

Ska på 3D-UL nästa vecka får väl se om de säger ytterligare ett datum!?

Jag har alltid haft väldiga ägglossningskänningar dagarna kring ägglossning så några dagar fram eller tillbaka är absolut möjliga men datumen var ganska rätt när man räknade på mensen. Tidigt UL sa att bebisen var lite äldre än den beräkningen men det kan ändra tillbaka sig till RUL det vet man aldrig :D

Men har också blivit knäpp på allt detta räknande... Bebisen kommer när den kommer, hoppas bara på att gå över 12-slaget på nyår :)  
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • moto

jo jag vet att den kommer när den kommer - inget att göra åt Flört men sonen kom en vecka innan bf och gå en till två veckor över tiden verkar väldigt påfrestande rent psykiskt tycker jag när man pratat med vänner och läst om folk som gör det. Verkar som varje dag är en vecka så att få ett mer exakt datum som är rätt för ÄL och när det kan ha blivit till tycker jag känns bättre. Får väl tänka nyår och säga det till alla, orka höra det där tjatet sen "är det på gång än?" varje dag! Kräks

• kallemaja

Vad tror ni när det gäller sex före eller på ägglossningsdagen = ett visst kön? Har detta stämt för er?

Sex innan ÄL = flicka

Sex under ÄL= pojke

Vad tror ni....

Och hur blir det isf om man har sex varje dag....både innan och under ÄL? ;)

• SB2011
    kallemaja skrev 2013-08-08 21:19:44 följande:

Vad tror ni när det gäller sex före eller på ägglossningsdagen = ett visst kön? Har detta stämt för er?

Sex innan ÄL = flicka

Sex under ÄL= pojke

Vad tror ni....

Min morfar sa när vi vänta sonen att pippa man ofta så blev de pojke, och pippa man sällan blev de minsann en tjej!

Han visste de med all säkerhet för han hade minsann bara fått döttrar!

Haha snacka om tryckt stämning sen kring matbordet mellan han å mormor!
  • SB2011
    SB2011 skrev 2013-08-08 21:28:42 följande:
    Min morfar sa när vi vänta sonen att pippa man ofta så blev de pojke, och pippa man sällan blev de minsann en tjej!

Han visste de med all säkerhet för han hade minsann bara fått döttrar!

Haha snacka om tryckt stämning sen kring matbordet mellan han å mormor!
    Hans nya fru var inte heller så pratglad efter de heller! Haha
  • kallemaja

Haha! Din morfar verkade ha koll på läget ;) Undra om det stämmer för det flesta????

SB2011 skrev 2013-08-08 21:30:30 följande:
    Hans nya fru var inte heller så pratglad efter de heller! Haha

• vartjagängår

Sex innan ÄL = flicka

Sex under ÄL= pojke

Vad tror ni....

Återkommer efter ul, hade sex 6&7dagar innan äl. Inge mer, borde vara en tjej då ;) Med sonen räknade jag aldrig utan vi körde bara på hah
  • LeaveMeAlone
    Sex innan ÄL = flicka
    Sex under ÄL= pojke
    Vad tror ni....
    Hermafrodit? Eller så får man tvillingar en av varje :P Dom är rätt lustiga dom där skrönorna. Träffade på en äldre släkting för någon vecka sen som sa att jag hade en pojkmage. Med sonen sa alla jag hade flickmage så vore bra komiskt om det vart en tjej denna gång.
Svar på tråden BF januari 2014