• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    kallemaja skrev 2013-08-08 21:39:11 följande:

Haha! Din morfar verkade ha koll på läget ;) Undra om det stämmer för det flesta????

Hehe ja! Han å hans teorier! :)

Fast de stämde för oss med för vi körde på bra för att maxa chansen!

Denna gången borde de bli en tjej om man ska gå på hans linje! Haha
  • syskonlängtan14

Ligger i sängen nu och känner jättetydligt att denna bebis rör sig precis sonen inte sparkar utan mer drar utmed livmoderväggen. hihi mysigt helt plötsligt kom minnet tillbaka att de var så här de kändes :) MYS

• syskonlängtan14

På tal om pojk eller flickdiskussionen. Tror vi båda hoppas på flicka denna gången. Visst vi blir lika glada för en pojk men hade varit kul en en tös också. Sen är de bra med en storebror som beskyddar ;) 

• Patricia1984
    syskonlängtan14 skrev 2013-08-08 22:14:04 följande:
    Ligger i sängen nu och känner jättetydligt att denna bebis rör sig precis sonen inte sparkar utan mer drar utmed livmoderväggen. hihi mysigt helt plötsligt kom minnet tillbaka att de var så här de kändes :) MYS
    Vad mysigt! Jag har aldrig kännt fladder utan mer som svepande rörelser, precis som när jag väntade min son i början Glad
  • LillFrö

Flickspermier är ganska långsamma och lever länge medan pojkspermierna är snabbare men också "dör" snabbare. Så visst är det så att chansen för flicka ökar om man har sex några dagar innan äl,, eftersom de flesta pojkspermierna då gett upp ;)

kallemaja skrev 2013-08-08 21:19:44 följande:
    Vad tror ni när det gäller sex före eller på ägglossningsdagen = ett visst kön? Har detta stämt för er? Sex innan ÄL = flicka Sex under ÄL= pojke Vad tror ni.... Och hur blir det isf om man har sex varje dag....både innan och under ÄL? ;)

• Veronica76
    SB2011 skrev 2013-08-08 21:28:42 följande:
    Min morfar sa när vi vänta sonen att pippa man ofta så blev de pojke, och pippa man sällan blev de minsann en tjej!
    Han visste de med all säkerhet för han hade minsann bara fått döttrar!
    Haha snacka om tryckt stämning sen kring matbordet mellan han å mormor!

Haha!
    Det där stämmer klockrent för oss!
    När vi tillverkade sonen (som tog lång tid) så var det hysteriskt sexschema till slut och nu denna gång så blev det en snabbis (som jag tror var exakt vid ägglossning när jag räknat efteråt så där spricker pojkteorin vid sex vid ägglossning för oss) som fick till tösen i magen och vi båda blev väldigt förvånad över att vi lyckades så snabbt.

Så din morfar har nog inte helt fel för det kan ju inte vara slumpen = )      
  • Malimari
    SB2011 skrev 2013-08-08 21:28:42 följande:
    Min morfar sa när vi vänta sonen att pippa man ofta så blev de pojke, och pippa man sällan blev de minsann en tjej!
    Han visste de med all säkerhet för han hade minsann bara fått döttrar!
    Haha snacka om tryckt stämning sen kring matbordet mellan han å mormor!
    Hahaha, skrattade så jag satte en äppelbit i halsen xD Typisk grej som min pappa skulle sagt, hahaha.
  • SaraKarla

Går in i vecka 20 i övermorgon och har hittills känt några enstaka buffar/sparkar, men fladder verkar inte jag kunna känna?

Ni som är lediga idag, vad ska ni göra? Har själv en ledig dag och blir uttråkad så fort jag vaknar tips på vad man kan hitta på?

• Kramardig

Jag har varit ledig sedan slutet på juni, så jag är van nu ;) Nej, jag längtar lite tills jag ska börja jobba igen men samtidigt är jag lite nervös över hur det ska gå. Jag mår fortfarande illa och spyr och kroppen är alldeles svag.

Svar på tråden BF januari 2014