• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • englasmamma86
    verkar skrev 2013-08-09 10:16:10 följande:

Är det tre månader innan tidigas får hämta ut?
    jag hämta min i juni på barnens hus ,var ju bara i v8-9 då eller nått så den regeln har dem nog slopat. 
  • annadenise
    K87 skrev 2013-08-09 09:21:33 följande:
    Hur sover ni alla på nätterna? Alltså vilken ställning :)?

jag är i v.19 och sover på höger sida. Mitt problem är att jag bara kan sova på höger sida, väldigt drygt. Jag lägger mig ibland på vänster sida, men då somnar jag aldrig. Jag sover i fosterställning och har gjort de typ senaste 10 åren.  När magen växer så får man nog bunta upp me kuddar för att kunna sova. Jag har 3 kompisar som ska ha barn inom 1-4 veckor, sååå spännande. alla 3 väntar pojkar. alla är så nyfikna på om vi får pojke eller flicka
  • englasmamma86
    Josefine02 skrev 2013-08-09 10:20:08 följande:
    Är det gratis med sån där babybox? Är det bara att hämta? Finns det inte någon gratisgrej på apoteket också?
    http://www.minbebis.com/gravidpaket.html 

på den sidan kan du se vad som man kan få gratis =).. man ska anmäla sig till olika sidor mm men man får fina saker faktiskt.
    jag hämta min babybox och fick tvättlappar och blöjor (några st) och sen fick jag nappar jättefina 2 pack,leksak till bebis,gravid tidning och massa kuponger till olika saker bland annat gratis body att hämta på kappahl. 
  • K87
    englasmamma86 skrev 2013-08-09 10:28:55 följande:
    det är så jobbigt innan man somnar ...ligger på rygg och så blir det hemskt efter ett tag då tar man sidan ..mår illa ,tar andra sidan .himla bökande innan man somnar .jag har allt täcke mellan benen och upp mot halsen så jag lutar mig på det liksom
    Låter precis som mig :P Jag ligger först på högersidan, men börjar må illa efter en stund, lägger mig på rygg, får ont i ryggen å sen lägger jag en av våra prydnadskuddar mellan knäna och lägger mig halvt på vänster sida och halvt på mage :) Fast vänder å vrider på mig hur många ggr som helst under natten :P
  • K87
    englasmamma86 skrev 2013-08-09 10:34:57 följande:
    www.minbebis.com/gravidpaket.html 

på den sidan kan du se vad som man kan få gratis =).. man ska anmäla sig till olika sidor mm men man får fina saker faktiskt.
    jag hämta min babybox och fick tvättlappar och blöjor (några st) och sen fick jag nappar jättefina 2 pack,leksak till bebis,gravid tidning och massa kuponger till olika saker bland annat gratis body att hämta på kappahl. 
    Vilken box är bäst då :)? eller kan man anmäla sig å få flera st :)?

• englasmamma86
    K87 skrev 2013-08-09 10:37:54 följande:
    Vilken box är bäst då :)? eller kan man anmäla sig å få flera st :)?

ja ta allihopa =)
  • annadenise

nu blir jag nyfiken-.-va e de för babybox alla pratar om? gratis? de låter ju för bra för att vara sant...

• K87
    englasmamma86 skrev 2013-08-09 10:40:31 följande:
    ja ta allihopa =)
    Okej vad kul =) vart hämtar man dom? 
  • K87
    englasmamma86 skrev 2013-08-09 10:40:31 följande:
    ja ta allihopa =)
    Fast känns lite tidigt än så länge =)

Svar på tråden BF januari 2014