• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87
    Tokfrans skrev 2013-08-09 12:19:17 följande:
    då välkomnar jag v.16 idag då =)

Längtar tills man känner dom små puffarna Solig 
    Jag går in i vecka 16 på söndag =)

• Tokfrans
    K87 skrev 2013-08-09 12:20:48 följande:
    Jag går in i vecka 16 på söndag =)

känns underbart eller hur? tiden går dock fort tycker jag :P

När har du bf?  
  • vilja89
    annadenise skrev 2013-08-09 12:14:40 följande:

tänk att vi ska få små bebisar:) är det någon mer än mig som fortfaranade tycker att det känns overkligt:)??

Nej, du är inte ensam! Jag tror jag förstått att jag är gravid. Men inte att jag väntar barn. Att det om lite drygt fyra månader kommer en bebis känns overkligt. Mycket overkligt.

Jag vill prata om graviditeten med alla, men när jag väl gör det eller när någon frågar något ändrar jag mig och försöker byta ämne

ibland. Det känns som att jag ljuger. Får dåligt samvete för det ibland.
  • NorasMamma

V.16 idag :) idag kom det små buffar från den lill* där inne :) det har pirrat och killat nån vecka men tycker de är svårt att avgöra om de sitter i huden elr i magen. Men idag var det tydliga buffar en bit under naveln :)

• Josefine02

Vi har vart på ul och jag kan fortfarande inte fatta att vi ska ha barn! Sjukt overkligt! Tror jag kommer fatta det när bebisen ligger i mina armar! Jag är i v.16 och kan sova på mage, lite obehagligt ibland men absolut inte jobbigt. Har typ ingen mage alls än :( längtar efter kulan! Tack för tipset om gratisprylar! Ska kolla in länken :)

• annadenise
    vilja89 skrev 2013-08-09 12:27:00 följande:
    Nej, du är inte ensam! Jag tror jag förstått att jag är gravid. Men inte att jag väntar barn. Att det om lite drygt fyra månader kommer en bebis känns overkligt. Mycket overkligt.
    Jag vill prata om graviditeten med alla, men när jag väl gör det eller när någon frågar något ändrar jag mig och försöker byta ämne
    ibland. Det känns som att jag ljuger. Får dåligt samvete för det ibland.

dåligt samvete ska du inte ha! De är ju mycke känslor pga alla hormoner.

Hos mig däremot är det tvärtom. mina kompisar får nästan tvinga mig att byta samtalsämne. Jag vill bara ställa mig på balkongen och skriva att jag är gravid. Det har alltid varit min största dröm i livet, att skaffa familj, ända sen jag var 12 år. Att vi dessutom vart gravida på första försöket..vi känner oss väldigt välsignade:)

Däremot är jag nervös, rädd ...vi pratar lixom om ett litet liv att ta hand om resten av livet, men jag vet att det kommer gå bra:)
  • Tokfrans
    NorasMamma skrev 2013-08-09 12:44:34 följande:
    V.16 idag :) idag kom det små buffar från den lill* där inne :) det har pirrat och killat nån vecka men tycker de är svårt att avgöra om de sitter i huden elr i magen. Men idag var det tydliga buffar en bit under naveln :)
    åh vill med känna :(

Andra eller första barnet du väntar nu? :) 
  • englasmamma86
    verkar skrev 2013-08-09 12:18:59 följande:

Jag tro det är så, eller det var så förut i alla fall.
    dem kan variera =) min hade annat innehåll ..tex nappar och leksak till bebis 
Svar på tråden BF januari 2014