• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Magda85

Jag vet inte om bm menade att det var rekommendationerna i just vårt län eller om det var generellt. Hon såg tydligt på UL'et det hon ville se men för att det skulle vara "giltigt" sas så skulle jag få komma tillbaka. Tror inte man behöver vara orolig om man varit där för tidigt, är bm osäker eller inte ser ordentligt så säger hon till :)

• Magda85

Jag har försökt ringa lekmer men kundtjänst stängde 16:00 så jag skickade ett väldigt upprört mejl till dom. Det här ska jag kriga om! Är det som det står på hemsidan att den är slutsåld och dom har skickat min vagn till ngn annan så får dom banne mig ge mig en årsmodell -14 isf, eller en annan färg som skulle gått för full pris.

• Krissie74

Grattis alla som gjort RUL!! Så underbart! Är i vecka 16+2 idag och har 2 veckor kvar till vårt RUL, längtar till vi får se våra 2 små pyren igen. :)

• vilja89

Hej tjejer! Är det någon som vet om det är okej att använda pulsbälte när man är gravid? Den sparar mycket kul info så vill gärna ha den på mig om möjligt. :)

• LinaThulin

Jag gjorde mitt RUL i vad jag trodde var v 17+6. Blev tillbaka flyttad tillv 16+3 alltså 10 dagar.
    Jag plussade på BIM -2 (28 dagars cykel)
    Då skulle jag enligt RUL ha plussat på ÄL+2 vilket är omöjligt. Bebisen är alltså liten.
    Förra barnet var jag på 7 st TUL då han var ca - 30% . Första TUL var i v 27.
    Bör jag be om att få komma på ett nytt UL för att se så att bebis växer ordentligt? Hur hade ni gjort?

• Burberry

Verkar vara olika direktiv angående tom/ full urinblåsa vid RUL beroende på var undersökningen görs.

Hos oss vill de urinblåsan är tom vid vanliga ultraljud (men full vid vul). Står i informationen till ultraljudet, och de brukar också påminna om det när man anmäler sig när man kommer.

• vilja89

Jag skulle inte kissa inom den närmsta tiden innan RUL. Skulle vara där kl.8 och ställde klockan på 3 på natten för att kissa, sen höll jag mig.

Fick inga direktiv vid VUL i v.7 och v.13.

• 30maj
    LinaThulin skrev 2013-08-14 20:02:11 följande:
    Jag gjorde mitt RUL i vad jag trodde var v 17+6. Blev tillbaka flyttad tillv 16+3 alltså 10 dagar.
    Jag plussade på BIM -2 (28 dagars cykel)
    Då skulle jag enligt RUL ha plussat på ÄL+2 vilket är omöjligt. Bebisen är alltså liten.
    Förra barnet var jag på 7 st TUL då han var ca - 30% . Första TUL var i v 27.
    Bör jag be om att få komma på ett nytt UL för att se så att bebis växer ordentligt? Hur hade ni gjort?
    Jag skulle be om tul denna gången med då det var så förra gången:) bara för att få va säker:)
  • 30maj

Jag gjorde föresten mitt rul idag i 17+6, men blev flyttad till 17+4 :)

• Line79

Sitter med ett stort leende på läpparna. Vad roligt att läsa om alla rul. Nästa fredag är det min tur, v 17+4 idag.. Har åxå haft problem med huvudvärk. Gick till min massör för första gången under graviditeten igår. Fick taktil & sedan massage på axlar, armar & nacke. Idag är huvudvärken helt borta. Magda85, fy tusan vad arg jag skulle bli! De får se till att hämta & lämna den nya vagnen vid dörren. Hoppas du får den du vill ha.

Svar på tråden BF januari 2014