• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Me2

Tillbaka efter semestern, över 1200 olästa inlägg.......
    Tror inte att jag orkar läsa in vad som hänt, men hoppas att det går bra för alla !

Tänkte höra hur ni har det med BM besök ?
    Jag har inget från inskrivningen som var i v8 fram till v21, tycker det känns väldigt långt emellan....
    Nu är det juh iofs 3:e barnet, men jag mår inte direkt bra och det visste BM från början. 

• Flikkan
    Me2 skrev 2013-08-15 07:18:18 följande:
    Tror inte att jag orkar läsa in vad som hänt, men hoppas att det går bra för alla !

Jag har inget från inskrivningen som var i v8 fram till v21, tycker det känns väldigt långt emellan....
    Nu är det juh iofs 3:e barnet, men jag mår inte direkt bra och det visste BM från början. 
    Men du borde ju kunna få ett för att det skall underlätta för dig och att du kan få prata av dig. 
    Min BM sa att vi skulle bopka in 1-2 stycken mellan inskrivningen och besöket jag har nästa vecka i vecka 20.
    Inget jag  behövde men känner själv att nu när hon haft semester i bara 4 veckor är det som en evighet sedan man fick åka dit och man börjar oroa sig.

Prata med din barnmorska :) 
  • SaraKarla

Efter inskrivningen har vi första besöket i v 25, skulle också vilja göra fler besök. Bl.a. För att prata, kolla urin och hb, men sånt verkar inte vara så viktigt

• englasmamma86

Jag har inte tid förräns v 24 efter inskrivning (andra barnet) men så har jag gått på akupunktur mot illamåendet enda fram till nu så jag har fått lyssna på bebisen 2 grr ,vilket jag uppskatta mkt så klart...så man visste att den levde iaf.

• popcornplaya

Nu är det juh iofs 3:e barnet, men jag mår inte direkt bra smile4.gif och det visste BM från början. 

Jag ska inte dit fören jag är i v.26. Men om du inte mår bra får du ju höra av dig till henne!
  • Kramardig

Fler som väntar andra barnet? Ibland gör min pojke mig skogstokig! Trotsar som aldrig förr och är bara elak och jävlig mot mig. Han har varit hemma sedan mitten på juni så jag kan tänka mig att han saknar dagis lite.

Men ibland undrar jag vad fan vi gett oss in på när vi nu har en till på g. Hur ska man klara av det? Tänk om bebisen får kolik eller något, hur ska man klara vara mamma till en 3åring också?

• SaraKarla

Jag väntar andra barnet men är rätt positivt inställd, än så länge ;) stora barnet ska sluta helt på dagis när jag blir föräldraledig, tror det funkar bäst här.men alla är olika! Tror det är normalt att oroa sig lite :)

• popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-08-15 08:59:59 följande:

Fler som väntar andra barnet? Ibland gör min pojke mig skogstokig! Trotsar som aldrig förr och är bara elak och jävlig mot mig. Han har varit hemma sedan mitten på juni så jag kan tänka mig att han saknar dagis lite.

Men ibland undrar jag vad fan vi gett oss in på när vi nu har en till på g. Hur ska man klara av det? Tänk om bebisen får kolik eller något, hur ska man klara vara mamma till en 3åring också?

Jag väntar tredje men min femåring har vart hemma hela sommaren och nu trotsas det ganska bra här hemma också. Vissa dagar undrar man vad man ger sig in på och andra dagar när barnen är snälla kan jag tänka mg 10 barn, haha men jag längtar tills barnen ska börja dagis igen för jag har inte så mkt ork att stimulera dom just nu som dom förtjänar.
  • popcornplaya
    SaraKarla skrev 2013-08-15 09:05:51 följande:

Jag väntar andra barnet men är rätt positivt inställd, än så länge ;) stora barnet ska sluta helt på dagis när jag blir föräldraledig, tror det funkar bäst här.men alla är olika! Tror det är normalt att oroa sig lite :)

Man känner ju sina barn bäst :)

Hyr gammalt är ditt barn nu igen?
  • angie91

prata me din bm om att du vill ha fler besök.. detta e andra för mig o ja mår dåligt .. tror ja haft typ 8 besök mellan v 8-13. då ja fått akupunktur 2 ggr i veckan
    ♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
Svar på tråden BF januari 2014