Kramardig skrev 2013-08-15 08:59:59 följande:
Fler som väntar andra barnet? Ibland gör min pojke mig skogstokig! Trotsar som aldrig förr och är bara elak och jävlig mot mig. Han har varit hemma sedan mitten på juni så jag kan tänka mig att han saknar dagis lite.
Men ibland undrar jag vad fan vi gett oss in på när vi nu har en till på g. Hur ska man klara av det? Tänk om bebisen får kolik eller något, hur ska man klara vara mamma till en 3åring också?
jag vet precis hur du känner =), jag har en tjej på 5,5år som kommit in i tidig 6 års trots .
jag blir galen ibland och vill bara slita mitt hår.
hon ska vara sååå stor hela tiden ,hon är ju en stor flicka och kan ALLT själv tydligen? och sen i nästa stund ska hon låtsas vara bebis?..hon slår i dörrar om det inte blir som hon vill ,hotar oss med ditt och datt.rymmer när hon är ute och leker på gården..smyger upp på morgonen när jag sover och klättrar och hämtar glassar och godis,går ut och sånt ...
igår satt hon och skrek och tjata i 4 timmar om att hon ville ha napp? ehh den lämna hon när hon var 2,5år och nu kom detta,varifrån liksom? så sa hon att hon önska hon var en bebis och jag bara tänkte ja du det hade varit skönt och slippa alla argument och diskussioner haha..nej sen är hon ju världens finaste och bästa i nästa stund men det är en ständig prövning och det genomgår man ju även starkt med en 3åring..jag tror vi ska klara det fint ändå =)
jag är sjukskriven än men min flicka fick smygstarta förskolan 2dagar förra veckan och 2 dagar denna så jag kunde få andas lite. på tisdag ska jag prova att återgå till jobb.