• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Josefine02

Ja jag känner det med. Varför betala närmare 2000 kr för att se sin bebis ansikte när man ändå får se den om några månader? Plus att man kanske endast får se ansiktet i några sekunder om inte bebis ligger åt rätt håll. Men det är ju jag. Har googlat lite och så och jag känner att jag skippar det i alla fall. Får se om sambon håller med mig. Det var ju det vi ville, en överraskning :)

• bananiss

Jag gjorde 3D med sonen :) Hade ändå redan råkat se könet på RUL (Då fick de inte säga men jag såg ju så dem höll med mig haha). Det var superhäftigt och roligt att ha kvar film och bilder på Dvd. Men om jag inte ville veta könet hade jag nog inte gjort det

• majpan

Vi var på RUL idag =) Bebisen låg inte riktigt bra för att få tydliga bilder så plötsligt så bytte BM till 3D och visade ansiktet och så. Jättekul att se! Även om man inte kunde se perfekt då heller då den hade navelsträngen över ansiktet =) Men ändå hur häftigt som helst. Hon tog inget extra betalt eller nått. Fick 6 bilder (fyra vanliga och 2 3D) för 60 kr. Blev flyttat från 12/1 till 16/1 vilket var lite tråkigt då jag redan börjar bli less och gärna hade sett att jag blev flyttad åt andra hållet istället haha 

• Stranden

På mitt RUL frågade läkaren om vi ville se bebis i 3D o vi sa ja. :) Det blev bara ansiktet vi fick se, riktigt häftigt var det. Men jag skulle inte betala för det :)

• Tokfrans

tryckte lite lätt på magen igår kväll, tror jag kände ett puff tillbaka eller så va de önsketänkande Tungan ute

• Mamma891124

Våran stora flicka bli 3 den 18/1 o bli även storasyster 2 dagar hon hon fyller år då jag e beräknad den 16/1. Våran pojke bli 1 år nu i september o bli storebror första gången 

• Me2
    Josefine02 skrev 2013-08-15 11:21:42 följande:
    Min sambo tog upp 3D ultraljud igår bara för att hans kompis och hans tjej hade gjort det. Vilket jag är tveksam till. Det kostar mycket och vi vill inte veta könet. Jag antar att man lätt kan se det på 3D? Vad tycker ni? Är det värt det? Klart det kan vara en rolig grej. Men då är jag mer sån att jag kan spara dom pengarna och sen får vi ju ändå se bebisen sen. För det kostar väl runt 1500? Plus resa till Göteborg. Njaaa..
    V i gjorde det med förra barnet. Jag fick det i födelsedags present av min mamma (tror inte att jag hade betalat det själv...) och vi tyckte att det var kul eftersom det var sista barnet för oss...... ops

För oss var det verkligen inte så att man inte såg ansiktet, tror det tog 30-45min så man hade gott om tid att se och vi fick en massa bilder, runt 50t tror jag på en cd skiva och film på det.

Hon var verkligen lik sig också när hon kom ut efter en månad eller så, nästan så det var lite läskigt.
  • Me2

Nu har jag kontaktat min BM, hon hade semester tills på måndag så jag hoppas att hon återkommer då.....

Tar gärna emot tips från er under tiden, ligger fortfarande minus på vikten (hyperemesis) och känner att bebisen tar allt jag får i mig, känner mig helt slut och börjar få insjukna kinder, tappar ringarna osv. Jag behöver få i mig mer, men vet inte hur eller vad..... Är tyvärr rätt kinkig och kan bara äta det jag är sugen på på grund av illamåendet vilket inte gör saken bättre.

Tyvärr har jag dålig erfarenhet sedan tidigare graviditeter av mitt problem. BM och läkare ser bara till barnet och säger att det tar det det behöver. Det hjälper inte mig för det är jag som mår dåligt

Någon som vet om man kan få någon form av näringsdrycker utskrivna ?

• 30maj
    Me2 skrev 2013-08-15 13:20:48 följande:

Nu har jag kontaktat min BM, hon hade semester tills på måndag så jag hoppas att hon återkommer då.....

Tar gärna emot tips från er under tiden, ligger fortfarande minus på vikten (hyperemesis) och känner att bebisen tar allt jag får i mig, känner mig helt slut och börjar få insjukna kinder, tappar ringarna osv. Jag behöver få i mig mer, men vet inte hur eller vad..... Är tyvärr rätt kinkig och kan bara äta det jag är sugen på på grund av illamåendet vilket inte gör saken bättre.

Tyvärr har jag dålig erfarenhet sedan tidigare graviditeter av mitt problem. BM och läkare ser bara till barnet och säger att det tar det det behöver. Det hjälper inte mig för det är jag som mår dåligt smile4.gif

Me2, jag fick näringsdrycker med massa kalorier utskrivna när ja ammade sonen för då vägde jag tillslut bara 42 kg.. Såg förfärlig ut!!! Ändå åt ja som en häst! Så du kan absolut få det utskrivet! Kontakta vc om du inte får tag i bm så du får må bra snart! Du får dock betala själv och de va lite dyrt tyckte ja men helt klart värt det!:)
  • Burberry
    Me2 skrev 2013-08-15 14:20:48 följande:

Tyvärr har jag dålig erfarenhet sedan tidigare graviditeter av mitt problem. BM och läkare ser bara till barnet och säger att det tar det det behöver. Det hjälper inte mig för det är jag som mår dåligt smile4.gif

Olika smaksatta proteinkvargar kanske skulle vara bra som mellanmål. Lidls är ok, sen har vissa affärer supergoda från Valio. Åtminstone jag har ätit mycket sådana när illamåendet varit som värst, jordgubbs och vanilj har varit favoriter.

Gainomax proteindrycker brukar finnas i vanliga affärer, testat dem? Vet de här rekommenderas åt cancerpatienter som inte orkar få i sig tillräckligt med näring.
Svar på tråden BF januari 2014