• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • K87
    Jossehaugen skrev 2013-08-14 22:37:13 följande:
    Jag har sökt för hela terminen ut, sen så får man ju höra av sig om det skulle bli något annat :)
    Jag har sökt för hela terminen men jag är dessutom beräknad i slutet av januari dessutom så jag hinner förhoppningsvis läsa hela första terminen iaf :) csn ville helst att man sökte för två terminer åt gången dessutom, så jag hör av mig till dom när det närmar sig att jag tar ett uppehåll på en termin :) har inte berättat för universitet jag ska gå på heller å inte lärarcentrat heller eftersom jag ska plugga distans :) tänkte göra det efter RUL den 4:e :)
  • SaraKarla

Mitt barn kommer fylla 3 år när syskonet kommer :)

• Line79
    Me2 skrev 2013-08-15 07:18:18 följande:
    Tillbaka efter semestern, över 1200 olästa inlägg....... Tror inte att jag orkar läsa in vad som hänt, men hoppas att det går bra för alla ! Tänkte höra hur ni har det med BM besök ? Jag har inget från inskrivningen som var i v8 fram till v21, tycker det känns väldigt långt emellan.... Nu är det juh iofs 3:e barnet, men jag mår inte direkt bra och det visste BM från början. 

Självklart kan du ringa bm & be att få komma tidigare. Jag har haft tid hos bm v6, v9 & nästa besök blir v 25. Bm var däremot väldigt tydlig med att vill jag träffa henne tidigare så är det bara att ringa. Idag har jag lämnat min lilla tjej på fritids första dagen! På tisdag börjar hon förskoleklass. Det gick toppen men när vi satt på uppropet så började hon gråta av alla spänningar. Det skär i mamma hjärtat❤ Nu väntar jag på att kl blir 12.30 så jag kan hämta henne..
  • vilja89

Legat i natt och läst namntrådar. Vi har fastnat lite grann. Skulle behöva fler förslag liksom.
    Insåg där och då att mitt nick här "vilja" är väldigt hatat, haha! Saken är den att jag heter inte det egentligen, utan det är Vilja som i Viljan att ha barn. Velat bli gravid i några år, men sambon har velat vänta och nu äntligen är vi gravida! 
    Ville bara klargöra mitt nick! ;)  Kan man byta? Vill inte bli stämplad!  

• vartjagängår
    vilja89 skrev 2013-08-15 10:56:04 följande:
    Legat i natt och läst namntrådar. Vi har fastnat lite grann. Skulle behöva fler förslag liksom.

Insåg där och då att mitt nick här "vilja" är väldigt hatat, haha! Saken är den att jag heter inte det egentligen, utan det är Vilja som i Viljan att ha barn. Velat bli gravid i några år, men sambon har velat vänta och nu äntligen är vi gravida! 

Ville bara klargöra mitt nick! ;)  Kan man byta? Vill inte bli stämplad!  

hahah ja man kan byta, kostar dock typ 30spänn
  • Josefine02

Min sambo tog upp 3D ultraljud igår bara för att hans kompis och hans tjej hade gjort det. Vilket jag är tveksam till. Det kostar mycket och vi vill inte veta könet. Jag antar att man lätt kan se det på 3D? Vad tycker ni? Är det värt det? Klart det kan vara en rolig grej. Men då är jag mer sån att jag kan spara dom pengarna och sen får vi ju ändå se bebisen sen. För det kostar väl runt 1500? Plus resa till Göteborg. Njaaa..

• vilja89
    Josefine02 skrev 2013-08-15 11:21:42 följande:
    Min sambo tog upp 3D ultraljud igår bara för att hans kompis och hans tjej hade gjort det. Vilket jag är tveksam till. Det kostar mycket och vi vill inte veta könet. Jag antar att man lätt kan se det på 3D? Vad tycker ni? Är det värt det? Klart det kan vara en rolig grej. Men då är jag mer sån att jag kan spara dom pengarna och sen får vi ju ändå se bebisen sen. För det kostar väl runt 1500? Plus resa till Göteborg. Njaaa..
    Vi diskuterar exakt samma sak, i och med att vi inte heller vill veta kön. Har dock ingen aning om var närmaste ställe för oss är. Fast förstå att få se ansiktet i 3D - WOW! :D
  • vartjagängår
    Josefine02 skrev 2013-08-15 11:21:42 följande:

Tror vi betalade mer än 1500.. Det var kul men han såg ut som tre olika bebisar typ & absolut inte som han gjorde när han kom ut hah. Hon zoomade in könet för vi visste redan, annars undviker dom nog det. Vi gjorde det mest för jag ville se att allt var bra, var skönt & se 10 fingrar & 10 tår samt alla organ och sånt. :)
  • SaraKarla

Jag tycker att 3D visar för mycket :) för mig är bebisen "överraskningen" när den kommer ut och inte könet, på 3D får man ju en väldigt bra bild över hur barnet ser ut, isåfall kan ni väl lika gärna kolla könet? äsch, detta kan diskuteras i evigheter, vi tänker så olika kring detta

• angie91

har man råd såå visst.. annars lägger hellre ja dom pengarna i en semesterkassa.. usa o disney world e mer lockande för mig

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
Svar på tråden BF januari 2014