• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Tror vi ska lämna hela debatten om förskola och att ha barnen där eller inte. Förhoppningsvis fattar alla det beslut som passar sitt barn bäst och det finns inga rätt och fel i den här frågan. Vi alla har olika liv.

Det enda jag kan säga är att min 5 åring hade blivit väldigt arg om han inte fått va där. Han är redan irriterad att han bara får va där 15 Tim/v. Och min dotter har speciella behov och får ut mkt därifrån i sin utveckling. Hon får ju även lite special "träning" när hon är där. Så är det för oss. Andra barn har andra behov.

• Siiran

Har också gjort vul nu, allt såg superbra ut, blev framflyttad tre dagar. Fick en ny tid om två veckor för det var lite tidigt att se allt, så då får vi se vår lilla sötnos igen :)

• Siiran
    kallemaja skrev 2013-08-15 17:38:21 följande:
    Nån mer som har stillasittande arbete, och får ont i svanken? Jag har så ont att jag knappt kan resa mig från stolen när jag sitter...kan detta ha med graviditeten att göra? Har aldrig upplevt detta innan..

Jag har med fått grymt ont i ryggen denna veckan sen jag började jobba. Har suttit hela dagarna. På rul i morse klarade jag knappt ligga på britsen, gjorde så ont. Jobbigt
  • c4trin
    Me2 skrev 2013-08-15 07:18:18 följande:
    Tillbaka efter semestern, över 1200 olästa inlägg.......
    Tror inte att jag orkar läsa in vad som hänt, men hoppas att det går bra för alla !

Tänkte höra hur ni har det med BM besök ?
    Jag har inget från inskrivningen som var i v8 fram till v21, tycker det känns väldigt långt emellan....
    Nu är det juh iofs 3:e barnet, men jag mår inte direkt bra och det visste BM från början. 

Vi va på hälsosamtal v 8, inskrivning v 10, lyssnade på hjärtat v 14 o nästa e efter ultraljudet som vi ska på på tisdag. Om du e orolig eller av någon anledning vill ha fler tider hos BM så ring o be om det! =D
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-08-15 17:06:30 följande:
    Ja, det gör jag. :) Kolla Apollonia Design på facebook. :) 449:- eller 599:- beroende på modell. :) 90:- ligger frakten på hos Schenker!
    Då vill jag beställa av dig sen, åhh vad mysigt :D 
  • Mymemlan
    englasmamma86 skrev 2013-08-15 17:11:01 följande:
    man bör låta sina barn utveckla sitt eget Jag och leka och umgås med barn i sin egen ålder sen kan man ju tillgodose det på olika sätt men att ha dem på förskola är inte fel.
    se än det ju skillnad på en 1-2 åring och en 5 åring såklart.

min tös går i grupp med bara 5åringar och är 5.5 år och hinner fylla 6 när bebis kommer (börjar på skolan då alltså aug 2014 när bebis bara är några månader)
    jag skulle aldrig få för mig att hindra hennes utveckling och ha henne henna när jag blir mamma ledig from nov.
    men som sakt åldern spelar ju en stor roll i denna frågan, hon älskar förskolan och tjatar om att gå dit när hon inte varit där på några dagar, hon har ju även kommit upp i åldern där hon följer med kompisar hem och leker och kompisar följer med hit ..jag tror helt ärligt inte hon har intresse av att vara med mig på bebis saker under mammaledigheten när hon istället kan umgås med sina bästisar och leka så som barn gör i den åldern. 
    Jag tror att man får ju se till barnet i varje enskild situation, och som du säger så vill hon ju själv! :)
    Jag får ju barn med en ny man, så jag kommer bara ha min son varannan vecka frånochmed hösten nu och då kommer han få vara hemma veckan han är hos mig, och veckan han är hos sin pappa går han på dagis. Han kommer vara 4, men är en riktig mammig unge nu :)  
  • SaraKarla

Är det jag menar också, alla barn/föräldrar är olika och hos oss är inte förskolan nödvändig så tidigt i livet

• sagalo
    englasmamma86 skrev 2013-08-15 17:01:03 följande:
    nej inte avregistrerar sig men som i mitt fall fick jag skjuta upp slutdatum på kursen och då skulle jag betala tillbaka studiemedlet för hela perioden trots att jag läst 2 tredjedelar.
    så jag mena bara på att om du måste pausa en kurs så kanske du måste betala tilbaka studiemedel men vad jag förstår på dina datum så hinner du bli klar med terminen. så då är det ju lungt 
    Hmm, menar du att du skulle betala tillbaka för hela ordinarie studietiden (även fast du missade en del av den) plus förlängningstiden? Är rädd för att det ska bli något krångel med CSN så vill ha klart för mig hur du menar :) Jag ska skiva exjobbet i höst och tar egentligen examen i januari, men kommer bara studera tom december för att sedan skjuta upp opponeringen till juni. Kommer alltså vara med på allt annat plus skriva klart exjobbet är det tänkt, men ha kvar oppen. Är därför osäker på hur jag ska göra med just CSN då jag inte läser i januari :s Min svärmor jobbar på universitetet och det är hon som sagt att jag ska lägga upp det såhär, så den biten känner jag mig lugn med. CSN däremot kan väl göra lite som dom vill kanske :)
  • vilja89
    Mymemlan skrev 2013-08-15 18:10:11 följande:
    Då vill jag beställa av dig sen, åhh vad mysigt :D 
    Vad kul!! Har fått mycket lovord för just mina "babynests", min version heter BabyBoo. :)
  • Magda85

Dottern kommer vara 5,3 år och sonen 3,8 år när bebis anländer eftersom jag jobbar skift, deltid samt helger så går dom bara 20 timmar på förskolan så vi får mycket ledig tid tillsammans även nu sonen är hemskt blyg av sig och har tex under 1,5 år där inte pratat alls där med vare sig fröknar eller barn men han har trivts där och behövt stimulansen utan att, som han gärna gör, gömma sig bakom mamma ist om någon kommer nära eller pratar med honom. Nu har det däremot lossnat för honom så nu är han i stort sett samma lilla pratglada kille där som hemma
    Jag vet inte riktigt hur tiderna ser ut på vår förskola för 15-timmars, men jag tror absolut att jag kommer låta dom gå kvar under min mammaledighet. Mkt pga att sonen inte ska falla tillbaka i hans tillbakadragna beteende där och för att dottern till hösten kommer börja i förskoleklass och bör få behålla en bra kontakt med sina kompisar som hon ska dela klass med. Så funkar vi

Svar på tråden BF januari 2014