• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Magda85

Ang näringsdrycker kan man lätt göra själv oxå på äggula, mjölk, grädde, bär och lite socker den ska vara likvärdig med calogen.

• englasmamma86
    sagalo skrev 2013-08-15 19:47:12 följande:
    Hmm, menar du att du skulle betala tillbaka för hela ordinarie studietiden (även fast du missade en del av den) plus förlängningstiden? Är rädd för att det ska bli något krångel med CSN så vill ha klart för mig hur du menar :) Jag ska skiva exjobbet i höst och tar egentligen examen i januari, men kommer bara studera tom december för att sedan skjuta upp opponeringen till juni. Kommer alltså vara med på allt annat plus skriva klart exjobbet är det tänkt, men ha kvar oppen. Är därför osäker på hur jag ska göra med just CSN då jag inte läser i januari :s Min svärmor jobbar på universitetet och det är hon som sagt att jag ska lägga upp det såhär, så den biten känner jag mig lugn med. CSN däremot kan väl göra lite som dom vill kanske :)
    eftersom jag förlängde studietiden ville dem att jag skulle betala för den ordinarie tiden som jag hade. skulle läst 11mars-26juli men bad om förlängning så nu ska det vara klart i december.

alltså ville dem att jag skulle betala tillbaka för studietiden mars-juli (jag har inget studiemedel från juli och framåt då jag ej ansökt om det) jag hade under mars-juli 3 dator prov och 3 uppdrag och jag blev klar med 2 prov och 2 uppdrag ,har nu ett prov och ett uppdrag kvar och har till december på mig att fixa det.
    eftersom jag hade sjukintyg så slapp jag betala.
    tänkte mest att du ska kanske ringa CSN och höra om du kommer få betala tebax om du väntar med det du ska? tråkigt och få en chock på posten

• Siiran
    Siiran skrev 2013-08-15 17:51:14 följande:
    Har också gjort vul nu, allt såg superbra ut, blev framflyttad tre dagar. Fick en ny tid om två veckor för det var lite tidigt att se allt, så då får vi se vår lilla sötnos igen :)

Menade såklart rul, inte vul ;) haha
  • Mymemlan
    vilja89 skrev 2013-08-15 20:05:07 följande:
    Vad kul!! Har fått mycket lovord för just mina "babynests", min version heter BabyBoo. :)
    vad var det du tog för dom? :) Dom var hursomhelst superfina :)
  • londonsvenska

Om vi bara hade haft råd att ha vår lilla 2åring kvar på dagis då lillebror kommer så hade vi helt klart valt det. Hon älskar sitt dagis och alla barnen där, en lugn och trivsam miljö har de och fröknarna är så goa! Men tyvärr så är 17.000kr lite mycket för dagis då min lön helt försvinner då jag är mamma ledig och mammapenningen är näst intill noll det första halvåret och helt noll sista halvåret här i London!! Tråkigt!! Men det är bara våra tankar... alla är vi olika!

Åhhhh vad jag längtar efter att få gosa med en liten liten bebis igen!!

• vilja89
    Mymemlan skrev 2013-08-15 21:48:55 följande:
    vad var det du tog för dom? :) Dom var hursomhelst superfina :)
    449:- och 599:- beroende på modell. :)
  • popcornplaya
    londonsvenska skrev 2013-08-15 22:00:30 följande:

Om vi bara hade haft råd att ha vår lilla 2åring kvar på dagis då lillebror kommer så hade vi helt klart valt det. Hon älskar sitt dagis och alla barnen där, en lugn och trivsam miljö har de och fröknarna är så goa! Men tyvärr så är 17.000kr lite mycket för dagis då min lön helt försvinner då jag är mamma ledig och mammapenningen är näst intill noll det första halvåret och helt noll sista halvåret här i London!! Tråkigt!! Men det är bara våra tankar... alla är vi olika!

Ja vi ska va glada för hur bra vi har det i Sverige med föräldrapenning och dagisavgifter.
  • S1982

Nu har vi fått kallelsen till RUL, 4/9. Kommer dagen efter att gå in i v20 :)

• englasmamma86
    londonsvenska skrev 2013-08-15 22:00:30 följande:

herrejesus 17000 för dagis?..vad har ni då i lön om jag får fråga?
  • londonsvenska

Englasmamma86, klart du får! Min lön är nog ganska vanlig på 35.000kr men min pojkvän har eget företag som just nu letar investments och därför inte har så mycket i lön (våra sparpengar går åt fort) men hoppas det löser sig snart. Ja London är inte billigt, lägg till en hyra på 20.000kr i månaden också så har du våra största utgifter!! Men ska inte klaga, trivs ju och vi klara oss!!!

Svar på tråden BF januari 2014