Vi kommer ha stora hemma iaf 6 månader med småsyskonet, sen får vi se. Han kommer vara 22 månader i januari och kommer tidigast få börja förskola vid 2.5. Det kommer sen hänga på hur mycket skolarbete jag har och när tjejen vill börja jobba lite kvällar. Om det känns som att han vill vara hemma så kommer han få stanna hemma längre om det fungerar med vår tillvaro då. Vi ska i höst gå till ÖF en dag i veckan sen ska vi se om vi kanske ska gå på barnrytmik en gång i veckan. Sen gör vi ju massa andra saker med givetvis. Vi tror på att om möjligheten finns och det passar barnet, att ha hen hemma. Jag tror många barn mår jättebra av förskola vid rätt ålder, men jag tror att det går att ha minst lika stimulerande verksamhet hemma om man bara vet vad man kan hitta på för roligt. :)
Jag tror inte att det är många barn som har ett eget behov av förskola under 3års ålder om föräldrarna har tid, lust och möjlighet att hitta på mycket hemma och träffa andra barn. Men jag tror också att barn vänjer sig fort och att för de flesta så fungerar förskolan bra. Sen tror jag förskolan är bättre än att vara hemma med föräldrar som inte tycker om att vara hemma (alla kan inte älska samma sak). Jag tycker det är SÅ roligt nu när stora börjat förstå mer och ser fram emot i vår att vi ska kunna gå på museum, bibliotek, olika lekplatser, måla, ramsa och leka här hemma. Sen kommer han om det finns något bra antingen i vår eller på hösten få börja på någon aktivitet så då får han också interagera och umgås med andra barn. Nu är han ju bara 17 månader och hela hans liv går för tillfället ut på att 1) bli jagad 2) springa åt andra hållet 3) dra ner saker 4) byta plats på saker.. osv :P