• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • annadenise
    kallemaja skrev 2013-08-15 17:38:21 följande:
    Nån mer som har stillasittande arbete, och får ont i svanken? Jag har så ont att jag knappt kan resa mig från stolen när jag sitter...kan detta ha med graviditeten att göra? Har aldrig upplevt detta innan..
    jag sitter på kontor 8 h om dagen och har fruktansvärt ont i svanken (hade iof problem med ryggen innan oxå) men nu känns det värre. När jag sitter på stolen så blir det lixom ett tomrum mellan svanken och stolen så jag ska börja ha en kudde bakom ryggen. Från sep kommer jag jobba deltid eftersom att jag ska studera på deltid.

Prova ha en kudde bakom ryggen eller använd en sittduna på stolen. Hoppas det hjälper lite iaf:)
  • LeaveMeAlone
    SaraKarla skrev 2013-08-16 10:38:50 följande:
    LeaveMeAlone: gick hos kurator pga panikångest hela förra året och hon har antecknat det i min journal så det kanske inte är så svårt att prata om det nu, men har svårt att erkänna för mig själv och henne att jag mår dåligt, säger alltid att allt är jättebra!
    Jo jag känner igen känslan. Man vill ju såklart att allt ska kännas jättebra och det är lätt att inbilla sig att man "bör" må jättebra och vara glad jämt när man väntar barn. Men det gör ju långt ifrån alla. 
  • SaraKarla

Jag kände i början av grav ingen glädje av barnet, men nu är jag mer glad över barnet men har ångest ändå, svårt att förklara

• Josefine02

Sarakarla. Har haft det sen jag blev gravid men även innan. Men det är värre nu. Och som sagt, tror det är ganska vanligt. Detta är vårt första barn och får dåligt samvete över att jag inte ens längtar efter vår bebis. Ring din bm. Det gjorde jag och det gick hur bra som helst. Ska få tid till psykolog och prata om detta. Ska bli så skönt! Ring BM, dom kommer förstå! Det känns som om ångesten och allt detta inte kommer försvinna så länge man är gravid? Och förlossningsdeprission? Hjälp!!

• Oh baby

Ja jag rekommenderar att man tar tag i det nu och verkligen kan njuta av sitt lilla knyte. Med första bebisen hade jag svårt att ta till mig allt, det är bra att prata om det innan. För förlossningsdepression är vansinnigt tråkigt och man missar så mycket, för att inte  tala om det dåliga samvetet sen. Prata om det och ta hjälp nu istället så kan du njuta sen. Sen är det så att med första barnet är allt nytt och det kändes för mig som att jag och bebisen lärde oss av varandra. Vi var båda nybörjare. Med andra barnet var det jag som var den mest erfarna av oss två (mig och bebisen) och då kunde jag njuta mer Solig

• SaraKarla

Ja, detta är ju andra barnet, men känner mig rätt glad inför att bli 2-barnsmamma som sagt, så jag fattar inte vart ångesten kommer från.., men tack för alla råd ska absolut prata med min bm

• englasmamma86

Har gjort en osmart sak ! Jag köpte ett par mammaleggings ifrån Hm i storlek M för det är det jag har i mina andra mammaleggings.kommer hem och klipper av lapparna i byxorna för det kliar så mkt.då upptäckte jag att dem bytat tyg på dem eller felmärkta för jag fick inte på mig dem :'( ...så är det någon som vill köpa ett par helt nya mammaleggings fast utan lappar för 50 kr ? Då får ni gärna säga till ,dem är som storlek Small ! Frakt borde bara gå på 12 kr ...jag skickar dem direkt isåf .

• sagalo
    K87 skrev 2013-08-16 10:39:13 följande:
    Jag har nu pratat med csn nu å han sa att det inte ska vara någon fara å jag slipper betala tillbaka om jag hör av mig i november/december angående avbrottet :)
    Så om bebisen kommer innan kursen är avslutad så riskerar man inte att behöva betala tillbaka allt, eller?
  • SB2011

Sarakarla som de andra säger så är de vanligt att må så och att din bm finns där för dig och har hört allt innan! Men jag vet hur du känner! Jag kämpar själv med om jag ska våga lyfta luren och be om hjälp eller inte! Att man känner sig lite löjlig och helst velat reda upp de själv!

• K87
    sagalo skrev 2013-08-16 12:54:32 följande:
    Så om bebisen kommer innan kursen är avslutad så riskerar man inte att behöva betala tillbaka allt, eller?
    Men alltså jag kommer hinna läsa en hel termin :) så därför kommer jag inte behöva bli det om man hör av sig innan :)
Svar på tråden BF januari 2014