• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • angie91

sarakarla .. ta kontakt me din bm..

jag har borderline o har under många år lidit av panikångest.. dock mådde ja bra under förra graviditeten.. de enda ja oroade mig över va att få panikångest under förlossningen.. (vilket ja fick under krystarbetet ) pratade me min bm o fick direkt remiss t fbh.. de e viktigt att du går t en psykolog o pratar..

under graviditeten e de viktigt att du mår så bra som möjligt.. vet att de tar emot att be om hjälp.. men de kommer kännas så mycke bättre sen..

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • Mymemlan

Idag har vi sett att vi ska få en liten pojke! :) En liten lillebror blir det. Visade glatt upp vilken tillhörighet han hade, och låg dubbelvikt så barnmorskan fick puffa hårt på magen många gånger samt be mig vända mig så att lillen skulle räta på sig så hon kunde mäta, hihi :) 

Vi har noll koll på pojknamn... Nå tips?! Vi har en Melwin här hemma.

• angie91
    Mymemlan skrev 2013-08-16 15:00:41 följande:
    Idag har vi sett att vi ska få en liten pojke! :) En liten lillebror blir det. Visade glatt upp vilken tillhörighet han hade, och låg dubbelvikt så barnmorskan fick puffa hårt på magen många gånger samt be mig vända mig så att lillen skulle räta på sig så hon kunde mäta, hihi :) 

vilken skönhet !

hmm pojknamn e svårt .. va tycker ni om för sorts namn?
  • popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-08-16 15:00:41 följande:

Tycker det är jättesvårt med pojknamn.

Själv hatar jag nymodiga namn och konstiga krångliga stavningar. Gillar ganska klassiska namn. Just nu är nog mina favoriter Ludvig och Simon men det ändrar sig från dag till dag.
  • annadenise

jag är i v.20 och har inte ens ett ända namn i huvudet, inte karln heller. vi vet inte om de blir pojke eller flicka. Min sambo är dessutom spansktalande,så de måste vara ett namn som fungerar i båda länderna. vi måste ju ha 2 namn, tiltalsnamn+ mellanman..jag hoppas på att få en aha upplevelse snart gällande ett namn hehe

• Magda85

Guuuuud vilken dag! Jag är helt slut på...
    Maken jobbar sent den här veckan och jag är ledig idag så tänkte vara snäll och klippa gräset. Har telefonen på mig och får samtidigt ett mejl från Lekmer ang min vagn som jag beställt som aldrig dök upp och fick veta att jag inte kommer få någon vagn för det pris jag hade beställt den för. Gick i taket minst sagt och hormonerna fullkomligt sprutade ur mig på den stackars kundtjänsttjejen som fick ta mitt samtal... Jisses Skäms Är med i en grupp på FB som heter Barnvagnar! och diskuterade ärendet med dom och sen fick Lekmer eld i baken verkade det som Det hela slutade iaf med att jag får hem min Brio Go till det priset jag ville ha samt 20% extra vardera på babyskyddet och basen som jag hade beställt sen tidigare. Nu känns det bra igen, haha

Namn är ju skitsvårt! Vi har inte heller ett enda namn till tösen...

• Flikkan
    Magda85 skrev 2013-08-16 16:25:48 följande:
    Guuuuud vilken dag! Jag är helt slut på...
    Maken jobbar sent den här veckan och jag är ledig idag så tänkte vara snäll och klippa gräset. Har telefonen på mig och får samtidigt ett mejl från Lekmer ang min vagn som jag beställt som aldrig dök upp och fick veta att jag inte kommer få någon vagn för det pris jag hade beställt den för. Gick i taket minst sagt och hormonerna fullkomligt sprutade ur mig på den stackars kundtjänsttjejen som fick ta mitt samtal... Jisses Skäms Är med i en grupp på FB som heter Barnvagnar! och diskuterade ärendet med dom och sen fick Lekmer eld i baken verkade det som Det hela slutade iaf med att jag får hem min Brio Go till det priset jag ville ha samt 20% extra vardera på babyskyddet och basen som jag hade beställt sen tidigare. Nu känns det bra igen, haha

Namn är ju skitsvårt! Vi har inte heller ett enda namn till tösen...
    Man ska aldrig ge sig! ;)
    Du har med andra ord köpt en vagn för ett väldigt bra pris? :)
    Och tjejen har säkert varit med om det förut, men nu måste det ju bara kännas toppen! :D 
  • angie91

angående vagn.. har fått en syskonvagn.. men hoppas ja kan köpa en donkey..

har en ny enkelvagn som ja köpte i januari som ja inte vet var ja ska göra av.. knappt använd.. haha .. redan hämtat ny säng t bebisen o tänkt ut namn.. haha känns som ja typ e redo att föda o har inte vart på RUL än..

• sagalo
    K87 skrev 2013-08-16 14:12:50 följande:
    Men alltså jag kommer hinna läsa en hel termin :) så därför kommer jag inte behöva bli det om man hör av sig innan :)
    Jo men eftersom bf inte är en garanti så tänkte jag att du kanske även visste hur det skulle bli om bebis kom före 19e/kursens slut :) Men du syftade kanske på avbrottet mellan höst- och vårterminen?

Aja, jag har sökt för hela terminen nu, sen får man ju se hur det bli! Hinner man inte klart så får man väl lösa det då :)
  • 30maj

Gud namn är så svårt, ja Oxh sambon gör en gemensam lista med massa namn och plockar allt eftersom bort namn som den ena inte gillar, tillslut är de bara ett kvar, som förra gången då blev de Vilde.

Denna gången har vi allt från Elvin, lorentz, Marlon, axel, elliott.....svåååårt!!

Svar på tråden BF januari 2014