• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Flikkan

Vi är helt överens på ett tjejnamn.
    Pojknamn är så svårt! Och börjar ju bli lite nervös då svärmoor fortsätter och säger att jag har en pojkmage m.m
    och ser det på mig bakifrån. dick sa hon det redan i vecka 12 och tycker det är lite väl tidigt. dick har hon alltid haft fel när hon gissar.
    Bara för att hon och alla hennes syskon fått pojkar först ;)

• c4trin

Vi har också haft många namndiskussioner... Lutar åt Nox för vår del om de blir en kille, vi gillar båda namnet o kan verkligen inte komma överens om något annat namn, men de kanske ändrar sig när vi närmar oss. Om inte de visar sig vara en flicka på tisdag för då tror jag de blir en Linnea

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Stranden
    Magda85 skrev 2013-08-16 16:25:48 följande:
    Guuuuud vilken dag! Jag är helt slut på...

Maken jobbar sent den här veckan och jag är ledig idag så tänkte vara snäll och klippa gräset. Har telefonen på mig och får samtidigt ett mejl från Lekmer ang min vagn som jag beställt som aldrig dök upp och fick veta att jag inte kommer få någon vagn för det pris jag hade beställt den för. Gick i taket minst sagt och hormonerna fullkomligt sprutade ur mig på den stackars kundtjänsttjejen som fick ta mitt samtal... Jisses Är med i en grupp på FB som heter Barnvagnar! och diskuterade ärendet med dom och sen fick Lekmer eld i baken verkade det som Det hela slutade iaf med att jag får hem min Brio Go till det priset jag ville ha samt 20% extra vardera på babyskyddet och basen som jag hade beställt sen tidigare. Nu känns det bra igen, haha

Namn är ju skitsvårt! Vi har inte heller ett enda namn till tösen...

Vad skönt att det ordnade sig!! :)
  • SB2011

Vi har nog kommit fram till att de e en liten Benjamin i magen! Men andranamn har vi ingen koll på! Sonen har släkt namn som mellannamn och vi kommer nog satsa på de denna gången med! Maken tycker vi ska ha ett isländskt namn med då jag är halv islänning men jag vet inte!

• englasmamma86
    c4trin skrev 2013-08-16 18:49:27 följande:
    Vi har också haft många namndiskussioner... Lutar åt Nox för vår del om de blir en kille, vi gillar båda namnet o kan verkligen inte komma överens om något annat namn, men de kanske ändrar sig när vi närmar oss. Om inte de visar sig vara en flicka på tisdag för då tror jag de blir en Linnea
    det namnet har jag oxå haft i åtanke på en pojke =) nu tror jag det är en tjej men man vet aldrig.
    blir det en tjej ska hon få heta Elise, min stora tös heter Engla 
  • Magda85

Ja jätteskönt att dom ändrade sig om vagnen, blev riktigt upprörd av både hur dom drog lögn på lögn men även hur dom så falskt även försökte släta över allt genom att muta med rabattkod. Beställningen gällde en brio go för 3657:- som dom först alltså inte alls hade tänkt ge mig trots både fakturor, leveransbesked och orderbekräftelse från dom.
    Har min enda lediga dag denna vecka och är mer slut på efter den där dusten än veckans hittills alla arbetsdagar.

Sitter och kollar olika namntrådar för fullt, har nog hittat några som jag gillar ändå. Elvina, Leah, Leona och Vilja/Viljah bl.a. :)

• debbie85
    V 19 + 4 idag.
    Var på RUL i onsdags och fick se en normalbyggd liten tjej! 
    Glad Det är självklart inte 100 % säkert att det är en tjej men BM letade länge efter en snopp och hittade ingen. Tungan ute Hon var helt underbart söt! Låg och grejade med sina händer framför ansiktet hela tiden och ville knappt visa sin profil utan att t.ex. hålla i sin näsa och liknande. Åh, vad jag längtar tills jag får träffa henne!!! BF ändrades från 140105 till 140106.

Har fortfarande inte känt några riktiga sparkar men känner av bebisen ungefär som små svaga puffar som känns lite halvt obehagliga emellanåt, som små elstötar typ. Moderkakan ligger dock i framvägg. På RUL fick jag veta att hon låg med huvudet nedåt ganska högt upp i livmodern med armar och ben åt höger. Strax efter RUL kunde jag lokalisera en massa små "stötar" åt högra sidan. Kan även känna av att det strålar ner mot livmodertappen emellanåt och det känns som att det är bebisen som ligger och krafsar med händerna. Skrattande

Vi har redan bestämt vad våra förhoppningsvis framtida fyra barn ska heta. Det gjorde vi i början av vårt förhållande. Hehe... Men nu när det börjar bli verkligt så börjar jag tveka på flera av namnen. Dock så är det ett tjejnamn som jag gillar väldigt mycket. Så blir det en tjej och hon ser ut att passa i det namnet så blir det nog det. 
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
  • englasmamma86

Hej skulle jag kunna få länken till där man räkna ut hur mycket man skulle gå upp i vikt under grav? 
    jag hittar inte den längre under inläggen..tacksam för hjälp mvh 

Svar på tråden BF januari 2014