• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Sprallis88

Hej. Är ny här på familjeliv, så jag hittade er. Är beräknad 13 jan. -14, så jag är 18+4 idag. Hade varit kul om man hittade en grupp här där man kunde snacka lite.. Skrattande

• R3becca

Är det någon annan än jag som GÅTT NER en massa i vikt sedan "plusset" på testet?
    Jag har gått från storlek 44 till storlek 40 de senaste 18 veckorna och gått ned 7,5 kilo.
    Jag vägde 80 kilo dagen jag fick reda på att jag var gravid, på inskrivningen hos barnmorskan i vecka 13+2 vägde jag 72,8 och i tisdags i vecka 17+2 vägde jag 73,5.
    (ja okej då, jag har ju faktiskt gått upp 0,7 kilo de senaste 5 veckorna)

Förra graviditeten gick jag upp 32 kilo. Det är så klart ingenting att sträva efter, men det känns så konstigt att gå ner då jag liksom tycker att graviditet är synonymt med att "bli fet". haha

~ Meija 11-04-12 ~ Bebis 14-01-18 ~
  • Potatis

Fyndade en brio go-13 idag för endast 7500:-!! Då ingick sitt, ligg, vinterhjul, myggnät(?), babyskydd med bas (passande brio go). Supernöjd!! :)

• Belgien
    R3becca skrev 2013-08-17 13:03:00 följande:
    Är det någon annan än jag som GÅTT NER en massa i vikt sedan "plusset" på testet?
    Jag har gått från storlek 44 till storlek 40 de senaste 18 veckorna och gått ned 7,5 kilo.
    Jag vägde 80 kilo dagen jag fick reda på att jag var gravid, på inskrivningen hos barnmorskan i vecka 13+2 vägde jag 72,8 och i tisdags i vecka 17+2 vägde jag 73,5.
    (ja okej då, jag har ju faktiskt gått upp 0,7 kilo de senaste 5 veckorna)

Förra graviditeten gick jag upp 32 kilo. Det är så klart ingenting att sträva efter, men det känns så konstigt att gå ner då jag liksom tycker att graviditet är synonymt med att "bli fet". haha

min syster gick också ner en massa kilo när hon var gravid. Fast se det bara som positivt ;)
     Jag själv gick upp 2.5 kg de första 10 veckorna (det enda jag kunde göra för att dämpa illamåendet var att äta) men sen 2veckor senare hade jag gått ner 1.5kg.. men nu verkar det bara ticka uppåt hela tiden, gått upp totalt 5kg nu, är i vecka 19 :) Min doktor (har ej barnmorska) säger att de ej gör ngt att gå ner i vikt, "du är på diet hela tiden när du är gravid" .. lycka till :)
  • Tokfrans

Så nu har vi känt några puffar här, både jag och sambon.

tryckte lite på magen och fick många puffar tillbaka som att -bort med händerna, låt mig rulla runt!- haha

Kändes helt underbart HjärtaSolig 

• Magda85
    Potatis skrev 2013-08-17 13:27:10 följande:
    Fyndade en brio go-13 idag för endast 7500:-!! Då ingick sitt, ligg, vinterhjul, myggnät(?), babyskydd med bas (passande brio go). Supernöjd!! :)
    Vilket fynd! Vilken/vilka färg/färger?
    Tokfrans skrev 2013-08-17 14:47:13 följande:
    Så nu har vi känt några puffar här, både jag och sambon.

tryckte lite på magen och fick många puffar tillbaka som att -bort med händerna, låt mig rulla runt!- haha

Kändes helt underbart HjärtaSolig 
    Visst blir man alldeles varm i hjärtan när dom små liven ger sig till känna Hjärta

• Tokfrans
    Magda85 skrev 2013-08-17 14:57:51 följande:
    Visst blir man alldeles varm i hjärtan när dom små liven ger sig till känna Hjärta

jaa! Skrattande
    Har vart lite små nojig över varför jag inte känt nått än och inte har en mage än men nu finns de ingen bättre än att veta att han/hon buffar runt där inne.

Sambon tyckte de va lite läskigt första gången men andra puffen va de ett stort WOOOW som kom ut haha 
  • sunnydays

Går in i v 20 idag. Tokläntar tills jag kan börja känna de där puffarna. Men de kommer väl snart. 
    Jag svullnar upp helt, ansiktet och benen och det skulle kag väöja bort om jag kunde. Men så länge lillen mår bra får jag väl ta det 

Svar på tråden BF januari 2014