• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Magda85
    Potatis skrev 2013-08-17 23:53:42 följande:
    Det är en svart med svart chassi. en vän till mig hittade den på blocket. Dock 40 mil ifrån mig men hon ska skicka den med bussgods på måndag. :)
    Roligt med fynd! Vi kommer oxå ha svart/svart och med Go´s babyskydd, det röda
  • Magda85
    Siiran skrev 2013-08-17 19:55:16 följande:
    Tips på säkert och bra babyskydd? :)
    Säger som föregående, babyskydden som finns i handeln ska alla vara testade och säkra Däremot är dom ju olika stora/små/smidiga osv så det är väl mest en smaksak. Vi hade Akta Graco Logico S till dom andra två och var nöjd med det, men det är ganska stort och blir väldigt tungt att bära på i takt med att barnet växer, annars gillade vi det Det här gången har vi ett Brio Go för att kunna passa vagnen.
  • Kramardig

Vi hade en Akta graco med bas till sonen. Den var lite tyngre tror jag men det jag gillade skarpt var suffletten! Man kunde fälla ut den till fötterna och det vet jag att man inte kan göra på alla. Rätt skönt att kunna göra det om solen lyser och det blåser.

Svägerskan och hennes karl hyr ett babyskydd och den har ingen sufflet alls. Skit dåligt, enligt mig.

• sunnydays

Bra att ni skriver om babyskydd. Har kollat massa efter säkerhetstester och så men finns inte alls lika mkt att läsa som om barnvagnar. Helst ska den ju inte vara för klumpig heller. 

• vartjagängår

Vi hade brio gos babyskydd när vi hade goen. Bytte till maxi cosi cabrio fix när vi bytte till donkeyn. Brio var liten & lätt, maxi cosin större & tyngre. Tycker dock den ser bekvämare ut hah.

• Mymemlan

Vi har ett axkid denna gång, likadan stomme som brio fast axkid har fempunktsbälte och brio har bara trepunktsbälte. Axkid har även en extra förlängd suflett som man kan vicka ut så den nästa täcker ner till fötterna :) vi köpte svart och lila till lillebror. Hyrde en acta graco när sonen var liten, men den var så stor och tung. Axkid går även att klicka fast på våran brio happy.

• c4trin

Vi har också bokat ett brio go babyskydd, för det passar i vagnen och är lätt o smidig. Dessutom e det fint tycker vi :D

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Potatis

Tyvärr så drog sig säljaren ur och skulle behålla den. Känns riktigt sur! Men men tur det finns fler :)

• Magda85

Näe, fy va tråkigt Potatis!! Tur som sagt att det finns fler och att det inte är nästa vecka du har bf du får luskamma blocket, finns säkert fler fynd.

Svar på tråden BF januari 2014