• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • LeaveMeAlone

Önskar så att jag bara kunde bestämma mig för en vagn som jag vill ha. För det dyker upp fynd här och där på blocket men så tänker jag alltid "men är det verkligen den jag ska ha?" och så tar jag inte den. Brio go är en favorit men har även blivit lite förtjust i Teutonia cosmo. Har först varit helt inställd på hårdlift men kan inte bestämma dig då en mjuklift är rätt smidigt då vi bor en trapp upp och kan vara skönt att smidigt. Nåväl, är ju ett bra tag kvar att bestämma sig. Med sonen hade jag en Emmaljunga duo edge som jag älskade men nu finns det ju så mycket annorlunda modeller att välja på.

• Mademoiselle

Jag säger bara Teutonia Cosmo. Vi har haft en sådan åt vår dotter (född 11) och vi är verkligen supernöjda. Jag kan inte komma på något som jag skulle vilja ändra på den.

• Line79
    c4trin skrev 2013-08-16 23:17:02 följande:
    E i vecka 19 och den senaste tiden tycker jag att man ser skillnad från dag till dag nästan.. Magen bullar till sig ordentligt och de senaste dagarna har alla byxor känts obekvämt klämmande över magen, även mysbyxor! Kanske ska fundera på ett par mammabyxor om de fortsätter kännas såhär ;)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se

Ja visst gör dom, införskaffade ett par mammabyxor för några veckor sedan. Jag bor i dom nu😄 Dax att skaffa flera😳
  • angie91

mammabyxor!! kan verkligen tipsa om dom.. äger typ 5 par varav 2 mjukisar.. har bott i dom både under grav o innan man kom i de vanliga..

dock va ja ickegravid i bara 3 månader typ o nu har magen växt superfort så bor i dom nu me.. ska få några till av en vän (jeans )

har man inte lust att slänga ut massa pengar kan ja tipsa om h&m .. dom brukar ha mammabyxor på rea o ja har köpt flera par för 50/100kr

babyskydd! rättelse ja var axkid (inte britax) o de e toppen.. smidigt som tusan me basen o sitter bra i bilen även utan den !

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • LeaveMeAlone
    Mademoiselle skrev 2013-08-18 11:17:59 följande:
    Jag säger bara Teutonia Cosmo. Vi har haft en sådan åt vår dotter (född 11) och vi är verkligen supernöjda. Jag kan inte komma på något som jag skulle vilja ändra på den.
    Kul att höra. Har du haft hård- eller mjuklift till den?
  • SB2011

Precis köpt första grejen till lillebror! Fyndade en 1år gammal Brio primo babyskydd inkl 2 baser för 650kr av en bekant till oss! Behöver bara en bas så den andra säljer vi vidare å tjänar in ytterligare nån krona!

• bananiss

Har brio go ett eget babyskydd eller menar ni brio primo? :)

Vi har en brio primo för att vi inte orkar krångla med fempunktsbälte (det är ändå lika säkert med trepunkts) plus att det väger så himla lite :)
    Ang vagn så ska vi ha en emmaljunga supernitro med vit liggdel. Det är ju mysigast med liggkorg men kanske smartast med lift om stora ska kunna vila/sitta i vagnen en stund..

• bananiss

Leavemealone, en hårdlift kan du ju också bära upp lätt och smidigt? :) tror tillochmed det går med liggkorg fast det är ju iofs ganska klumpigt :)

• englasmamma86

jag har inte alls tänkt på det här med babyskyddet och åldern på det =(...
    vi har kvar vårt babyskydd sedan dottern hade det, det är i jättefint skick och är ett acta graco.
    läste på en sida, trafikverket rekommenderade en maxlivslängd på 7år på en sida och sen på en annan sida men ändå trafikverkets rekommendation stod det 8 år. ?
    kollade på datumet på vår och då var det aug 06 så den är 7 år nu ,hur hade ni gjort ?..
    vi känner inte att vi vill köpa ett nytt då vi använder det max 4-5 månader (gjorde det med tösen sen köpte vi en riktig stol som man fick vara så liten i och upp till 6 år)

så hur hade ni gjort,jag vet ju att den är i fint skick,den är inte krockad ,den är använd av oss och den är 7 år nu ?

Svar på tråden BF januari 2014