• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Malimari

Står det inte också att man inte ska använda det om det används till nytt barn om babyskyddet är äldre än 5 år.. Jag vet inte hur jag hade gjort..

• englasmamma86
    Malimari skrev 2013-08-18 18:39:41 följande:
    Står det inte också att man inte ska använda det om det används till nytt barn om babyskyddet är äldre än 5 år.. Jag vet inte hur jag hade gjort..
    nej 5 år gäller inte alls längre,det finns nya riktlinjer
  • Wilmis07

Ang babyskydd så skriver ntf:
    Rekommendarad livslängd på ett babyskydd är ca 7 år. Detta beror på att materialet i stolarna åldras oavsett om de används eller ej och detta gör att materialet kan blir skört och sprött.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • LeaveMeAlone

Bananis: Ja jag hade ju liggkorg senast och den tog jag sällan av. Tyckte iof inte det var nå större problem att dra upp vagnen för trappor och dra in den i hallen då. Vet inte om det känns lika smidigt nu. Får tänka över det lite.

• Mymemlan
    englasmamma86 skrev 2013-08-18 18:37:58 följande:
    jag har inte alls tänkt på det här med babyskyddet och åldern på det =(...
    vi har kvar vårt babyskydd sedan dottern hade det, det är i jättefint skick och är ett acta graco.
    läste på en sida, trafikverket rekommenderade en maxlivslängd på 7år på en sida och sen på en annan sida men ändå trafikverkets rekommendation stod det 8 år. ?
    kollade på datumet på vår och då var det aug 06 så den är 7 år nu ,hur hade ni gjort ?..
    vi känner inte att vi vill köpa ett nytt då vi använder det max 4-5 månader (gjorde det med tösen sen köpte vi en riktig stol som man fick vara så liten i och upp till 6 år)

så hur hade ni gjort,jag vet ju att den är i fint skick,den är inte krockad ,den är använd av oss och den är 7 år nu ?

Bebisen är ju inte född än heller, utan det ska börjas användas först i januari, och användas iaf 5 månader, så då är det väl nästan 9 år när det är färdiganvänt? Jag hade nog köpt ett nytt alternativt hyrt ett, men jag är så nojjig angående bilstolar så.. 
  • Mymemlan
    Mymemlan skrev 2013-08-18 18:49:54 följande:
    Bebisen är ju inte född än heller, utan det ska börjas användas först i januari, och användas iaf 5 månader, så då är det väl nästan 9 år när det är färdiganvänt? Jag hade nog köpt ett nytt alternativt hyrt ett, men jag är så nojjig angående bilstolar så.. 
    nu såg jag dock att det kunde användas 8 år.. Men när har dom ändrat detta? Innan var det 5-7 års livsläng på babyskydd och 10 på bakåtvända? 
  • Malimari

Gahh är så förbannat trött på huvudvärk! Känns som mitt främsta graviditetssymtom just nu! *suck*

Kan man inte få en dag utan? :/

• Line79

Jag hade maxi cosy babyskydd till lilltjejen, hade fått det av syrran så det hade några år på nacken. Jag mailade maxi cosy & de sa att livslängden är ca 7-8 år. Det håller längre om man skött det väl, alltså inte haft babyskyddet i sol, utsatt det för temperaturförändringar etc. Maila till tillverkaren så får du svar.

Svar på tråden BF januari 2014