• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kramardig
    popcornplaya skrev 2013-08-18 20:07:01 följande:
    Å herregud vad jag vissa dagar längtar tillbaks till man hade en snäll 2 åring hemma.... Detta humör och trots alltså. Man undrar ibland varför man skaffar fler barn.

Förlåt för klag men usch vilken skitdag det vart.

Du är inte ensam! Vår kille är så trotsig nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det är absolut värst när jag är ensam hemma med honom.
  • R3becca

Imorgon, i vecka 18+1, är det dags för ultraljud igen! Jag är så förväntansfull! :)

~ Meija 11-04-12 ~ Bebis 14-01-18 ~
  • sagalo

Har också RUL imorgon! Så spännande. Har tid 9 vilket känns skönt, slipper man gå och vänta hela dagen ;)

• popcornplaya
    Kramardig skrev 2013-08-18 20:34:47 följande:

Du är inte ensam! Vår kille är så trotsig nu så jag vet inte vad jag ska ta mig till. Det är absolut värst när jag är ensam hemma med honom.
    Hur gammal är din? Min pojk är 5 och herregud vilket humör alltså. Skrattar åt mig själv att man kunde tycka barnen va trotsiga vid 2-3 års ålder.
  • majpan
    annadenise skrev 2013-08-16 16:03:39 följande:
    jag är i v.20 och har inte ens ett ända namn i huvudet, inte karln heller. vi vet inte om de blir pojke eller flicka. Min sambo är dessutom spansktalande,så de måste vara ett namn som fungerar i båda länderna. vi måste ju ha 2 namn, tiltalsnamn+ mellanman..jag hoppas på att få en aha upplevelse snart gällande ett namn hehe
    Min kusins karl är spansktalande och de har en dotter som heter Alma vilket passar bra på båda språken och också är väldigt fint tycker jag =) Litet tips bara!
  • Line79

Var är SaraKarla??? Blir ju orolig😢 Händelserik vecka som väntar.. I morgon ska jag & min hund, han arbetar med mig som rehabiliteringshund, bli intervjuade av utländska journalister, på tisdag börjar lilltjejen förskoleklass & på fredag är det ÄNTLIGEN rul😄 Lycka till ni dom ska på rul i morgon!!!

• englasmamma86
    Line79 skrev 2013-08-18 22:35:05 följande:
    Var är SaraKarla??? Blir ju orolig😢 Händelserik vecka som väntar.. I morgon ska jag & min hund, han arbetar med mig som rehabiliteringshund, bli intervjuade av utländska journalister, på tisdag börjar lilltjejen förskoleklass & på fredag är det ÄNTLIGEN rul😄 Lycka till ni dom ska på rul i morgon!!!
    hennes profil är borttagen ,så tyvärr kan vi nog inte få reda på vad som hänt.
  • englasmamma86

inte för att det har något med bebisarna att göra osv men måste fråga om ni oxå upplever detta.

så fort man kommenterar under olika trådar här på fl blir man alltid påhoppad för att man har en åsikt av såna moralkärringar som tror dem vet allt (det finns många av dem här), är det bara jag som upplever det så här? 

jag har tex bara idag blivit kallad jävligt dum för att jag inte vet vrf bm rekommenderar att avvakta med napp på bb (vilket jag för övrigt vet,men jag valde att avstå från deras rekommendation) 
    varför jag är så paranoid för jag tror bm bestämmer över mig..

jag har blivit påhoppad om att alla inte vill uppfylla normen om mitt samboskap ,ts bad om en åsikt och jag gav min..då var det en annan medlem som skällde ut mig för jag var ju så jävla dum i huvudet för att alla kunde inte tycka som jag..
    andra bara skrattar och skriver ja skriv vad du vill men du vet att jag har rätt och tycker som jag..

jag blir så arg så att jag sitter och kokar framför datorn...man ska väl ha rätt att lämna en åsikt för det är oftast det folk vill ha med sina inlägg men att man sen ska behöva bli kallad både det ena och andra är inte okej. 
    det värsta är då speciellt dem som tror sig veta vad jag tänker och tycker om allt.

hur kan dem lyckas vara både läkare,psykologer,elektriker,sjuksköterskor,poliser mm och det är samma person? för en sak är säker ,dem vet precis allt om allt och om alla.

var bara tvungen att ventilera lite. 

• Mademoiselle

Har ni problem med sammandragningar? Jag började få sammandragningar redan i v 13 denna gång och nu när jag är i v 19 är det helt extremt mycket. Med mer än heltidsjobb och en tvååring hinner jag inte direkt vila heller.

• LeaveMeAlone
    Mademoiselle skrev 2013-08-18 23:31:19 följande:
    Har ni problem med sammandragningar? Jag började få sammandragningar redan i v 13 denna gång och nu när jag är i v 19 är det helt extremt mycket. Med mer än heltidsjobb och en tvååring hinner jag inte direkt vila heller.

Nä du är inte ensam. Jag får det så fort jag håller lite högre tempo tex. Antingen är det foglossningen eller sammandragningar jag känner av eller båda. Blir ofta jag få stanna upp och andas lite tills det ger sig.
Svar på tråden BF januari 2014