• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • angie91

imorrn ska ja på arbetsintervju o kan inte sova.. ska upp kl 07.. suck.. e inte alls nån morgonmänniska.. Lykke ska få va hos svärfar.. som hon inte träffat på ett bra tag.. hööööm.. ska desutom t bm o lyssna hjärtljuden första gången..

idag har dottern ställt sig själv i sin säng för första gången... snälla låt mig sova!! nervöst ju !! orolig .?? nähäää!?!?

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • K87

Sambon lade handen på magen idag å han tyckte det kändes som småbuffar för först var det många, sen blev det mindre å sen mer igen :) kan det vara sparkar å sprattel ?? V.17 idag

• Me2
    R3becca skrev 2013-08-17 13:03:00 följande:
    Är det någon annan än jag som GÅTT NER en massa i vikt sedan "plusset" på testet?
    Jag har gått från storlek 44 till storlek 40 de senaste 18 veckorna och gått ned 7,5 kilo.
    Jag vägde 80 kilo dagen jag fick reda på att jag var gravid, på inskrivningen hos barnmorskan i vecka 13+2 vägde jag 72,8 och i tisdags i vecka 17+2 vägde jag 73,5.
    (ja okej då, jag har ju faktiskt gått upp 0,7 kilo de senaste 5 veckorna)

Förra graviditeten gick jag upp 32 kilo. Det är så klart ingenting att sträva efter, men det känns så konstigt att gå ner då jag liksom tycker att graviditet är synonymt med att "bli fet". haha
    Jag har också gått ner, inte lika mycket som dig, men ligger och pendlar mellan 1-2 under förevikten. Hoppas att få komma till BM under veckan och få någon som helst hjälp för jag känner mig helt urlakad, bebisen tar allt och jag känner att jag inte får i mig tillräckligt med näring/energi

Jag har känt fladder i ganska många veckor, men i helgen när jag skulle lägga dottern och låg på sidan med handen under magen så fick jag en rejäl spark i handen. Skyndade mig ut till maken, tryck här så hårt du kan och håll kvar. Efter någon minut fick han också en spark, v 18+1 idag. Med de andra har jag inte känt förrän mycket senare.

Så avundsjuk på alla er som ska på rul, jag har inte förrän nästa vecka och kommer vara i typ 19+3, känns så sent. 
  • LeaveMeAlone

Idag kunde jag precis känna buffarna inte bara inne i magen utan även på handen utsnpå. Hoppas sambon får känna det snart!

• c4trin

RUL imorgon, såå spännande! Sov dåligt inatt o de lär bli värre natten till imorgon ;) Hoppas allt e bra så jag kan slappna av igen!! Lycka till alla som har idag :D

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • c4trin

Kanske en lite korkad fråga men hur känns sammandragningar? Jag har inte haft några som jag kan säga e sammandragningar men jag kanske har fel bild av hur de verkligen känns!

• popcornplaya
    englasmamma86 skrev 2013-08-18 23:10:06 följande:

inte för att det har något med bebisarna att göra osv men måste fråga om ni oxå upplever detta.

så fort man kommenterar under olika trådar här på fl blir man alltid påhoppad för att man har en åsikt av såna moralkärringar som tror dem vet allt (det finns många av dem här), är det bara jag som upplever det så här? 

jag har tex bara idag blivit kallad jävligt dum för att jag inte vet vrf bm rekommenderar att avvakta med napp på bb (vilket jag för övrigt vet,men jag valde att avstå från deras rekommendation) 
    varför jag är så paranoid för jag tror bm bestämmer över mig..

jag har blivit påhoppad om att alla inte vill uppfylla normen om mitt samboskap ,ts bad om en åsikt och jag gav min..då var det en annan medlem som skällde ut mig för jag var ju så jävla dum i huvudet för att alla kunde inte tycka som jag..
    andra bara skrattar och skriver ja skriv vad du vill men du vet att jag har rätt och tycker som jag..

jag blir så arg så att jag sitter och kokar framför datorn...man ska väl ha rätt att lämna en åsikt för det är oftast det folk vill ha med sina inlägg men att man sen ska behöva bli kallad både det ena och andra är inte okej. 
    det värsta är då speciellt dem som tror sig veta vad jag tänker och tycker om allt.

hur kan dem lyckas vara både läkare,psykologer,elektriker,sjuksköterskor,poliser mm och det är samma person? för en sak är säker ,dem vet precis allt om allt och om alla.

var bara tvungen att ventilera lite. 

Jag har lärt mig att det inte är nån idé att ge sig in i vissa diskussioner. Det är liksom inte värt ens energi.
  • popcornplaya
    c4trin skrev 2013-08-19 08:08:42 följande:

Kanske en lite korkad fråga men hur känns sammandragningar? Jag har inte haft några som jag kan säga e sammandragningar men jag kanske har fel bild av hur de verkligen känns!

Livmodern liksom drar ihop sig och blir hård och kan även bli lite "toppig".
  • SB2011

Inatt höll lillebror sånt liv i magen att jag inte kunde sova! Myysss! Även om sömn hade varit bra! Först låg den bara och buffade och sparkade i 30min sen blev de lugnt i ca20min och sen fick den hicka och hade de jätte länge! ?

• Malimari

RUL om 16 dagar, nedräkning! Blir spännande att få ett mer exakt datum. Blir den 2/2 och inte 31/1 tror jag

Svar på tråden BF januari 2014