• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Malimari
    SB2011 skrev 2013-08-19 08:36:30 följande:
    Inatt höll lillebror sånt liv i magen att jag inte kunde sova! Myysss! Även om sömn hade varit bra! Först låg den bara och buffade och sparkade i 30min sen blev de lugnt i ca20min och sen fick den hicka och hade de jätte länge! ?

Mysigt sonen hade jättemkt hicka i magen, kunde hålla på i flera timmar :-P
  • londonsvenska

2 dagar kvar till RUL och imorgon har jag gått exakt halva graviditeten om min app stämmer :)

Lycka till alla som har RUL idag!!!

• sagalo

Åååå, har fått se vår lilla skatt idag!! Livlig och ljuvlig liten krabat. ? Allt såg bara fint ut och barnmorskan var super, tog sig verkligen tid att titta runt och få till bra bilder (till skillnad mot den vi hade då vi väntade dottern) :) Blev framflyttad 6 dagar så nytt bf är 6/1, så går plötsligt in i vecka 21 imorgon :) Och just det, en liten pojk blir det!! Åh så spännande allt är :)

Lycka till ni andra som också ska på RUL idag!!

• Mymemlan

Idag ska jag till barnmorskan. Ska påpeka min järnbrist. Kollade på jobbet för en vecka sen, låg på 101 då. Får inte i mig järntabletterna då jag får så ont i magen av dom och blir illamående, inte ens varannan dag :/ är så trött hela tiden och har ont i huvudet konstant. Kan sova 12 timmar och vara död ändå.

• popcornplaya
    Mymemlan skrev 2013-08-19 12:53:07 följande:

Idag ska jag till barnmorskan. Ska påpeka min järnbrist. Kollade på jobbet för en vecka sen, låg på 101 då. Får inte i mig järntabletterna då jag får så ont i magen av dom och blir illamående, inte ens varannan dag :/ är så trött hela tiden och har ont i huvudet konstant. Kan sova 12 timmar och vara död ändå.

Har du testat blutsaft? Vilka tabletter är det du testat?
  • Line79

Englasmamma86- jag håller med, folk är helt galna & trångsynta. Jag orkar aldrig ge mig in i diskutioner & om jag skriver något så struntar jag i att läsa svaren. Det är trist att det inte går att ha en vanlig debatt.

• Line79

Igår när jag lagt mig i sängen så började kottis sparka massor. Har ju känt den röra sig under några veckor, men igår låg jag & tittade på magen & kunde se hur magen putade ut just där den sparkade. Ropade på maken som åxå fick se & känna❤ Snart är det dax att träffa journalisterna & jag är nervööööös!! Angie91- Lycka till!!! Det kommer att gå jätte bra👍

• angie91

drar mig ur tråden då man aldrig får nån respons.. ! ha de bra o lycka till me alla småknoddar !

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • popcornplaya
    angie91 skrev 2013-08-19 13:27:01 följande:

drar mig ur tråden då man aldrig får nån respons.. ! ha de bra o lycka till me alla småknoddar !

??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Det är så många olika som skriver och oftast får man inte så stor respons om man inte skriver direkta frågor. Tycker inte du ska behöva lämna!
  • annadenise
    majpan skrev 2013-08-18 22:24:02 följande:
    Min kusins karl är spansktalande och de har en dotter som heter Alma vilket passar bra på båda språken och också är väldigt fint tycker jag =) Litet tips bara!

Tack för tipset:)

Jag tycker att Alma är jättefint, gillar även Alba och Alicia, men inget namn som riktigt "klickat" ännu. Pojknamn har jag inte ens kommit på ett ända som jag gillar, inte karln heller. Jag väntar på att få en aha upplevelse gällande namn hehe. På nått tror jag att vi måste se bebisen innan vi vet vilket namn som passar...:)
Svar på tråden BF januari 2014