• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • englasmamma86
    Magda85 skrev 2013-08-19 20:32:11 följande:
    Fick förresten ännu ett grattis på jobbet idag utan att jag sagt nåt... Min chef kom tillbaka från semestern idag men har varit omöjlig att få tag i för att berätta, fick ist lämna en lapp om att hon ska ringa mig i veckan nu då jag är ledig så jag får det sagt någongång nu när inte ens dom bylsiga sjukvårdskläderna döljer. Tröttsamt och tråkigt att behöva smyga med nåt sånt här.
    arbetar du som uska eller ssk?
  • Baby2014
    MizzMyzig83 skrev 2013-08-19 17:24:34 följande:
    Måste fråga, jag ska oxå börja med järntabletter och köpt Niferex. När och med vad är smidigast att ta tabletten med, ska man hälla ur fröna eller ska man svälja hela kapseln? Tack på förhand!

Kan tillägga att jag är oxå dålig på att svara på er andra men jag läser alla inlägg:)

Man ska inte öppna kapslar eller dela tabletter om de inte har en skåra. Vissa kapslar är gjorda för att lösas upp i magen och vissa att lösas upp i tarmen där de tas upp Så ta dem hela.
  • Baby2014
    Baby2014 skrev 2013-08-19 21:05:57 följande:
    Man ska inte öppna kapslar eller dela tabletter om de inte har en skåra. Vissa kapslar är gjorda för att lösas upp i magen och vissa att lösas upp i tarmen där de tas upp Så ta dem hela.

Dessutom kan innehållet också vara frätande på söemhinnorna i strupen så man sk alltid förlja instruktionerna på förpackningen.
  • verkar

Det står att man kan tömma ut innehållet på NIFEREX tom min BM sa att det var ok att göra så. Om man tex har svårt att tabletter.

Ursäkta min dyslexi
  • Magda85
    englasmamma86 skrev 2013-08-19 20:41:01 följande:
    arbetar du som uska eller ssk?
    Jobbar som uska inom demens
  • Line79
    Magda85 skrev 2013-08-19 21:22:03 följande:

Åh vad roligt! Det gör jag med👍 Jobbar med min rehabhund på ett gruppboende för dementa. Är i v 19 nu & kämpar åxå för att magen inte ska synas. Vill gå på rul innan alla ska få veta. Min chef & några nära arbetskamrater vet..
  • Jossehaugen
    Magda85 skrev 2013-08-19 21:22:03 följande:

Samma här, fast är "bara" vårdbiträde än så länge
  • bananiss

Jobbar också som uska på gruppboende för dementa :D fan vad det kan tära på tålamodet i dessa tider ;) men då har väl vi alla rätt till havandeskapspenning :)

• Line79

Vårdbiträden är lika bra som uska👍 Vi har rätt till havandeskap. Fick det förra graviditeten 1 1/2 månad innan. Nu jobbar jag med aktivitet & stimulans & med hunden, alltså ingen tung omvårdnad, så jag får gå ca 2 v innan bf😢 Funderar på att ta tjänstledigt men har inte bestämt mig än..

• debbie85
    moto skrev 2013-08-19 20:34:54 följande:
    tyvärr en myt! Att jämföra... Järn per 100 g: Jordgubbar                    Järn 0,3 mg Torkade aprikoser         Järn 6,0 mg Pumpafrön                      Järn 15,0 mg Wasa sport (hårt bröd) Järn 3,4 mg Blodpudding stekt         Järn 18,5 mg Har dåligt järnvärde (depåer) så har försökt leta livsmedel med högt järnvärde eftersom jag knappt kan äta järntabletterna! Äter (tyvärr) inte blodpudding men gillar man det är det ju toppen!

Mörk choklad verkar bra också , kolla här: www.dinbmi.se/naringsvarde/&v=top100
    28-årig Sthlmstjej bosatt i Skåne som väntar sitt första barn tillsammans med fästman. BF 140106. <3
Svar på tråden BF januari 2014