• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • bananiss

Jag fil också beviljat förra gången :) så de känns ju skönt för då tycker ja dem inte KAN neka :)

• mariafii

Oj vad här skrivits :) Nu har jag haft semester och gift mig samt varit på RUL. Är nu i v.19 och jag känner lilla bebisen där inne <3 Hoppas ni alla haft en bra sommar. Fortfarande BF 19 jan

Gravid v.19 - BF 19 Jan 2014
  • Magda85

Va roligt att vi är flera här med samma yrke Håller med om att det är påfrestande just nu när man är trött och slut på annars oxå. Vi har det ganska tufft på jobbet nu, vi är 8 st ordinarie personal varav 5 av dom har semester eller sjukskrivning och bara en vikarie, samtidigt som vi hamnat i tuffa medicinska lägen. Men snart ska det väl bli bättring hoppas jag annars pallar man inte länge.

Gaaalet trött idag oxå, höll inte på att komma mig upp ifrån sängen imorse... Måste ta tag i det där med järnet nu innan jag stupar.

Fick mejl igår om att vagnen är på väg och redan tidigt imorse hade den passerat terminalen två stopp härifrån så förhoppningsvis har jag den imorrn hos ombudet Skrattande

Vad ska alla ni hitta på idag?

• rumpeflin

Jag jobbar också som vårdbiträde på ett demensboende, kul att de va så många :)

Två nätter i sträck nu har jag inte kunnat sova en blund nästan pga att jag har så ont alldeles vid blygdbenet. Tänkte att det säkert ska vara så, men jag vet inte? Har ni ont? Är i v.18. Svårt att beskriva smärtan men det känns när man rör sig lite och om jag trycker vid blygdbenet.

• svalan
    mariafii skrev 2013-08-20 09:06:55 följande:
    Oj vad här skrivits :) Nu har jag haft semester och gift mig samt varit på RUL. Är nu i v.19 och jag känner lilla bebisen där inne <3 Hoppas ni alla haft en bra sommar. Fortfarande BF 19 jan
    Grattis vad kul! :)
  • englasmamma86
    Magda85 skrev 2013-08-19 21:22:03 följande:
    Jobbar som uska inom demens

Oki jag arbetar oxå som uska men på ett vårdboende,det är inte meningen att det ska bo dementa där men det finns en del som är det iaf. Jag ska jobba ikväll mitt första pass på 11 veckor efter sjukskrivning så är lite nervös faktiskt men jag har saknat mina kollegor. Jag var tvungen att berätta om barnet redan v7 pga av sjukskrivningen så alla vet det sen länge nu
  • englasmamma86
    Line79 skrev 2013-08-19 22:52:13 följande:
    Vårdbiträden är lika bra som uska? Vi har rätt till havandeskap. Fick det förra graviditeten 1 1/2 månad innan. Nu jobbar jag med aktivitet & stimulans & med hunden, alltså ingen tung omvårdnad, så jag får gå ca 2 v innan bf? Funderar på att ta tjänstledigt men har inte bestämt mig än..

Gud vad intressant att arbeta med hund och aktivitet! Verka son vi är rätt många uskor/vbt
  • englasmamma86
    mariafii skrev 2013-08-20 09:06:55 följande:
    Oj vad här skrivits :) Nu har jag haft semester och gift mig samt varit på RUL. Är nu i v.19 och jag känner lilla bebisen där inne Gravid v.19 - BF 19 Jan 2014

Stort grattis till bröllopet och RUL..jag och min man fira 1år den 11 aug.
  • SB2011

Vill bara gråta just nu! Orkar fan snart inte mer! Mår så himla dåligt! Har fortfarande nästan ingen ork pga hypermesisen och fogarna gör så ont nu att ja knappt kan gå! Försöker använda kryckor men sonen fäller mig och drar i dom! Han bråkar hela tiden och jag har ingen avlastning när maken jobbar för hela släkten pratar inte med mig för att jag nyligen sa upp kontakten med min mamma då hon behandlar oss barn som skit, men enligt släkten ska man bara aceptera de för vi är "familj"! Så man ska hellre gå och må dåligt än att göra de som är bäst för ens eget välmående! Sonen fyller snart år och ingen tänker uppvakta han om jag inte accepterar och tar tillbaks min mamma! Men jag kan inte de! Jag kan inte ta mer skit! Känner mig ensammare än ensam och har så ont'

Svar på tråden BF januari 2014