• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Josefine02

SB2011: men usch vad jobbigt! Jag tycker inte du ska bry dig om din mamma. Ni kan uppvakta er son bra ändå på födelsedagen. Ni kan ha ett eget litet kalas bara ni. Har ni ingen på din makes sida som vill fira honom?

• Kajsagumman

Hej allesammans, 

Hoppar in här efter 616 (!!!) sidor! BF 21 januari och vårt andra barn.. har en son i förväg som kommer vara 3 år och 5 mån när lillebror eller syster kommer ut. Har ultraljud nästa onsdag, och det skall bli så spännande att få veta vad det blir Blir glad oavsett.

Har så smått börjat känna små rörelser men det är inte varje dag. Men med en 3 åring och jobbar full tid så är det ju heller inte för att man känner efter så mkt som man borde... kan ha lite dåligt samvete för det ibland.

Mådde illa konstant första 3 månaderna, och det enda som hjälpte var att äta så de första 5 kg kom på snabbt !:-Försvann sen och så har jag varit väldigt trött och kommit fram till att jag måste ha haft låg blodprocent för jag har ätit massa extra järn, och fick det ganska snabbt mycket bättre. Så just nu mår jag faktiskt rätt fint. Fortfarande energilös rätt ofta, och får tänka på att resa mig försiktigt så det inte drar till i ledbanden - men annars ok. Hade högt blodtryck förra gången, så är lite orolig för det denna gång.

Anyways - grattis till er alla!  

• LillFrö

Fy så sorgligt och eländigt!om jag får säga vad jag tycker så tycker jag att du gjort ditt val gällande din mamma. Och att bryta kontakten med sin mamma är ingen liten grej som man gör hux flux utan att tänka igenom saken. Om din "andra familj" inte accepterar och stöttar dig så tycker jag att du kan stryka dem också ur din familj. Vill de inte ens fira sitt barnbarn så är de inte ens värda att FÅ fira honom eller njuta av glädjen att ha några! Övertygad om att det finns andra människor runt dig som kan ge dig mer glädje och uppskattning än vad de verkar göra!

SB2011 skrev 2013-08-20 11:16:07 följande:
    Vill bara gråta just nu! Orkar fan snart inte mer! Mår så himla dåligt! Har fortfarande nästan ingen ork pga hypermesisen och fogarna gör så ont nu att ja knappt kan gå! Försöker använda kryckor men sonen fäller mig och drar i dom! Han bråkar hela tiden och jag har ingen avlastning när maken jobbar för hela släkten pratar inte med mig för att jag nyligen sa upp kontakten med min mamma då hon behandlar oss barn som skit, men enligt släkten ska man bara aceptera de för vi är "familj"! Så man ska hellre gå och må dåligt än att göra de som är bäst för ens eget välmående! Sonen fyller snart år och ingen tänker uppvakta han om jag inte accepterar och tar tillbaks min mamma! Men jag kan inte de! Jag kan inte ta mer skit! Känner mig ensammare än ensam och har så ont'

• sunnydays
    Vill bara gråta just nu! Orkar fan snart inte mer! Mår så himla dåligt! Har fortfarande nästan ingen ork pga hypermesisen och fogarna gör så ont nu att ja knappt kan gå! Försöker använda kryckor men sonen fäller mig och drar i dom! Han bråkar hela tiden och jag har ingen avlastning när maken jobbar för hela släkten pratar inte med mig för att jag nyligen sa upp kontakten med min mamma då hon behandlar oss barn som skit, men enligt släkten ska man bara aceptera de för vi är "familj"! Så man ska hellre gå och må dåligt än att göra de som är bäst för ens eget välmående! Sonen fyller snart år och ingen tänker uppvakta han om jag inte accepterar och tar tillbaks min mamma! Men jag kan inte de! Jag kan inte ta mer skit! Känner mig ensammare än ensam och har så ont'
    Fy vad jobbigt, sån familj behöver man inte. Jag har själv ingen relation med min mamma och vill inte att min lilla ska ha nåt med henne att göra. Ni får ha ett kalas bara ni, eller kanske nån vän eller makens familj.
  • angie91

sorry mitt förra inlägg.. dålig dag o för mycke hormoner..

fick jobbet så i september börjar ja jobba på ett lss boende som ja trivs jätte bra på.. även jag e uska..

hade gräl me sambon inatt.. jävla hormoner... i övrigt e de bra.. ligger kvar i sängen.. ont i rygg o mage.. imorrn ska ja o dottern på msmma/gravid träff me typ 15 andra..

visst e de en del från östersund här? minne som guldfisk

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • S1982
    angie91 skrev 2013-08-20 12:02:54 följande:

fick jobbet så i september börjar ja jobba på ett lss boende som ja trivs jätte bra på.. även jag e uska..

hade gräl me sambon inatt.. jävla hormoner... i övrigt e de bra.. ligger kvar i sängen.. ont i rygg o mage.. imorrn ska ja o dottern på msmma/gravid träff me typ 15 andra..

??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Jag bor i Östersund :)
  • angie91
    S1982 skrev 2013-08-20 12:20:20 följande:
    Jag bor i Östersund :)
    härligt härligt :)
    har du inget bättre för dig imorrn får du gärna komma t djungelhuset :) 
    ♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • rumpeflin
    angie91 skrev 2013-08-20 12:02:54 följande:

??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Kul med nytt jobb! Hoppas du ska trivas. Tråkigt dock att du bråkat med sambon.. Vi småtjaffsar mer än vanligt här hemma också, men han är förstående för hormonerna som tur är så det löser sig snabbt. Hoppas ni är sams idag! Kram!
  • rumpeflin

Men fy vad tråkigt! Säger som de andra, om resten av släkten säger så så är dom nog faktiskt inte ens värda att få fira grabbens födelsedag! Bjud in goda vänner istället och pappans släkt, det tycker jag absolut!
  • LeaveMeAlone

Så nu har vi varit på RUL. Bebben låg dubbelvikt som ett V så till en början var det rätt svårt att se så bra. Den envisades med att ligga lite halvknasigt eller vända sig fel hela tiden så BM ruskade om min mage titt som tätt så den skulle flytta på sig så hon kunde mäta. Allt såg iaf fint ut och BF står kvar på 15/1. Härligt att se den röra sig samtidigt som jag kände det. Så skönt att veta att allt är bra också :) Bilderna vart ganska otydliga men lägger upp en i bildtråden .

Svar på tråden BF januari 2014