• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • svalan

Jag håller på att leta bra ekologiska och giftfria alternativ till bebisen, just nu letar jag madrass, kudde, täcke, filtar osv. Den enda sidan jag hittat är www.groninterior.se/. Det drar snabbt iväg i pengar när man vill ha bra grejer... Är det någon som har några bra tips på andra sidor?

Nappflaskor, nappar och sånt har jag hittat bra på www.ekokul.se/. Där finns nappflaskor både i glas och rostfritt stål så man slipper de giftiga plastflaskorna (Bisfenol A osv). Fördelen med stål är att man bara behöver spola med lite varmt vatten på flaskan så blir innehållet varmt, man slipper använda micron :)

Är det någon fler än jag som är intresserad av att hitta bättre alternativ till bebben? :D

• c4trin
    Josefine02 skrev 2013-08-21 03:09:42 följande:
    Fler som drömmer nå jävulskt? Jag har jätte konstiga drömmar varje natt. Jag vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Lyssnar även på minsta lilla ljud om det är någon i huset. Så fort det knakar så tror jag att det är någon. Rör mig inte ur fläcken då. Haha!! Usch.. Så här är det varje natt!! Vet inte när jag sov en hel natt sist!

Jag drömmer också, massa konstiga saker! Gissar att hormonerna spelar stor roll i de. Igår satt jag o min gravida kompis o pratade om just graviddrömmar, konstiga o ganska hämska saker verkar som både hon och jag kör på :P

Vaknar också, speciellt nu när jag vat nervös inför RUL. Men annars e de minst 2 toalettbesök per natt o vakna lite då o då, brukar dock kunna somna om som tur e... Finns det inget som gör dig extra trött som du kan göra när du vaknar? Spela nåt spel, korsord, slötitta på TV eller nåt?   
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Josefine02

Ja dessa jäkla hormoner!! ;) det sjuka med drömmarna är att man drömmer så hemska och konstiga drömmar! Tex att jag låg med mitt ena ex. Och hånglade med ett annat! Herregud! nä, jag har ju huvudvärk dygnet runt också så den hjälper inte mig och min sömn sådär jätte mycket. Finns inget som hjälper för att somna om. Tips? :)

• mariafii
    Josefine02 skrev 2013-08-21 03:09:42 följande:
    Fler som drömmer nå jävulskt? Jag har jätte konstiga drömmar varje natt. Jag vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Lyssnar även på minsta lilla ljud om det är någon i huset. Så fort det knakar så tror jag att det är någon. Rör mig inte ur fläcken då. Haha!! Usch.. Så här är det varje natt!! Vet inte när jag sov en hel natt sist!

Jag vaknar alltid av minsta lilla ljud så jag är jätte van med det. Men nu kan jag vakna av det och sedan känner jag mig pigg fast ändå trött och så har jag svårt att somna om. Drömma brukar jag göra mycket men nu har det blivit mycket konstigt och ofta om ex längre bak i tiden
    Gravid v.19 - BF 19 Jan 2014
  • LinaThulin

Jag jobbar också innan vården, ssk på barnsjukhuset. Främst neonatalavd.
    Vilket är en intensivvårdsavdelning. Vet inte alls hur fk ställer sig till gp när man jobbar så. Men visst känns det tungt ibland redan nu.

Själv hat jag inga problem med att sova. Snarare problem med att vakna ;)
    Speciellt nu när sommarlovet är slut och barnen ska till skolan igen.

Nån frågade om smärta vid blygdbenet ? Det har jag med, vad det beror på vet jag inte men det är heller inte jobbigt eller något problem för mig så jag har inte brytt mig om att fråga någon. Tror det ska vara så. Eller kan det kanske ha med foglossning att göra ?

Själv har jag problem med huvudvärk, som många andra har jag läst. Jätte mycket huvudvärk, och är yrslig och otroligt andfådd. Har ätit järntabletter ett bra tag så borde inte kunna bero på det.
    Någon som har någon teori ? Annars måste jag nog ringa BM, då det varit så här rätt länge.

Är i v 20+ 3 idag och bebis sprattlar för fullt. Känner den i princip hela tiden. Ganska högt upp nu, uppe vid naveln kan den ibland sparka.

• vilja89
    svalan skrev 2013-08-21 08:00:28 följande:

Jag håller på att leta bra ekologiska och giftfria alternativ till bebisen, just nu letar jag madrass, kudde, täcke, filtar osv. Den enda sidan jag hittat är www.groninterior.se/. Det drar snabbt iväg i pengar när man vill ha bra grejer... Är det någon som har några bra tips på andra sidor?

Nappflaskor, nappar och sånt har jag hittat bra på www.ekokul.se/. Där finns nappflaskor både i glas och rostfritt stål så man slipper de giftiga plastflaskorna (Bisfenol A osv). Fördelen med stål är att man bara behöver spola med lite varmt vatten på flaskan så blir innehållet varmt, man slipper använda micron :)

Är det någon fler än jag som är intresserad av att hitta bättre alternativ till bebben? :D

Jag älskar miljövänliga och ekologiska saker!! :) Ska kika in sidorna du länkat!
  • Magda85

Va roligt att höra om lyckade RUL, bröllop och nya jobb, grattis!!

Min chef ringde igår, äntligen! Hon bad tusen ggr om ursäkt för att hon inte hade ringt redan på måndagsem då hon hade fått för sig att det var väldigt brådis med samtalet, men tanken slog henne då hon slog numret sa hon att det var det jag ville berätta Hon uppskattade väldigt mycket iaf att jag ville berätta för henne först innan ryktet börjar sprida sig och gratulerade så mkt, nu känns det riktigt riktigt bra

SB2011 Människor som inte vill ens bästa är inga man mår bra av att ha i sin närhet. Känn dig stark som vågat ta steget att bryta med din mamma, att dom andra väljer att ta hennes parti visar bara att dom lagt sig på samma nivå som henne.
    Vi har inte heller många släktingar i vår närhet. Min mamma dog hastigt och oväntat för 8 år sedan innan barnen föddes och min pappa har ganska grava alkoholproblem och lever med en kvinna som vi inte vill ha och göra med pga olika orsaker så honom har vi inte så bra kontakt med och någon riktig morfar har han aldrig agerat. Makens pappa dog även han hastigt och oväntat i våras. Han hade oxå alkoholproblem som gjorde att hans farfarsroll blev så gott som obefintlig. Makens mamma och hennes man ställer dock upp och är toppen, men dom bor ca 7 mil härifrån så dom finns ju inte granngårds heller direkt. Min syster har jag brutit med sedan många år och mina bröder samt makens bror bor långt härifrån. Nu har jag haft turen att må väldigt bra som gravid ändå, men annars vet jag inte riktigt hur vi skulle klara det riktigt..
    Det finns ingen möjlighet att din man kan ta fl och du bli sjukskriven så du får lite avlastning?

• Magda85

Å just, nu då det är riktigt officiellt så kommer jag skapa en ny användare här på FL då den jag har nu är väldigt anonym och inte har nåt alls med mig själv att göra Återkommer när jag fått det fixat

• vilja89

Nämen vad sjutton!!!

Äntligen efter ett par veckors tystnad i telefonen har skolorna börjat och de behöver hjälp på förskolor och skolor.

Vad händer då? Jo, jag jobbar Måndag och har nu blivit smittad och ligger hemma med bautastora halsmandlar. Blir så ledsen och besviken på allt.

Vill så gärna jobba, älskar att jobba!

Fick inte komma ner till vårdcentralen heller för hon sa att man gör inte något i det här skedet och sedan sa hon att man ska försöka undvika penicillin så gott det går som gravid.

Är inte jag frisk nästa vecka när jag ska jobba hela veckan som elevassistent för första gången (som jag länge velat men inte vågat provat på) så kommer jag gräva ner mig någonstans till början på Januari. Eller kanske kring jul, älskar jul.

Dessutom sa hon när jag sa att jag vill bli frisk så fort som möjligt så jag kan jobba att "ja, men du kan ju vara hemma utan sjukintyg i en vecka". JAG VET!!! Men jag vill ju jobba :((

Svar på tråden BF januari 2014