• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Kattamaja
    kallemaja skrev 2013-08-20 17:30:11 följande:
    En fråga, ni som vill får svara..men hur är ert sexliv under graviditeten? Känner ni att det är lika aktivt som vanligt ;) kul att höra om era gravhormoner påverkar er positivt el negativt :)

Jag har blivit pilsk som en kanin förra grav och även denna gång. Maken har ibland svårt att orka haha...

Första grav däremot var det tvärtom, gick dessutom upp mkt i vikt så hur man än vände på sig var allt obekvämt :P
  • Baby2014
    En fråga, ni som vill får svara..men hur är ert sexliv under graviditeten? Känner ni att det är lika aktivt som vanligt ;) kul att höra om era gravhormoner påverkar er positivt el negativt :)

Jag är mycket mer sugen nu än innan! Tur att jag träffar en yngre kille som inte heller får nog! Haha
  • angie91

åhh för ca 2 veckor sen vart ju min sambo inlagd på hjärtintensiven.. men fick komma hem me orden "de går över av sig själv" han har inte alls blivit bättre o idag vart han sämre o svimmade (pga smärtan i bröstet trodde dom) .. o ja får honom inte att åka in.. dumma fanskap..

tack o lov hade han inte vår dotter i famnen när han svimma..

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • vilja89

Blivit erbjuden jobb som elevassistent nästa vecka. Är timvikarie på förskola annars. Gäller ett barn som går på lågstadiet.

Någon som har erfarenhet som elevassistent för den åldersgruppen?

Länge velat prova på att jobba som elevassistent, men blev nu lite orolig att jag inte klarar det fysiskt. Har foglossningskänningar och ska egentligen till sjukgymnast på Måndag, men ska se om jag kan ändra tid.

Lite orolig också om det skulle visa sig att barnet är väldigt fysiskt och att jag riskerar slag mot mage till exempel. Ska givetvis kolla det här i veckan när ansvarig skulle ringa.

• Josefine02

Fler som drömmer nå jävulskt? Jag har jätte konstiga drömmar varje natt. Jag vaknar mitt i natten och kan inte somna om. Lyssnar även på minsta lilla ljud om det är någon i huset. Så fort det knakar så tror jag att det är någon. Rör mig inte ur fläcken då. Haha!! Usch.. Så här är det varje natt!! Vet inte när jag sov en hel natt sist!

• LillaEgo

Hej på er!

Hoppar in här jag också, 18+2 idag, dags för RUL onsdag nästa vecka! Tills dess är BF 19 januari. Räknar dock med att få göra planerat kejsarsnitt så det blir väl lite tidigare hur som helst. (Urakut med första barnet.)

Andra barnet för mig, har en nybliven 13-åring också medan det är sambons första.
    Kontaktannonsinfon då: Jag är 33 år, bor i drömhus i värmländska skogarna, jobbar i Norge, älskar att plöja filmer och serier, avgudar Kent och har katter men är egentligen en hundmänniska.  Skrattande

• Trollfia

Siiran: jag arbetar oxå som lärare och jag är oxå orolig över mina fogar. I går när eleverna började gick jag alldeles för mycket, så när jag kom hem hade jag väldigt ont. I bilen/vilka årskurser undervisar du i? Jag undervisar å årskurs 7-9 :)

• Me2
    Första barnet (pojke) var jag en sexgalning, typ överföll maken när han kom hem från jobbet.
    Andra (tjej) ingen direkt skillnad från när jag inte är gravid.
    Nu ingen direkt skillnad, antar att det är en tjej.....
    Min analys var att mer manliga hormoner i kroppen gjorde mig mer intresserad av sex. Jag reagerar ganska starkt på hormoner så jag antar att jag "normalt" ligger ganska lågt. Vet inte om det stämmer, men min teori  

• K87
    angie91 skrev 2013-08-20 22:48:38 följande:

åhh för ca 2 veckor sen vart ju min sambo inlagd på hjärtintensiven.. men fick komma hem me orden "de går över av sig själv" han har inte alls blivit bättre o idag vart han sämre o svimmade (pga smärtan i bröstet trodde dom) .. o ja får honom inte att åka in.. dumma fanskap..

tack o lov hade han inte vår dotter i famnen när han svimma..

??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Usch :/ hoppas att han blir bättre!! Kan inte vara kul det där :/ krya på honom!
  • Siiran
    Trollfia skrev 2013-08-21 05:42:11 följande:
    Siiran: jag arbetar oxå som lärare och jag är oxå orolig över mina fogar. I går när eleverna började gick jag alldeles för mycket, så när jag kom hem hade jag väldigt ont. I bilen/vilka årskurser undervisar du i? Jag undervisar å årskurs 7-9 :)

Vad kul. Jag har en blandad tjänst, undervisar i allt från åk 1-8, halva tjänsten som svA lärare och halva i klasser. Så det blir mycket spring hit och dit, flänger även mellan två olika skolor varje dag. Funderar på om man ska börja ta ut föräldrapenning 60 dagar innan, men vill ju även spara dem!
Svar på tråden BF januari 2014