• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • annadenise
    SB2011 skrev 2013-08-20 11:16:07 följande:
    Vill bara gråta just nu! Orkar fan snart inte mer! Mår så himla dåligt! Har fortfarande nästan ingen ork pga hypermesisen och fogarna gör så ont nu att ja knappt kan gå! Försöker använda kryckor men sonen fäller mig och drar i dom! Han bråkar hela tiden och jag har ingen avlastning när maken jobbar för hela släkten pratar inte med mig för att jag nyligen sa upp kontakten med min mamma då hon behandlar oss barn som skit, men enligt släkten ska man bara aceptera de för vi är "familj"! Så man ska hellre gå och må dåligt än att göra de som är bäst för ens eget välmående! Sonen fyller snart år och ingen tänker uppvakta han om jag inte accepterar och tar tillbaks min mamma! Men jag kan inte de! Jag kan inte ta mer skit! Känner mig ensammare än ensam och har så ont'
    Riktigt tråkigt att höra. Det låter som din mamma har vänt hela släkten emot er. Inte kul att känna sig ensam och utfryst av släktingarna under en graviditet, då man verkligen är i behöver extra stöd. Stå på dig!

Hur mår du annars? Prata med din bm så kanske du kan få tel nr till nån terapeut, i fall att du känner att du behöver prata av dig och få extra stöd ab någon utomstående.

Lycka till.. och som sagt! gör det som känns bäst för dig och sin son:)
  • angie91
    rumpeflin skrev 2013-08-20 12:46:22 följande:
    Kul med nytt jobb! Hoppas du ska trivas. Tråkigt dock att du bråkat med sambon.. Vi småtjaffsar mer än vanligt här hemma också, men han är förstående för hormonerna som tur är så det löser sig snabbt. Hoppas ni är sams idag! Kram!

ja har vart där förut så vet att ja kommer trivas.. inom autism e de! o personalen e toppen.

ähh ja e sur ett tag.. de går över.. plus att han städar när ja e sur .. haha

han e ju van me gravhormonerna.. 9 månader.. amningshormoner 2,5 månad o efter en vecka gravhormoner igen
    ♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • c4trin

RUL o vi fick se en frisk o sprallig liten bebis ♥♥♥♥ Flyttades tillbaka till den 22:a igen, vilket inte e så långt från originaldatum som var den 19:e. Böivit flyttad fram o tillbaka men nu känns de som ett datum som man kan lita mer på! Roligt att se bebis spralla runt, trots att BM ibland hade lite svårt att se o mäta! Vi fick med en BM under utbildning så det var lite längre tid o väldigt informativt! E så glad nu!!! Vår lilla älskling e perfekt o mår toppen! ♥

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-08-20 11:16:07 följande:
    Vill bara gråta just nu! Orkar fan snart inte mer! Mår så himla dåligt! Har fortfarande nästan ingen ork pga hypermesisen och fogarna gör så ont nu att ja knappt kan gå! Försöker använda kryckor men sonen fäller mig och drar i dom! Han bråkar hela tiden och jag har ingen avlastning när maken jobbar för hela släkten pratar inte med mig för att jag nyligen sa upp kontakten med min mamma då hon behandlar oss barn som skit, men enligt släkten ska man bara aceptera de för vi är "familj"! Så man ska hellre gå och må dåligt än att göra de som är bäst för ens eget välmående! Sonen fyller snart år och ingen tänker uppvakta han om jag inte accepterar och tar tillbaks min mamma! Men jag kan inte de! Jag kan inte ta mer skit! Känner mig ensammare än ensam och har så ont'
    Förstår att det känns jobbigt. När det gäller ens barn speciellt så önskar man ju att det bara kunde fungera i familjen. Men det är ju inte alltid så lätt. Man får ta till vara på de människor runt om som ger energi istället för tar. Som flera skrivit. Ha ett mysigt litet firande med bara er familj eller kanske vänner eller vilka som känns bra. 

Hoppas du snart mår bättr1e 
  • SB2011

Tack alla! Jo jag vet att jag borde inte låta dom påverka mig så men de gör så förbannat ont! Spec när dom tar ut de över min son som är oskyldig och inte förtjänar de!

Får göra de bästa av dagen och kanske göra nån utflykt som han gillar i stället!

Har inte lärt känna så många här där vi bor tyvärr och makes släkt bor 60mil bort!makens föräldrar kan inte komma ner till hans födelsedag utan kommer några veckor senare!

Får väl ringa och prata med min bm så hon iaf vet om att de e jobbigt just nu! Men de känns dumt på nåt sett! Men vet ju att sånt kan ge ökad risk för förlossnings depression så ja borde väl!

• Krissie74

Så sorgligt att det har skurit sig mellan dig och din mamma. Känner att jag själv är lite äldre än de flesta här i tråden och har lite andra tankar. Hade jag varit du hade jag försökt prata ut med din mamma om det finns en chans att reparera förhållandet så finns det inget som är så värdefullt än att kunna ha en bra relation med sin mamma. Prata med varann, försök förstå varann, möts halvvägs? Att utesluta familjemedlemmar och inte ha kontakt gör mer ont än nytta. Hoppas det går att lösa, (utan att riktigt veta vad som hänt) både för din skull så du inte förlorar din mamma och för dina barns så dom inte förlorar sin mormor. Kram!

SB2011 skrev 2013-08-20 14:44:16 följande:
    Tack alla! Jo jag vet att jag borde inte låta dom påverka mig så men de gör så förbannat ont! Spec när dom tar ut de över min son som är oskyldig och inte förtjänar de!

Får göra de bästa av dagen och kanske göra nån utflykt som han gillar i stället!

Har inte lärt känna så många här där vi bor tyvärr och makes släkt bor 60mil bort!makens föräldrar kan inte komma ner till hans födelsedag utan kommer några veckor senare!

Får väl ringa och prata med min bm så hon iaf vet om att de e jobbigt just nu! Men de känns dumt på nåt sett! Men vet ju att sånt kan ge ökad risk för förlossnings depression så ja borde väl!

• SB2011

Tyvärr är de nåt jag redan försökt men när hon vägrar se vad de är hon gör eller erkänna de så går det inte att reda ut! De e som att prata med en vägg! Har försökt i många år men de går inte! De e mycket lögner och psykisk misshandel hon håller på med och jag orkar inte mer! De har på gått så länge jag minns! Vill inte gå in på detaljer så här på öppet på nätet men de e inga små saker! Hade hon erkänt och stått för att hon gjort fel och iaf försökt ändra sig så hade jag kanske kunnat men inte när de e så här!

Men jag förstår hur du menar!

Krissie74 skrev 2013-08-20 16:31:47 följande:
    Så sorgligt att det har skurit sig mellan dig och din mamma. Känner att jag själv är lite äldre än de flesta här i tråden och har lite andra tankar. Hade jag varit du hade jag försökt prata ut med din mamma om det finns en chans att reparera förhållandet så finns det inget som är så värdefullt än att kunna ha en bra relation med sin mamma. Prata med varann, försök förstå varann, möts halvvägs? Att utesluta familjemedlemmar och inte ha kontakt gör mer ont än nytta. Hoppas det går att lösa, (utan att riktigt veta vad som hänt) både för din skull så du inte förlorar din mamma och för dina barns så dom inte förlorar sin mormor. Kram!

• MizzMyzig83

Tack för tipsen med järntabletterna, ska ta den innan jag lägger mig idag!

Har varit på bästa showen idag (ultraljudet) och fick se lillpyret som levde rövare så vi har döpt om den till vilda babyn:) världens häftigaste grej hur man kan se saker och ting tydligt och vi fick även reda på könet och det är en pojke och det var hon hundra på och visade oss och det gick inte att ta miste på att det är en pojke:)

Efteråt åkte vi och beställde vagnen och köpte första pojkplaggen:)

• c4trin
    SB2011 skrev 2013-08-20 16:58:28 följande:
    Tyvärr är de nåt jag redan försökt men när hon vägrar se vad de är hon gör eller erkänna de så går det inte att reda ut! De e som att prata med en vägg! Har försökt i många år men de går inte! De e mycket lögner och psykisk misshandel hon håller på med och jag orkar inte mer! De har på gått så länge jag minns! Vill inte gå in på detaljer så här på öppet på nätet men de e inga små saker! Hade hon erkänt och stått för att hon gjort fel och iaf försökt ändra sig så hade jag kanske kunnat men inte när de e så här!
    Men jag förstår hur du menar!

Ibland e de bästa att inte ha kontakt med personer som gör att man mår dåligt, man måste överväga om det är värt det! Tyvärr e livet inte alltid rättvist eller lätt, trots att man önskar de :( Har själv ingen kontakt med mina föräldrar och ibland e de den enda lösningen för att faktiskt själv kunna må bra! Hoppas de löser sig för din del, håller tummarna för att du snart ska kunna må bra igen trots allt! Vill du prata med någon i liknande sitts så skicka PM
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014