• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Baby2014

Har varit på RUL idag och sett en frisk liten flicka! Precis som jag visste att det skulle vara. Hon var lite mindre än 18+6 men BM flyttar tydligen inte datum när man redan daterat på KUB.

Jag är GBP opererad så det kan vara därför hon är lite mindre. Såg att hon inte höll kurvan riktigt men BM tyckte att det såg bra ut. Får se hur mycket hon vuxit till magmätningen.

• dosed

Jag jobbar också i vården! Är ssk i hemsjukvården men som jag skrivit tidigare får jag förmodligen inte förlängt vik pga min graviditet. Otroligt tråkigt och jag känner mig såå orättvist behandlad när helt nya sommarvikarier får stanna men jag som varit där 9 mån får gå :( tyvärr är det ju svårt att bevisa diskriminering men ska ju försöka

• dosed
    Baby2014 skrev 2013-08-20 20:05:09 följande:
    Har varit på RUL idag och sett en frisk liten flicka! Precis som jag visste att det skulle vara. Hon var lite mindre än 18+6 men BM flyttar tydligen inte datum när man redan daterat på KUB. Jag är GBP opererad så det kan vara därför hon är lite mindre. Såg att hon inte höll kurvan riktigt men BM tyckte att det såg bra ut. Får se hur mycket hon vuxit till magmätningen.

Grattis!
  • S1982
    angie91 skrev 2013-08-20 12:44:30 följande:
    härligt härligt :)
    har du inget bättre för dig imorrn får du gärna komma t djungelhuset :) 
    ??*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*??
    Tack vad snällt, jag jobbar tyvärr :)
  • Jossehaugen
    englasmamma86 skrev 2013-08-20 10:59:59 följande:

Oki jag arbetar oxå som uska men på ett vårdboende,det är inte meningen att det ska bo dementa där men det finns en del som är det iaf. Jag ska jobba ikväll mitt första pass på 11 veckor efter sjukskrivning så är lite nervös faktiskt men jag har saknat mina kollegor. Jag var tvungen att berätta om barnet redan v7 pga av sjukskrivningen så alla vet det sen länge nu
    Jag fick också berätta tidigt på jobbet, då jag också jobbar på ett äldreboende.
    Mådde så himla dåligt i början, så det var lika bra att berätta :) 
  • c4trin

Många från vården. Själv utbildade jag mig vidare från uska till medicinsk sekreterare så jag e borta från golvet o har ett lugnt jobb utan någon fysisk ansträngning, vilket e extra skönt nu =D Kan mest bara sitta i stolen hela dagen om jag e trött eller har extra foglossning någon dag! Har semester nu så de kan ju inte bli bättre :D

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • vartjagängår

Många vårdarbetare här. :) Själv är jag butikschef i en leksaksbutik & fick gp förra gången. Sökte dock bara för 30 dagar då, tänkte ta 60 nu. Ska gå hem 1 november redan så vore fint om två av de tre månaderna kunde bli gp istf fp. :)

• Siiran

Jag har också jobbat i vården lite tidigare, men jobbar nu som lärare. Oroar mig lite för hur det ska gå eftersom jag har mycket spring i trappor och förflyttningar. Står upp största delen av dagarna med och det är jobbigt när man blir yr och svimfärdig då och då ;) Hur som helst är jag väldigt trött fortfarande och det är tufft med 9 timmars arbetsdagar

• goaround

Jag jobbar också inom vården, är ssk :) Trivs bra på mitt jobb och kommer också ta ut gravidpeng 60 dagar innan beräknad BF.

• NorasMamma

Jag arbetar som fritidspedagog. Fick gp sist men då arbetade jag även med yngre barn 1-5år. Nu lär jag inte bli beviljad. Börjar jobba på måndag efter min föräldraledighet. Känns spännande.. Har inte jobbat sen okt -11 och nu är det dessutom nytt ställe.

Svar på tråden BF januari 2014