• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • 30maj
    popcornplaya skrev 2013-09-04 12:24:39 följande:
    Idag känner jag mig inte stor... Fått feber och har även fruktansvärt ont i fogarna dag. Och mannen åkte iväg med vagnen i bilen idag så strax måste jag hämta lilltjejen från dagis och bära henne hem. :(
    usch sånna dagar är fruktasvärda...hoppas ni inte har så långt hem? annars kanske nån snäll släkting vill hänga med och hämta:)??
  • Oh baby
    popcornplaya skrev 2013-09-04 12:24:39 följande:
    Idag känner jag mig inte stor... Fått feber och har även fruktansvärt ont i fogarna dag. Och mannen åkte iväg med vagnen i bilen idag så strax måste jag hämta lilltjejen från dagis och bära henne hem. :(

Du får muta hem henne {#emotions_dlg.flower}
  • popcornplaya
    30maj skrev 2013-09-04 12:27:10 följande:
    usch sånna dagar är fruktasvärda...hoppas ni inte har så långt hem? annars kanske nån snäll släkting vill hänga med och hämta:)??
    Som tur är så har vi inte långt att gå. Fick gå dit med henne imorse också och va helt slut efteråt. Vet inte vad jag gjort om vi haft längre att gå.
  • LeaveMeAlone
    SB2011 skrev 2013-09-04 11:17:01 följande:
    Allt såg bra ut på rul! De va ff en pojk:) gick inte å missa denna gången heller då snoppen stod rakt upp!
    Han va inte samarbetsvillig alls utan mest sur för han ville sova och hon störde han! Haha:) låg så fint å sutta på tummen!

Läkarbesöket gick jätte bra! Den läkaren är helt underbar! Ska helt klart byta så jag får henne som husläkare på vc med! Blev sjukskriven tills oktober men dom kommer ha regelbundna träffar med mig! Dom skulle jobba ihopa hon, min bm och sjukgymnasten och när jag får för ont för att ta mig dit så kommer dom komma hem till mig! Så jag slipper bli inlagd som sist! Då låg jag i förvar typ på kk i 2v innan dom satte igång mig! Bara för jag inte kunde gå på kontroller å sånt!
    Har en sjukgym tid på måndag och då kommer läkaren dit och kollar hur jag mår (på hennes lunch) och om tabletterna jag fick idag hjälpt eller vi skulle ändra nåt!

Blir skickad till spec mvc för jag nog måste ha blodförtunnande medicin nu när jag hamnar i rullstol och jag skulle få samtals kontakt med för jag känner mig nedstämd!

Så här mycket hjälp fick jag aldrig sist, de e en sån lättnad! Känns nästan overkligt! Brukar inte va så här i vården, man brukar få slåss å bråka för att få hjälp ju
    Oj vilka bra läkare osv du verkat träffa. Är lite småbesviken på de jag träffat som mest verkar tycka jag sjåpar mig. Väldigt ifrågasättande både hos läkaren och sjukgymnasten som jag pratade med idag.  Låter ju toppen att de tom gör hembesök! Kul att bebis mår bra :)
  • LeaveMeAlone

Apropå nåt helt annat. Vet att det pratades babyskydd men har nog missat vad ni andra ska ha. Har tittat på ett brio babyskydd med isofix bas idag som jag förmodligen kommer slå till på. Men har ingen erfarenhet av det. Någon som vet?

• Kramardig
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-04 13:10:26 följande:
    Apropå nåt helt annat. Vet att det pratades babyskydd men har nog missat vad ni andra ska ha. Har tittat på ett brio babyskydd med isofix bas idag som jag förmodligen kommer slå till på. Men har ingen erfarenhet av det. Någon som vet?

Ingen aning. Men en sak jag tycker är viktigt är suffletten. Den ska vara lång, helst enda till fötterna hehe. Sen att den ör lätt är ju alltid ett stort plus :)
  • c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-04 13:10:26 följande:

Vi ska ha Brio go babyskydd med bas, isofix e insatt i bilen. Verkar jättesmidigt! Vi har känt o klämt på den innan vi bestämde oss. Plus e att den går att ha i vagnens chassi också :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-04 13:09:21 följande:
    Oj vilka bra läkare osv du verkat träffa. Är lite småbesviken på de jag träffat som mest verkar tycka jag sjåpar mig. Väldigt ifrågasättande både hos läkaren och sjukgymnasten som jag pratade med idag.  Låter ju toppen att de tom gör hembesök! Kul att bebis mår bra :)
    Usch va trist att du får de bemötandet! Men ja tyvärr känns de som att de e den vanliga bemötningen man får av vården! Väldigt trist! Så hade jag förra graviditeten! Fick nästan ingen hjälp! Hoppas de blir bättre för dig! Och är du inte nöjd vänd dig till andra ställen!
  • K87

Hoppas jag får vara kvar här trots att jag är beräknad 1:a feb

Svar på tråden BF januari 2014