• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • SB2011
    englasmamma86 skrev 2013-09-04 19:40:09 följande:

Ringde min bm idag för min foglossning,hon frågade då vad jag arbetar med och jag sa i vården ..då säger hon ja då kan du ju inte jobba ,jag bokar en läkar tid så får vi se vad hon säger då.du får nog börja gå till sjukgymnast oxå. Jag blev lite förvånad och trodde man skulle få överdriva för att få en läkar tid..men nej. Jag ska prova jobba måndag och tisdag sen har jag tid torsdag..jag är väldigt rädd för att jag inte ska klara jobbet..vad gör jag då ? Går hem..jag kan inte böja mig ner alls och behöver hjälp ur soffan.mina arbetsuppgifter innebär en del krälande på låg höjd.

Går de inte så får du se om dom kan ge dig andra arbetsuppgifter! Annars blir de väl tyvärr sjukskrivning:/ låser sig bäckenet för dig eller?
  • SB2011

Hela magen e öm efter rul! Känns ju som man gjort 100 situps eller nåt! Fler som fått de?

Känns ju så där att som gravid stoppa i sig en massa piller:/ nyss tagit min kvälls dos me 5 piller! Stackars bebis!

• c4trin
    SB2011 skrev 2013-09-04 19:55:20 följande:
    Hela magen e öm efter rul! Känns ju som man gjort 100 situps eller nåt! Fler som fått de?

Känns ju så där att som gravid stoppa i sig en massa piller:/ nyss tagit min kvälls dos me 5 piller! Stackars bebis!
    Nej inte så illa för min del, var lite öm runt naveln bara o i nedre delen av magen men de försvann snabbt med lite shopping för min del ;)

Ja piller känns sådär trots att de ska vara säkra. Jag fick sluta med några när jag blev gravid men någon finns kvar + vitaminer o järn så blir de en del iaf   
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • SB2011
    c4trin skrev 2013-09-04 20:07:20 följande:
    Nej inte så illa för min del, var lite öm runt naveln bara o i nedre delen av magen men de försvann snabbt med lite shopping för min del ;)

Ja piller känns sådär trots att de ska vara säkra. Jag fick sluta med några när jag blev gravid men någon finns kvar + vitaminer o järn så blir de en del iaf   
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Hehe shopping är bra;)

Ja hade de bara varit vitaminer med så hade de inte känts så farligt! Men när man ska ta en massa andra piller så blää då känner man sig kass! Tar ju redan 4 piller om dagen för illamåendet, nu skulle ja öka sömnpillerna så jag ska ta 2 å sen 4 citodon och 4 panodil om dagen! Men kommer nog faktiskt försöka stå ut me smärtan när jag kan å bara ta dom när jag inte står ut ju!

Känns ju inte så kul att utsätta bebisen för alla dom pillerna
  • rumpeflin
    SB2011 skrev 2013-09-04 19:55:20 följande:

Hade också en väldigt konstig känsla efter rul. Fick ont i hela magen. Känns som du säger som träningsvärk. Är det för att dom "trycker" som dom gör tro?
  • popcornplaya
    SB2011 skrev 2013-09-04 20:30:32 följande:
    Hehe shopping är bra;)

Ja hade de bara varit vitaminer med så hade de inte känts så farligt! Men när man ska ta en massa andra piller så blää då känner man sig kass! Tar ju redan 4 piller om dagen för illamåendet, nu skulle ja öka sömnpillerna så jag ska ta 2 å sen 4 citodon och 4 panodil om dagen! Men kommer nog faktiskt försöka stå ut me smärtan när jag kan å bara ta dom när jag inte står ut ju!

Känns ju inte så kul att utsätta bebisen för alla dom pillerna
    Får du citodon? När jag vart gravid förr har jag inte fått äta det innan v.30 utan fått diklofenak istället.
  • SB2011
    rumpeflin skrev 2013-09-04 20:45:13 följande:
    Hade också en väldigt konstig känsla efter rul. Fick ont i hela magen. Känns som du säger som träningsvärk. Är det för att dom "trycker" som dom gör tro?
    Ja dom trycker ju väldigt hårt!
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-09-04 20:45:29 följande:
    Får du citodon? När jag vart gravid förr har jag inte fått äta det innan v.30 utan fått diklofenak istället.
    Va konstigt dom sa till mig att man inte gav diklofenak då de ökade risker för hjärtfel hos bebisen! Utan att citodon va den ända pillande som va starkare än vanliga panodil man kunde ta!
  • Flikkan

Min barnmorska satte frön i örat på mig igår uppe vid brisket som jag ska trycka på då och då. Och det gör ONT så jag vill gråta men det som är så konstigt är att denna värk jag haft sittande i svanken har släppt. Skönt att lite släppt då jag har foglossning.
    Men hon sa att jag borde testa akupunktur för allt som har med läkare att göra när man går till barnmorskan ska vara gratis sa hon så inte mig emot. Men får se ad sjukgymnasten säger när jag ringer imorgon, ska antingen få låna TENS gratis eller få den.

Och jag jobbar också inom vården som vikarie och har ute jobbat på 3 veckor och ska jobba på lördag och måndag på den snälla avdelningen och hoppas att det går bra att vara där då det är demensavdelningen och vi sitter mest och fikat med gamlingarna.

Min bm sa att du borde sjukskrivas redan nu. Men jag vet inte om jag vill det ännu, men samtidigt ska jag ju inte skada ryggen mer då jag faktiskt har 20 veckor kvar

• Burberry
    Kramardig skrev 2013-09-04 10:36:30 följande:

Ni med barn sedan tidigare.. tycker ni verkligen att denna graviditet går fortare än första? Jag har bara hört att med andra barnet går det sååå fort! Man räknar inte dagar och man har så fullt upp med första barnet så!

Här känner jag tvärtom! Jag räknar mer veckor nu än med första. Känns redan som att jag varit gravid en evighet och denna graviditet känns mycket jobbigare än första.

Jag är ju bara halvvägs! Hoho!

Ja, för mig går nog denhär graviditen jättesnabbt, liksom bara i förbifarten. Utan appen i telefon skulle jag nog ha noll koll på vilken vecka jag är i.

Men antar det är mycket som påverkar, inte bara om man har barn från förr. Hur man mår, om man har fullt upp med jobb o fritidsaktiviteter osv. Samt förståss vilken ålder storasyskonen är i.

Var på RUL idag; allt såg bra ut. Motsvarade i storlek vecka 20 som jag är i.
Svar på tråden BF januari 2014