• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • vartjagängår
    Flikkan skrev 2013-09-04 20:59:09 följande:
    Min barnmorska satte frön i örat på mig igår uppe vid brisket som jag ska trycka på då och då. Och det gör ONT så jag vill gråta men det som är så konstigt är att denna värk jag haft sittande i svanken har släppt. Skönt att lite släppt då jag har foglossning.

Men hon sa att jag borde testa akupunktur för allt som har med läkare att göra när man går till barnmorskan ska vara gratis sa hon så inte mig emot. Men får se ad sjukgymnasten säger när jag ringer imorgon, ska antingen få låna TENS gratis eller få den.

Och jag jobbar också inom vården som vikarie och har ute jobbat på 3 veckor och ska jobba på lördag och måndag på den snälla avdelningen och hoppas att det går bra att vara där då det är demensavdelningen och vi sitter mest och fikat med gamlingarna.

Min bm sa att du borde sjukskrivas redan nu. Men jag vet inte om jag vill det ännu, men samtidigt ska jag ju inte skada ryggen mer då jag faktiskt har 20 veckor kvar

Hahahah frön i örat? På riktigt alltså? Alltid trott det var ett skämt.
  • LeaveMeAlone
    c4trin skrev 2013-09-04 16:36:09 följande:

Perfekt ju! Hade jag varit du hade jag slått till direkt :D
    Nu står det hemma hos mig och jag är SÅ nöjd :) Skönt att ha den biten avklarad. Då var det bara vagnen sen också :P 
  • LeaveMeAlone
    vartjagängår skrev 2013-09-04 19:11:38 följande:
    Någon som har erfarenhet av akupunktur mot foglossning? Ringde bm idag & ska få prova på det..
    Inte fått det mot foglossning men gått regelbundet och fått akupunktur för annan värk förut och det har fungerat bra på mig. Svårt att veta om det fungerar men jag ska be att få prova det hos sjukgymnasten om inte smärtan ger sig. Vore ju underbart om det fungerade! 
  • Flikkan

Haha ja men det är inte skönt ;)
    När hon satt dit dom säger hon nu kan du intr sova på vänster sida.
    Och på höger sida har jagen fettknöl utanpå revbenen som är 10x10 cm och sticker ut 2-3 cm. Det gör oooont så är lite besvärligt att sova nu tyvärr.

• Flikkan

Ja det funkar ju faktiskt!
    Men det känns som att huden ska spricka uppe vid brosket på örat. :(

• c4trin
    SB2011 skrev 2013-09-04 20:30:32 följande:
    Hehe shopping är bra;) Ja hade de bara varit vitaminer med så hade de inte känts så farligt! Men när man ska ta en massa andra piller så blää då känner man sig kass! Tar ju redan 4 piller om dagen för illamåendet, nu skulle ja öka sömnpillerna så jag ska ta 2 å sen 4 citodon och 4 panodil om dagen! Men kommer nog faktiskt försöka stå ut me smärtan när jag kan å bara ta dom när jag inte står ut ju! Känns ju inte så kul att utsätta bebisen för alla dom pillerna

Nej de låter inte kul, själv e de bara Levaxin utöver vitaminer o så + astmamedicin, men de känns som att de räcker också! Förstår stt de känns trist :(
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-04 21:39:04 följande:
    Nu står det hemma hos mig och jag är SÅ nöjd :) Skönt att ha den biten avklarad. Då var det bara vagnen sen också :P 

Härligt, vilken vagn har ni siktat in er på då? :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • vilja89

Går just nu som elevassistent, men hoppade in på FSK igår. Ja älskar ju verkligen det! Men min kropp blev så himla trött av det. Det är ju verkligen galet mycket lyft, både till och från skötbord, tröst av barn och i och ur gungor. Kommer definitivt inte klara det längre än till November.

Ska till sjukgymnast idag och få lite övningar för foglossningen. Skönt. :)

Svar på tråden BF januari 2014