• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • kallemaja

Nån mer än jag som fortfarande inte blivit av med illamåendet trots halva graviditeten? Jag kräks fortfarande emellanåt och har börjat få riktigt ont i fogarna! Som tur är har jag ett jobb som låter mig jobba hemifrån de dagar jag inte klarar att gå dit..det är skönt!

Jag har fått någon typ av "graviditetsklåda", nån mer som har det? Vad kan man göra åt det..det kliar på hela kroppen...värst på kvällen/natten....

• popcornplaya
    SB2011 skrev 2013-09-04 20:52:38 följande:
    Va konstigt dom sa till mig att man inte gav diklofenak då de ökade risker för hjärtfel hos bebisen! Utan att citodon va den ända pillande som va starkare än vanliga panodil man kunde ta!
    Till mig har dom alltid sagt att innan v.30 är det diklofenak som gäller och efter v.30 har jag kunnat ta citodon som jag tycker är en bättre tablett. Sjukvården är skumma ibland.
  • LeaveMeAlone
    c4trin skrev 2013-09-05 06:42:37 följande:

Nej de låter inte kul, själv e de bara Levaxin utöver vitaminer o så + astmamedicin, men de känns som att de räcker också! Förstår stt de känns trist :(
    Härligt, vilken vagn har ni siktat in er på då? :)
    Inget bestämt än faktiskt. Men jag har gått och blivit lite fixerad vid teutonias vagnar. Först var det en cosmo jag ville ha men nu kollar jag på mistral s som verkar ännu smartare. Ska köpa begagnat och det dyker upp lite här och nu i alla möjliga prisklasser och skick så det är ju bara att haffa när man hittar något. Kronan är jag också lite förtjust i. Vad vill/kommer ni skaffa?
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-09-05 07:43:33 följande:
    Till mig har dom alltid sagt att innan v.30 är det diklofenak som gäller och efter v.30 har jag kunnat ta citodon som jag tycker är en bättre tablett. Sjukvården är skumma ibland.
    Ja att de kan skilja så! Jag va tvungen att kolla på FASS igår efter du skrev för jag tar ju hellre mindre starka piller som man inte blir så väck i huvet av! Men där stod de oxå att de va risk för missbildningar spec i första å andra trimestern om man äter diklofenak ! Av de jag förstod av de! Är ju data nörd så vård termer är inte min grej! Men jag håller mig nog till dom starka pillerna å kämpar på för att låta bli att ta dom så ofta!
  • sunnydays

Är det någon mer än jag som svullnar upp? Svullnar i hela kroppen. Känner mig som en köttbulle. 

• popcornplaya
    SB2011 skrev 2013-09-05 07:53:09 följande:
    Ja att de kan skilja så! Jag va tvungen att kolla på FASS igår efter du skrev för jag tar ju hellre mindre starka piller som man inte blir så väck i huvet av! Men där stod de oxå att de va risk för missbildningar spec i första å andra trimestern om man äter diklofenak ! Av de jag förstod av de! Är ju data nörd så vård termer är inte min grej! Men jag håller mig nog till dom starka pillerna å kämpar på för att låta bli att ta dom så ofta!
    Kanske har kommit nya direktiv sen jag va gravid 2010 sist.
  • popcornplaya
    sunnydays skrev 2013-09-05 09:07:50 följande:

Är det någon mer än jag som svullnar upp? Svullnar i hela kroppen. Känner mig som en köttbulle. 

Lite i händer och fötter ibland men när jag väntade första barnet var jag heeeeelt sjukt svullen! Men då var jag höggravid under sommaren.
  • SB2011
    popcornplaya skrev 2013-09-05 09:40:35 följande:
    Kanske har kommit nya direktiv sen jag va gravid 2010 sist.
    Ja dom ändrar ju saker hela tiden! Tycker de e svårt att hålla reda på allt!
  • Tokfrans
    RUL idag då, ska se om vi kan få reda på kön :D

Nån som vet om man kan be om en dvd? och hur mycket kan de kosta? Min mor som ville ha xD 
  • LeaveMeAlone
    sunnydays skrev 2013-09-05 09:07:50 följande:
    Är lite svullen om händerna och fötterna känns svullna om jag stått mycket. Det var värre när värmen låg på. Skönt att slippa vara gravid under sommaren. Med sonen som föddes i juli var jag som en vattenballong! Men kommer nog vara rätt svullen till och från nu ändå. Har en tendens att samla vätska även som ickegravid.
Svar på tråden BF januari 2014