• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya
    Tokfrans skrev 2013-09-05 10:03:28 följande:

RUL idag då, ska se om vi kan få reda på kön :D

Nån som vet om man kan be om en dvd? och hur mycket kan de kosta? Min mor som ville ha xD 

Här får man inte dvd i alla fall. Och inte filma med telefonen heller.
  • c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-05 07:52:55 följande:
    Inget bestämt än faktiskt. Men jag har gått och blivit lite fixerad vid teutonias vagnar. Först var det en cosmo jag ville ha men nu kollar jag på mistral s som verkar ännu smartare. Ska köpa begagnat och det dyker upp lite här och nu i alla möjliga prisklasser och skick så det är ju bara att haffa när man hittar något. Kronan är jag också lite förtjust i. Vad vill/kommer ni skaffa?

Vi har bokat en Brio Go vagn :) Superfin tycker vi!
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Kramardig
    kallemaja skrev 2013-09-05 07:35:55 följande:
    Nån mer än jag som fortfarande inte blivit av med illamåendet trots halva graviditeten? Jag kräks fortfarande emellanåt och har börjat få riktigt ont i fogarna! Som tur är har jag ett jobb som låter mig jobba hemifrån de dagar jag inte klarar att gå dit..det är skönt!

Jag har fått någon typ av "graviditetsklåda", nån mer som har det? Vad kan man göra åt det..det kliar på hela kroppen...värst på kvällen/natten....

Jag mår fortfarande illa till och från. Som tur är så är det mycket bättre än tidigare. Nu är det bara kroppen som strejkar, har ingen större ork till något.

Jag springvikarierar på förskola så det kan vara riktigt tufft vissa dagar då jag bara vill sitta ned.
  • LeaveMeAlone
    c4trin skrev 2013-09-05 11:43:51 följande:

Vi har bokat en Brio Go vagn :) Superfin tycker vi!
    Den är fin :) Vart har ni beställt?
  • SB2011
    kallemaja skrev 2013-09-05 07:35:55 följande:

Nån mer än jag som fortfarande inte blivit av med illamåendet trots halva graviditeten? Jag kräks fortfarande emellanåt och har börjat få riktigt ont i fogarna! Som tur är har jag ett jobb som låter mig jobba hemifrån de dagar jag inte klarar att gå dit..det är skönt!

Jag har fått någon typ av "graviditetsklåda", nån mer som har det? Vad kan man göra åt det..det kliar på hela kroppen...värst på kvällen/natten....

Jag kräks fortfarande och måste äta lergigan!:/
  • c4trin
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-05 12:03:12 följande:
    Den är fin :) Vart har ni beställt?

I en affär i Helsingborg som heter baby vintage
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Burberry
    kallemaja skrev 2013-09-05 08:35:55 följande:

Här äts nog ännu Postafen dagligen, och kräks ibland ändå. Räknar helt kallt med att det kommer pågå ända till förlossning. Men vardagen fungerar någorlunda, så tänker det kunde vara ännu värre (finns ju de som ligger hela graviditeten / är periodvis intagna på sjukhus för vätskebrist) och försöker leva som vanligt så gott det går. Har ju vanan inne sen förra graviditeten att alltid gå runt med en spypåse i handväskan.

Det som hjälper bäst mot illamåendet är faktiskt promenader, så försöker varje dag gå minst 5 km, oftast med barnvagn (och hoppas med lite tur att det gör att jag slipper besvärlig foglossning denna gång, motion sägs ju kunna förebyggga lite)
  • majpan

Har börjat få huvudvärk på eftermiddagarna. Ringde och berättad det för min bm och frågade vad det kan bero på. Då gav hon mig en tid i morgon kl 9.30 för att kolla alla värden. Borde man bli nervös när hon är så pass angelägen att man ska komma in "direkt". Hon sa inget särskilt om vad det kunde bero på bara att hon ville kolla upp mig. Blir lite nervös =/

• SB2011
    majpan skrev 2013-09-05 13:35:05 följande:

Har börjat få huvudvärk på eftermiddagarna. Ringde och berättad det för min bm och frågade vad det kan bero på. Då gav hon mig en tid i morgon kl 9.30 för att kolla alla värden. Borde man bli nervös när hon är så pass angelägen att man ska komma in "direkt". Hon sa inget särskilt om vad det kunde bero på bara att hon ville kolla upp mig. Blir lite nervös =/

Nä hade de varit nåt farligt som hon oroa sig för hade hon nog sagt du skulle gå till kk akuten! Skulle se de som bra att dom vill hjälpa dig fort! Både blodvärde och blodtryck kan orsaka huvudvärk utan att de e nåt som e farligt men man kan fixa de så du slipper ha ont
  • kokobell

oj vad ni skriver mycket medans jag är borta! tack för klädråd! jag vågade snoka lite på tradera och ska kolla in grejer på lindex senare idag tänkte jag... för att se lite vad som finns. det verkade ju faktiskt inte alls så svårt att handla på tradera som jag har tänkt mig, jag orkar liksom inte kriga men jag har inte samma smak som de som krigar så det kanske är lugnt :) kom på att syrran ville ge mig en del grejer från sina bäbisar så jag ska börja där! nån mer än jag som tänker klä vinterbäbis i overaller som ser ut som djur tills de kräks (av det också)? 

Svar på tråden BF januari 2014