• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • dosed

Jag har en emmaljunga med quadrolift och däri får ingen åkpåse plats så det blir overall och fleecefilt, qudron har ju som "päls" i sig och är ju typ som en åkpåse när man stänger locket

• SB2011
    30maj skrev 2013-09-14 18:58:39 följande:

Än en gång, hur ska ni göra med vagen i vinter? Åkpåse och overall? Eller täcke? Eller en såndär åkpåseoverall, en sån med armar (sett på hm och kappahl bland annat) och filt?? Hmmm är så grymt osäker hur vi ska göra.... Tips?

Vi har åkpåse och overall! Va de inte super kallt så hade vi filt å åkpåse med lite varmare kläder bara
  • c4trin

Det

Än en gång, hur ska ni göra med vagen i vinter? Åkpåse och overall? Eller täcke? Eller en såndär åkpåseoverall, en sån med armar (sett på hm och kappahl bland annat) och filt?? Hmmm är så grymt osäker hur vi ska göra.... Tips?

Planen e tjockare tröja, overall o täcke/filt. Har sånt där överdrag till liggvagnen ju o de skyddar en del. Tänkte testa mig fram lite efterhand beroende på hur kallt de e
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
  • Malimari
    popcornplaya skrev 2013-09-13 06:04:19 följande:
    Touran tycker jag själv är alldeles för liten. Fast det beror ju på vad man jämför med.

Jag har en passat och tycker den är mer än rymlig! En Touran skulle underlätta själva bagagedelen helt enkelt :)
  • bananiss

Vi ska ha fårskinn i botten på Citykorgen. Sen ett lager tjockt duntäcke att ligga PÅ. Sen kudde, täcke och snuttisar (som ett vanligt bäddset alltså) :) på bebisen ska vi ha tunnare overall, mössa, vantar, tossor. Sen har man ju som ett överdrag/lock på liggdelen :) så de blir nog lagom

• englasmamma86
    kallemaja skrev 2013-09-14 10:06:25 följande:
    Några fler med erfarenheter efter förlossningen? Sprack ni mycket, spricker alla? Har ert underliv förändrats? Hur många stygn fick ni sy?

Jag har verkligen ångest inför allt sånt..

Kanske skulle man satsat på att få kejsarsnitt istället :S

Jag fick bara en liten yttre spricka som skulle själv läka,inga stygn. Min dotter satt fast och föddes med näsan upp vilket dem inte ska,hade jobbiga krystvärkar i 5 timmar och innan dess legat i värkar i 1,5 dygn så var sjukt trött..men klara mig fint ändå tycker vaginan ser ut som innan och känns som innan. Längtar till förlossningen och vill givetvis föda vaginalt.
  • K87
    englasmamma86 skrev 2013-09-14 21:49:13 följande:

Jag fick bara en liten yttre spricka som skulle själv läka,inga stygn. Min dotter satt fast och föddes med näsan upp vilket dem inte ska,hade jobbiga krystvärkar i 5 timmar och innan dess legat i värkar i 1,5 dygn så var sjukt trött..men klara mig fint ändå smile1.gif tycker vaginan ser ut som innan och känns som innan. Längtar till förlossningen och vill givetvis föda vaginalt.
    Varför ska dom inte ha näsan uppåt? :)
  • M Hedell
    Just nu lutar det åt åkpåse, hittat en jättefin från 7am i strl small som skulle passa perfekt Sen framåt vårkanten får det bli fårskinn och filt.
  • popcornplaya

Jag bäddar med täcke och kanske en filt. Sen har man ju locket på också. Brukar hålla sig väldigt varmt å gott i vagnen.
  • popcornplaya

Vet inte hur många stygn jag sydde med första men inte jättemånga. Dock var jag jätteöm efteråt och fick kissa i duschen i två veckor för att det sved så.

Andra barnet blev det ett stygn. Och kände mig nästan som vanligt i underlivet efteråt.

Svar på tråden BF januari 2014