• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Oh baby
    Mymemlan skrev 2013-09-20 12:55:01 följande:
    Ny kostar den 2400 kr + 500 kr i bärplatta. Antingen säljs dom jättegamla för 800 kr utan bärplatta eller så finns nån nyare modell för cirka det priset. 

Jag har köpt en vocksi med bärplatta. köpte den ny, men köpte istället en billig vagn (begagnad). Då jag bor på landet i Sundsvall och kommer vara ute mycket kände jag att det var väl värt pengarna Solig
  • Oh baby
    Oh baby skrev 2013-09-21 10:07:19 följande:

Jag har köpt en vocksi med bärplatta. köpte den ny, men köpte istället en billig vagn (begagnad). Då jag bor på landet i Sundsvall och kommer vara ute mycket kände jag att det var väl värt pengarna Solig

Kanske ska tillägga att eftersom det här är tredje barnet har jag det mesta andra som spjälsäng, vagga, gym, babysitter, sjal, bilbarnstol osv. Så det här blir min enda stora utgift :)
  • popcornplaya
    c4trin skrev 2013-09-21 10:22:50 följande:

Hur tidigt tvättar ni bebisarnas kläder? Vad använder ni för tvättmedel? Har ni sköljmedel?

BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Tvättar kläderna innan jag lägger dom i byrån. Använder parfymfritt.
  • vartjagängår
    Hur tidigt tvättar ni bebisarnas kläder? Vad använder ni för tvättmedel? Har ni sköljmedel?

Just nu ligger allt i garderoben med lapparna kvar. Tvättar nog allt runt v.32, typ samtidigt som vi bestämmer vad som ska med till bb. Parfymfritt & utan sköljmedel. :)
  • Burberry
    c4trin skrev 2013-09-21 11:22:50 följande:

Kommer tvätta bebiskläderna först när garderoben blir ledig (sonen ska få en walk-in-closet i sitt rum som ska göras om i vinter, så nu just har han kläderna i det som ska bli bebisens rum). Annars hade jag tvättat dem efterhand de köpts / plockats fram ur förrådet och sen satt färdigt i skåpen.

Använder bara oparfymerat flytande tvättmedel, aldrig sköljmedel. Brukar heller inte torktumla, allt hängs på lina inomhus.
  • Baby2014

Jag fick hem mina mammatröjor igår och alla är för stora på magen! Jag går in i v.25 på tisdag O_0
    Någon mer som har liten mage? Detta är min fjärde grav, har aldrig haft sån liten mage förut.
    Inte för att jag klagar över det men blir orolig om flickan växer som hon ska. Ska till BM på onsdag, får se vad hon säger när hon mäter magen.

• Burberry

Hur är det annars i Sverige, ges Calmettevaccin (BCG) till alla nyfödda / bara till riskgrupper / inte alls?

Här i Finland ges det enbart till riskgrupper. Eftersom vi har många utländska anställda så har jag krävt att få våra bebisar vaccinerade. Med tvillingarna var det omständigt få lov till det, krävdes godkännande på förhand av barnläkare mm. Denhär gången gick det smidigt, behövde bara säga åt min BM att vi vill ha bebisen vaccinerad, och så fyllde hon i en blankett och satte ett klistermärke i mitt mödrarådgivningskort så de vet på BB att de skall ge vaccinet. Skönt det enkelt denna gång! (Och nej, jag är inte rädd vaccinet, varken denna eller andra. Tycker fördelarna överväger)

• vilja89

Jag tvättar vartefter jag köper det. :) Handlar mycket second hand så vill göra det direkt.

Givetvis parfymfritt! Finns inget värre än att mysa med nyfödd bebis som stinker sköljmedel och inte bebis. ;)
Svar på tråden BF januari 2014