• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • englasmamma86
    vilja89 skrev 2013-09-20 12:28:33 följande:
    Jag älskar när mina nära och kära klappar på magen. Det visar ju att de vill vara delaktiga och bryr sig!
    Man kanske inte behöver se allt så negativt hela tiden?
    Det klart det känns konstigt om en främling kommer och tar på magen förstås, men på något vis måste man väl stannat och samtalat om saken så man kan berätta att man inte gillar det. Eller?
  • englasmamma86
    M Hedell skrev 2013-09-20 12:53:55 följande:
    Jag har fått så himla jobbigt att ligga på rygg samt att sitta i vissa ställningar, det känns som att jag ska kvävas! Kan inte minnas att jag kände så här förrän långt senare med dom andra två... Någon fler som har så? Har för mig att det har nåt med kroppspulsådern att göra?
    dem säger ju att blodcirkulationen minskar om man ligger på rygg eller höger sida efter v 28 så det kan absolut vara så att du känner av det nu med.
    jag upplever själv att jag har svårt att andas om jag ligger på rygg,även när jag går/sitter om jag ätit middag tex .känns som att platsen tar slut då =) 
  • M Hedell
    englasmamma86 skrev 2013-09-20 18:55:58 följande:
    dem säger ju att blodcirkulationen minskar om man ligger på rygg eller höger sida efter v 28 så det kan absolut vara så att du känner av det nu med.
    jag upplever själv att jag har svårt att andas om jag ligger på rygg,även när jag går/sitter om jag ätit middag tex .känns som att platsen tar slut då =) 
    Ja så kanske det var! vissa ggr, som just nu tex, så går det alldeles utmärkt att sitta så som jag gör nu men om en halvtimme kan det vara helt åt skogen. Skitäcklig känsla..
  • sunshine93
    Josefine02 skrev 2013-09-20 11:29:48 följande:
    Det värsta jag vet är när någon tar på min mage! Fy!! Ändå gör vänner och släkt det. Rööööör mig inteee! Känner mig SÅ obekväm!!!
  • M Hedell
    c4trin skrev 2013-09-20 13:38:34 följande:

Jag får också så, samtidigt som hela magen känns hoptyckt och obehaglig. Dock e andningsproblemen värst, kan helt enkelt inte ligga på rygg många sekunder. Sidan eller snett på magen får de bli när jag ska sova
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
    Ja precis så känns det! Kan nästan få lite panik över känslan, nästan så det går över till ett illamående oxå om jag inte flyttar mig snabbt..
  • M Hedell

Idag har lillan verkligen satt rekord i vakenhet och aktivitet hittills! Sparkat å grejat hela dagen i stort sett, bara varit lugn korta stunder sonen (3 år) och jag låg sked på soffan tidigare idag och såg på tv'n och fick sig flera rejäla sparkar i ryggen där han låg, så himla roligt att se hans min då han förstod vad det var som buffade på honom

• sunshine93
    Me2 skrev 2013-09-20 07:16:11 följande:
    Jag råkade ut för det i somras, alltså jag var i v16 eller något sånt och möter en kvinna i en trappa, jag är på väg upp och hon ner, hon stannar och klappar mig på magen och säger : hur går det med lilla magen.
    Jag blev så chockad så jag inte ens fick fram något. För det första för att jag inte ens hade jättestor mage så okända inte reagerade på den och sen för att hon var precis helt okänd ! 
    Nää men precis.... man hinner inte reagera och helt plötsligt så står dom och klappar och känner en på magen , utan att fråga...en helt okänd person :-S.......

• M Hedell
    SB2011 skrev 2013-09-20 13:03:12 följande:
    De kan de? Oj ja man lär sig något nytt var dag! Ja han e ju väldigt hängig och orkeslös! Han somna med mackan i munnen innan vilket inte e likt han!

Som sagt inte van vid han e sjuk! Och är en hönsmamma så jag oroar mig så klart! Just lunginflammation låter så hemskt om han skulle ha!

Men ja! Hönsmamma ni vet!

Avvaktar och kollar hur han mår under dagen!
    Hur har det gått för er?
  • SB2011
    M Hedell skrev 2013-09-20 21:19:18 följande:
    Hur har det gått för er?
    Jo de är väl oförändrat! Dom skrev ut hostmedicin över telefonen som hjälpt han lite iaf! Han sov 3h och vakna och va super ledsen, ville knapp man rörde han så han hade nog ont i kroppen så han fick alvedon och mådde bättre! Sen har han mest suttit i soffan me mig och tittat på sina favorit dvds! Fick lite mer alvedon och Somna igen för en stund sen!

Känns inte som det behövts åka in idag iaf! Hoppas han får sova i natt trots hostan!
  • c4trin
    M Hedell skrev 2013-09-20 21:15:05 följande:
    Ja precis så känns det! Kan nästan få lite panik över känslan, nästan så det går över till ett illamående oxå om jag inte flyttar mig snabbt..

Ja, tror de handlar om tyngden på aortan och/eller att lungorna trycks ihop av trycket o vikten av bebisen. Trist men tur man kan sova o ligga på andra håll :)
    BF januari 2014. tvablitre.blogg.se
Svar på tråden BF januari 2014