• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Syskonförsök

Såg att ni,pratar åkpåse, jag har en oöppnad voksi classic åkpåse, svart, som jag säljer för 1700kr. I originalförpackning. Om nån är intresserad är det bara skriva ett pm. Bor i Stockholm men kan skicka den också. :)

• vartjagängår
    Mymemlan skrev 2013-09-21 22:37:13 följande:
    Vilken ville ni ha? Trist :(

Sundvik. Finns ev. i Gävle men kan ju inte åka typ 35 mil för en säng. Har en sån till sonen & då de kommer dela rum så vill vi ha samma..

Ääh, ska sluta gnälla. Finns dem med riktiga problem haha
  • vilja89

Suttit uppe och sytt beställningar. Vilade i soffan emellan varven lite halvliggande och då blev bebisen tokig och sparkade loss. Ett tag gjorde det rätt ont. Den träffade precis i nederkant på revbenen.

Roligt dock med så pass starka små fötter :)

Någon som vet hur stora fötter en bebis har i början på v.26? :)

• M Hedell
    vartjagängår skrev 2013-09-21 22:30:40 följande:
    Uuusch vilken dålig dag! Så ont i fogarna efter 14 dagars konstant jobb så jag kan knappt gå. Drömhuset är till salu men känns som att vi aaaaldrig kommer lyckas spara ihop de där 300tusen till kontantinsatsen. Tillråga på den deppen så har ikea tagit bort spjälsängen vi skulle ha ur sortimentet & det finns inte en enda på blocket i hela sverige.. Livet idag alltså!
    Ååh va tråkigt Tur det är några månader kvar så det finns hopp om blocket Har ni varit på Ikea nyligt och kollat om dom inte är i full färd med att sälja ut dom förresten?

Husletande är både roligt och frustrerande... Vi började leta hus på allvar 2005 och 2008 då vi väntade första barnet satt vi fortfarande i vår insatslägenhet och hade faktiskt gett upp hoppet helt, sa att vi skulle ta tag i det när barnet var fött ist. Sen ringde en bekant till oss en kväll och tipsade om att deras granne ville bli av med sitt hus snabbt, så vi åkte dit och blev kände att det var helt rätt, la ett skitbud dagen efter och fick ett motbud av säljaren som vi tog som ändå var 450 000:- under utgångspriset. Det var i slutet av juni, i augusti hade vi sålt lgh och flyttat in och i oktober föddes dottern Så när man minst anar det så löser det sig Bankerna var dock inte lika kinkiga då som dom är nu, hade vi väntat 3-4 veckor till så hade vi aldrig fått köpa huset innan vi hade sålt lägenheten.
  • M Hedell

Ni som ska gå hem på havandeskapspenning i v 32, har ni ansökt ännu? Vet att det varit lika dom andra gångerna men kan inte låta bli att känna mig galet stressad över att inte kunna göra det förrän v 25 tidigast då man fått moderskapsintyget! Kanske nån som fått ut intyget tidigare? Försäkringskassan är ju inte dom snabbaste att jobba med, förra gången hade jag inte ens fått hem beslutet då jag slutade jobba, sånt stör mig.

Nä nu ska jag bege mig mot jobbet, är så kräkless och fogarna skriiiker, men jag hoppas på en bra och lugn dag iaf Min kollega har plockat en hel påse med äpplen till mig från hennes trädgård så jag har att mumsa på hela dagarna om jag så vill, är helt frukttokig nu

Ha en bra dag

• MizzMyzig83

Vartjagängår

Vi har oxå tänkt köpa Sundvik så jag ska slänga mig in på Ikea och se om den finns kvar idag. Vet att den är svår att hitta på blocket för jag titta varje dag efter den:( Hoppas du hittar en!

• martinajulia

Vi har en en Sundvik som vi vill sälja, har bara inte fått tummen ur o lagt ut den på blocket än. Den är iaf i färgen gråbrun och är ligger i sin kartong som är obruten. Finns i Jönköping för avhämtning. Bara att höra av sig om intresse finns :)

• Josefine02

Sundvik är nog påväg ut då de reade ut den för halva priset i somras. Det var då vi slog till! Det fanns inte många kvar då heller vill jag lova. Men det kanske går att ringa runt rill några Ikea varuhus runt om i sverige och kolla om dom finns och få den hemskickad? :)

Svar på tråden BF januari 2014